Gå til innhold

3,8Ghz Prescott vs sokcet 939 3800


Cutler

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
3800+ er raskere i spill, intel`en til video og lyd redigering

Hvorfor? Hvilke plattformer legger du til grunn her? Kjørte A64 på 64bit OS med 64bit applikasjoner?

 

Det bør jo være et minimum hvis du skal sammenligne med Intelvennlige applikasjoner som er Inteloptimerte.

 

-KJ

det er bevist i sinnsykt mange tester. A64 er også raskere i 32 bits applikasjonersom spill..

Lenke til kommentar

Jo, har sett disse testene der man kjører under vanlig XP PRO og med Inteloptimaliserte applikasjoner jeg også, men det hadde vært interessant å sett en test der man hadde XP64 og 64bits applikasjoner.

 

Det er viktig å se litt utenom de rene tallene som disse testene spyr ut også. Så lenge du ikke sammenligner under like forhold vil du heller ikke få riktige resultater.

 

-KJ

Lenke til kommentar
3800+ er raskere i spill, intel`en til video og lyd redigering

Hvorfor? Hvilke plattformer legger du til grunn her? Kjørte A64 på 64bit OS med 64bit applikasjoner?

 

Det bør jo være et minimum hvis du skal sammenligne med Intelvennlige applikasjoner som er Inteloptimerte.

 

-KJ

For guds skyld Jevel. Mener du at jeg må fremlegge bevis på at AMD64 er raskere i spill? Hver eneste benchmark, både syntetiske og faktiske støtter opp om dette.

 

Blir like dumt som hvis jeg sier at Geforce 6800GT er raskere enn Geforce 3 ti500, hvorpå du repliserer: "JASSÅ, Hva slags belegg har du for dette? "

 

 

Når det gjelder de tusentalls forskjellige lydprogrammene og Bilderedigeringsprogrammene, der du påstår at absolutt alt er intel-vennlig og intel-optimalisert, sier jeg bare: :roll:

 

Når det gjelder 64-bit OS og 64-bit applikasjoner, så må vi ta hensyn til den type teknologi programmene tar i bruk i dag, så status Quo: AMD64 til spill, Intel til lyd og video :)

 

Når morgendagens teknologier og produkter bli tilgjengelige, så tar vi diskusjonen igjen :whistle:

Lenke til kommentar

Nå får du jammen se til å rulle inn ett hakk eller to. Jeg prøver ikke å "vinne" noe som helst, men er interessert i å høre hvorfor dette er "opplest og vedtatt" som dere tydeligvis har bestemt dere for at det er.

 

Se f.eks. her:

 

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleid=1665&page=6

 

Gi f. i at dette ikke er Anandtech, GRendal, for det er nettopp det som er poenget mitt her. Hvordan kan du si at Intel sine CPUer banker AMD64 så lenge at forutsetningene for testen er Intel-vennlige?

 

Du finner utallige reviews på nettet der de kjører AMD64 med XP64 og vanlig 32 bits applikasjoner, og disse er faktisk som oftest raskere på XP64 enn på XP32. Hvordan hadde det da blitt hvis man fikk inn en versjon av applikasjonen kompilert for A64 i tillegg? Jeg mener å ha sett tall på dette tidligere, men husker ikke hvor.

 

Så for å summere. Jeg mener at det du sier over er feil fremstilt. Gitt de riktige forutsetningene vil A64 være sterkere enn Intel P4 til det meste, tilogmed video- og lyd-redigering. Hvis du ikke opplyser om dette så vil vedkommende som stiller spørsmålet ta sine valg basert på feil input, noe som ville vært kjedelig.

 

Evt. tilsvar bes holdes i en saklig maner, uten øyerulling og "herregud".

 

-KJ

Lenke til kommentar

Tja.

 

XP64 er som sagt gratis i ett år og drivere er det bra med etterhvert. Alle mine "kjære enheter" støttes godt, så i det jeg trenger litt ekstra regnekraft er det bare for meg å reboote og velge XP64.

 

Når skal man velge å kalle det en plattform man kan benchmarke med da? Den dagen den lanseres som ferdig produkt? Er dere like nøye når det gjelder annen programvare / drivere også? Kun v. 1.0+ som teller? Tror nok ikke det.

 

Så lenge det er tilgjengelig og ute blandt folk så må det tas med! Hvis man ikke skulle gjøre det slik så kan man jo ikke se på benchmarks av maskinvare som ikke er ute blandt massene heller, da.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...