Gå til innhold

2 skjermer i stretch, hvordan fungerer det egentli


Anbefalte innlegg

Jeg har Ati Radon 9800Pro / XT. Tenkte paa en ting her om dagen da jeg proevde ut og forstod hvor behagelig det var aa ha to skjermer samtidig. Leitet litt rundt om hvordan jeg kan faa til dette ogsaa paa min maskin, men syntes det var litt forvirrende. Kan noen forklare hvordan dette egentlig virker og hva man trenger for aa faa det til?

Hvis jeg i tillegg har tv inn og ut, har dette noe aa si. Hvis jeg har 2 steder hvor jeg kan koble til skjerm, kan jeg bare koble til begge skjermene og saa vil dette fungere? Trenger jeg programvare? Et ekstra skjermkort?

hjelp.....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

er LITT usikker på hvilket program du må bruke til ATI kort. Med nvidia så er det ihvertfall "plug and play".

 

( prøvd å koble til skjerm nummer 2, og se om kortet selv stiller inn for deg ? ) med nvidia så kobler du bare til skjerm nummer 2, så får du opp en boks hvor du kan stille på hvordan dual-skjerm oppsett du vil ha.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Bruker du to analoge vanlige skjermer må du ha en sånn liten kloss der det er dvi-utgang... så er det bare å koble begge skjermene til hver sin skjermutgang, og så er det meste gjort. Eneste du trenger å gjøre er å gå i windows skjerminstillingene og si at du vil utvideskrivebordet ditt. Samme sted som man stiller oppløsningen på skjermen. Det var enkle versjonen.

 

Anbefaler deg å lese denne guide for dual/tripple skjermoppsett her på forumet for ytterlig info om flerskjermoppsett. Denne vil besvare mange spørsmål. (UltraMon er helt genialt i independentmode!!!! Les guiden!):

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=233424

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...