Gå til innhold

Half-Life 1 - Open GL problem.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg kan ikke spille Half-Life med openGL, får bare video mode not supported, så må jeg bruke d3d eller software.

Har sapphire radeon 9800 pro > 9800 xt. Med nyeste ati catalyst drivere. 4.11 ellerno.

Noen som har peiling på hva det kan være?  :dontgetit:

*Prøv andre drivere

*Prøv med ikke-flasha bios

*Formatèr

Ikke sikkert du gidder det siste ;)

Endret av asad
Lenke til kommentar
Jeg kan ikke spille Half-Life med openGL, får bare video mode not supported, så må jeg bruke d3d eller software.

Har sapphire radeon 9800 pro > 9800 xt. Med nyeste ati catalyst drivere. 4.11 ellerno.

Noen som har peiling på hva det kan være?  :dontgetit:

*Prøv andre drivere

*Prøv med ikke-flasha bios

*Defragmenèr

Ikke sikkert du gidder det siste ;)

Fatter ikke hva som er så stress med å defragge diskene litt, sett den på når du skal legge deg :thumbup:

Husker tilbake at jeg heller ikke fikk til opengl, men måtte velge en såkalt "minidriver" tror jeg den hette, ellers skal jo 3d funke fint på HL1

Lenke til kommentar
For noen ekstremt dårlige tips, formatere, flashe(!), defragmentere.... Hva med å bare ikke poste i hele tatt om dere ikke har peiling?

alxplx86: Får du dette problemet i alle oppløsninger? Bruker du reforce e.l. for å force refreshrate?

Slapp av gutt. Mine forslag var:

*Prøve andre drivere ( pleier å funke i mange tilfeller )

Så at trådstarteren hadde 9800@xt, regner med at han flashet biosen, noe som kan forårsake problemer, derfor:

*Flashe tilbake til kortets originale bios.

Og dersom ingenting av dette fungerer, noe som det burde gjøre:

*Formatere. Dette har fungert for meg MANGE ganger, i liknende situasjoner som trådstatreren beskriver. Tungvint er det ja.

Synes ikke dette er dårlige tips jeg

ps

Innlegget ditt innholdt jo mange geniale tips :roll:

Endret av asad
Lenke til kommentar
alxplx86: Får du dette problemet i alle oppløsninger? Bruker du reforce e.l. for å force refreshrate?

Ja klarer ikke å starte spillet i OpenGL i noen som helst oppløsning. Jeg bruker Reforce. Men det har jeg alltid brukt, fikk dette open-gl problemet først for noen måneder siden, etter jeg formaterte og innstallerte nye drivere.

Har hatt problem med det før, men da innstallerte jeg nye drivere så funka det, så har vært endel av og på. Rart at det ikke funker med de nyeste driverne :thumbdown:

Det funka før da jeg hadde kortet flasha til XT så trokke det ska ha noe med det å gjøre. Har også nylig formatert.

Kamerat av meg har samma kortet med samma drivere, han har null problem. :hmm:

Lenke til kommentar

Ja klarer ikke å starte spillet i OpenGL i noen som helst oppløsning. Jeg bruker Reforce. Men det har jeg alltid brukt, fikk dette open-gl problemet først for noen måneder siden, etter jeg formaterte og innstallerte nye drivere.

Har hatt problem med det før, men da innstallerte jeg nye drivere så funka det, så har vært endel av og på. Rart at det ikke funker med de nyeste driverne :thumbdown:

Det funka før da jeg hadde kortet flasha til XT så trokke det ska ha noe med det å gjøre. Har også nylig formatert.

Kamerat av meg har samma kortet med samma drivere, han har null problem. :hmm:

bruk drivercleaner du, kanskje det sitter noe igjen av drivere som ødelegger.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling på hva det kan være? :dontgetit:

Ja jeg hadde exactly det samme problemet når HalfLife 2 var nytt. Da hadde jeg et Voodoo3 2000 kort og rutte med. Problemet mitt løste seg rimelig kjapt når jeg lastet ned noe som het MiniGL etter masse tips og enorme mengder forumhoring.

MEN om det hjelper deg vet jeg ikke, for det er fullt mulig disse driverne er til 3dfx er foreldet eller whatever. Tenkte jeg bare skulle si det siden jeg kom på det.

MiniGL that is ...

Lenke til kommentar
Slapp av gutt. Mine forslag var:

Dine forslag var dårlige, jeg må visst finne fram teskjea mi.

Så at trådstarteren hadde 9800@xt, regner med at han flashet biosen, noe som kan forårsake problemer, derfor: *Flashe tilbake til kortets originale bios.

Hvorfor i all verden skal han flashe tilbake? Hvorfor mener du at en flash skal framkalle problemet han har? Synes det er åpenbart at det er noe helt annet jeg. Du spør jo ikke engang om det har fungert med flashen tidligere engang, du bare sier "flash tilbake" med en gang. Dårlig tips.

Og dersom ingenting av dette fungerer, noe som det burde gjøre:

*Formatere. Dette har fungert for meg MANGE ganger, i liknende situasjoner som trådstatreren beskriver. Tungvint er det ja.

Etter å ha prøvd to helt unødvendige ting som mest sannsynlig ikke vil hjelpe på problemet, så mener du han skal formatere pc'en? Dette er helt feil måte å løse problemet på, enkelt og greit. Dårlig tips.

Synes ikke dette er dårlige tips jeg

Det er dårlige tips.

ps

Innlegget ditt innholdt jo mange geniale tips :roll:

Innlegget mitt inneholdt ikke noen tips i hele tatt, det var to spørsmål hvor jeg prøver å få litt mer informasjon, som deretter kan hjelpe til å kartlegge nøyaktig hva problemet er. Og jaggu brukte han ikke refresh force? Kan du legge sammen to og to?

Endret av arokh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...