Gå til innhold

Hvordan få fjernet all spyware?


Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt NAv 2005. Det er forsatt sånn toolbar drit åssånn som strater av seg selv.. Jeg prøver å avslutte det i oppgave behandling, men det kommer bare opp ijen. Jeg husket engang att jeg startet opp windows på en måte som jeg kunne velge hva som skulle starte. Litt dårlig forklart men. På denne måen kunne jeg få slette filene elle viruset. Noen som vet hvordan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Last ned Ad-aware SE (Last ned plugin'ene til den også).

- Last ned Spybot 1.3 - Search and Destroy

- Last ned Hijackthis

- Last ned CWShredder

 

Før du tar ibruk noen av disse, start opp maskinen i sikkerhetsmodus, slik at du slipper å bli infisert mens du skanner.

 

Før du bruker noen av programmene, så går du på Kjør/Run - regedit – HKEY_Local – Software – Microsoft – Windows – Current version – Run/runonce - (her ser du hva slags programmer som startes hver gang du starter pc-en din, dvs. at du kan rense pc-en din helt for spyware, mens neste gang du starter pc-en din så blir alt installert på nytt) Fjern uønskede programmer

 

NÅ kan du kjøre alle programmene, hvilken rekkefølge du gjør det i har ikke noe å si. Sørg for å ha de siste versionene av programmene nevnt ovenfor!

 

Når du har gjort dette så kan du ta en virus-scan her!

 

 

Jeg anbefaller deg på det aller høyeste å installere enten mozilla firefox, eller opera. Hvis du liker utseendet på internet explorer så er firefox det som ligner mest. Mens opera har et ganske annet utseende, og flere muligheter (Min favoritt).

 

 

Det bør også nevnes at mange spyware faktisk "uninstall" -mulighet, da ligger de i legg til fjern programmer, eller i startmenyen.

Lenke til kommentar

Høres mer ut som spyware enn virus.

 

Prøv å restart inn i sikkerhetsmodus, og fjern det derfra, installer gjerne ad-aware og spybot og prøv å fjern med disse også.

 

for å velge hva som skal starte opp gå til:

start - kjør - msconfig

 

bruker du win2k må du laste ned msconfig.exe og legge den i c:/winnt/system32 mappen, forutsatt at du har c: til OS

Lenke til kommentar
Før du bruker noen av programmene, så går du på Kjør/Run - regedit – HKEY_Local – Software – Microsoft – Windows – Current version – Run/runonce - (her ser du hva slags programmer som startes hver gang du starter pc-en din, dvs. at du kan rense pc-en din helt for spyware, mens neste gang du starter pc-en din så blir alt installert på nytt) Fjern uønskede programmer

 

Har ikke prøvd den der, men hvis du bare vil angi hvilke programmer som skal starte med Windows, kan du starte msconfig fra Kjør/Run og velge oppstart/startup.

Endret av Sylteagurk
Lenke til kommentar
Før du bruker noen av programmene, så går du på Kjør/Run - regedit – HKEY_Local – Software – Microsoft – Windows – Current version – Run/runonce - (her ser du hva slags programmer som startes hver gang du starter pc-en din, dvs. at du kan rense pc-en din helt for spyware, mens neste gang du starter pc-en din så blir alt installert på nytt) Fjern uønskede programmer

 

Har ikke prøvd den der, men hvis du bare vil angi hvilke programmer som skal starte med Windows, kan du starte msconfig fra Kjør/Run og velge oppstart/startup.

Sant det, tenkte ikke på det i farta ;)

Meg og vanskelige løsninger :huh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...