Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har norsk tentamen i morga.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har norsk tentamen i morga. Tema er rasisme, innvandring og sånne ting. Har noen et par tips om hva jeg skal skrive om?

Endret av NothgaliC
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo begynne med å skrive overskriften riktig. ;)

"Norsktentamen - rasisme, innvandring..."

Skriv om episoder du har opplevd selv, hvis det finnes.

Skrevet

Kom med litt fakta, det tar seg alltid godt ut i en stil. F.eks hvor mange innvandrere som kommer til Norge i året, hvordan statistikken er for kriminalitet (rasisme), hvilket norsk parti som driver best innvandringspolitikk osv. :thumbup:

Skrevet
[...]hvilket norsk parti som driver best innvandringspolitikk[...]

Her er det bare å si at SV har best innvandringspolitikk, så er du safe. Nevner du mer konservative partier risikerer du trekk i karakteren.

Skrevet

Tips nummer én er å skrive nyansert, og ikke komme med alt for sterke meninger. Da blir stilen ofte oppfattet som skjevt vinklet, subjektiv, og i verste fall useriøs og argumentasjonssvak.

Ellers er rettskriving en fin båt du kanskje burde se nærmere på.

Skrevet

1. Sett deg ned å bare tenk hva du kunne tenke deg å skrive om innenfor de emnene og lag deg et tankekart.

2. Sett opp en kjapp besvarelse på oppgaven (altså 5-6 linjer hva den skal inneholde)

3. Ta deg en 5-minutter!

4. Begynn og skriv!

Skrevet
Har norsk tentamen i morga. Tema er rasisme, innvandring og sånne ting. Har noen et par tips om hva jeg skal skrive om?

YO! Trur vi har hatt samme oppgave. Har også hadd tentamen hær forleden med slike oppgaver.

Skrevet
Når man er ferdig går man. Skrev greit nok, men oppgavene passet meg ikke. Dessuten var oppgaven jeg valgte ekstremt kort så da ble jeg fort ferdig.

Visst man ikkje klarer å skrive lengre bytter man oppgave. Eller ei til. Men visst du ikkje vil gjøre det lettere å komme inn på VGS er det dinn sak.

Skrevet
Eg har Engelsk tentamen i morgo! off eg hater Tantamen.. men denna er berre på 3 timer da. jau

Den er på 4 timer!

Fool of a took! :p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...