Gå til innhold

Refundert moms ved kjoep av data fra Sverige, saa til Austra


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Dersom han er norsk statsborger, men kan bevise at han skal oppholde seg i Australia i 1 år (f.eks at han skal studere i landet) så vil han få tilbakebetalt momsen.

 

Må selvfølgelig fylle ut no skjemaer og no dritt, og få dette verifisert der han kjøpte PC'n. Det er slik i grove trekk i allefall.. Han får da tilbakebetalt momsen på etterskudd.

 

Håper dette var litt oppklarende..

Lenke til kommentar

hmm... og dette forteller dere meg nå... bodd i melbourne i 4 år... hmm...

 

..uansett dere må nok regne med og kanskje betale importavgift da... og GST (moms) som for tiden er 10%... forøvrig koster datakomponenter omtrent det samme som i Norge... mens annen elektronikk er litt dyrere... spesielt TVr... Generelt prisnivå er omlag halvparten av Norge... så dette er litt dyrt for Australiere...

 

...men får du igjen momsen tjener du altså på det.

 

Foresten ADSL i Australia har begrensning på hvor mye du kan laste ned i måneden... maksimumsgrensen ligger på mellom 300MB (!) og 12GB (som koster 2500kr) ... Telenor er som mor teresa i forhold til Telstra som herjer med sitt nettverksmonopol

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-04 08:14, dilldall skrev:

Det kan jeg gå god for.

Vi er fire stykker som deler en modemlinje vi - argh... Bare på grunn av at Telstra er så J¤%&¤ dyre med den ADSL'en sin.


4 kroner ølen oppveier jo litt, men det blir mye øl av å vente så lenge.


 

Heyh , hvor får du tak i ØL til 4 kr stk ?

Lenke til kommentar

Optus var jo på god vei nå da, med 18Gb linje til

100AUD i måneden, men ble jo da stoppet av Telstra fordi de måtte leie linjer av Telstra, og da ble en av kravene at de skulle kutte det tilbudet, fordi det var bedre enn det de kunne tilby...

 

Med litt flaks slipper du jo importavgiften også(kanskje litt vanskelig å gjemme en hel datamaskin nederst i kofferten, men...)

Jeg skal ihvertfall ha med meg Pharelia512 når jeg drar tilbake etter jul...

 

Er du i Brisbane, dra på Down Under bar og City Rowers torsdager.. Down Under=gratis kagge ca kl. 9 og City Rowers 1$ for all øl og drinker(og det er ikke utvatna Ringnes) =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...