Gå til innhold

Hvilken MMORPG spiller du nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg spilte Anarchy Online, inntil nylig. (215 MA, 164 Keeper), men gikk grundig lei det siden SK (Shadow Knowledge) systemet til Funcom er latterlig tidkrevende. Er ikke meningen at et spill skal føles som en jobb? :p

Krever liksom 16 til 18 timers konstant heckler ganking i Adonis, Penumbra eller Inferno for å gå fra 215 til 216.

Og fra 216 til 217 så kan man legge på 4 timer (20-22 timer). Nei... noe sånt gidder jeg bare ikke.

Jeg spilte også litt SWG tidligere, men gikk rimelig fort lei der.

Nå spiller jeg litt EQ2.. men på ingen måte noen "powergamer" på det spillet. Angrer vel nesten på at jeg kjøpte spillet.

 

Må si at SoE er den mest pengegriske MMORPG tilbyderen på nett. Skal ha penger for absolutt alt. Nesten en grunn i seg selv til å ditche SoE.

 

Må si CS Source (som følger med HL2) er mye mer morro enn noe MMORPG spill nå om dagen. :)

Lenke til kommentar
Blir nok WoW på meg osså. SOE har absolutt 0 kontroll over spillene sine. EQ2 og SWG og det er elendig support fra dem.

 

EQ2 og SWG er jo nesten som 2 kloner egentlig bortsett fra at SWG er star wars og EQ2 er en fantasibasert spill.

Det er helt feil. Jeg foreslår at du enten anskaffer deg litt bedre grunnlag, eller holder beint kjeft, for det du gjør er at du sprer feilinformasjon, som trolig vil mislede folk og føre dem vekk fra Everquest 2.

 

Everquest 2 likner på INGEN SOM HELST måte på Star Wars Galaxies. NEI, verken quest-, inventory-, tradeskill- eller combat-systemet er det samme, og grafikkmotoren er definitivt ikke den samme, noe som alle andre enn Tahiro vet. Everquest 2 fikk en egen in-house skalerbar grafikkmotor laget spesifikt til seg.

 

Everquest 2 har forresten tatt meg fullstendig med storm. Jeg anser meg selv som en MMORPG-veteran, selv med alderen tatt i betraktning, og hadde store forventninger til Everquest 2. Sikkert like høye forventninger som resten av massene hadde til Half-life 2. Men for min del ble forventningene 100% oppfylt. Spillet er et episk eventyr uten like, med en umatchet dynamikk og spilleglede. Spillet kan riktignok virke litt sløvt den første dagen, men det er også langt dypere enn hva de fleste mainstream-MMORPG-ene er, så det er naturlig at man trenger litt tid for å vokse inn i det.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar

hmm la oss se, fortiden er det everquest 2 det går i, skulle egentlig ikke spille det men da wow betaen var over fant jeg ut at jeg skulle kjøpe det for å teste det.

 

vel ble jo ganske hekta så det gjør absolutt ingen ting at wow ikke kommer på et par måneder, har jeg jo tid til å spare til det også.

 

guild wars blir også veldig bra, og det at det eneste du trenger å kjøpe er retailen og eventuelt xp pakkene som kommer er jo bare et stort pluss.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hjem til meg går det i Eve-Online for øyeblikket(samt litt HL2 innimellom da!!).

Den nye ekspansjonen til Eve (Exodus) har gjort masse forbedringer på bl.a. grafikken. Sitter å bare nyter ekplosjoner av baser og battleships nå... helt nydelig :)

Kunne du forklart litt om eve? hva du syns om det? sjekka hjemmesiden dems, så litt intressant ut, men jeg vet ikke helt, er det verdt å prøve?

Hva går spillet ut på?

 

For å ikke gå for mye offtopic her, så send meg gjerne en PM med denne informasjonen stian999 :)

Lenke til kommentar

Tja....er vel ikke direkte offtopic å spørre om eve. Sikkert flere som lurer på det.

EVE er et MMORPG som baserer seg på å etablere seg i stjernetåka. Man har et enormt univers med planeter, systemer og regioner. Man kan reise hvor man vil og gjøre stort sett hva man vil....i teorien.

For å kunne bruke forskjellige skip, våpen, teknologier etc, så trenger man skills. Skills er noe som man trener på i sanntid. F.eks så kan man si at det tar ca 1 dag å trene seg opp til å bruke en type skip, og kanskje noen timer på å bruke den og den laseren. Det finnes vanvittig mange forskjellige typer utstyr og våpen, og personlig så sitter jeg alltid og funderer på hva jeg skal trene på next :)

Man kan også trene på skill som gjør at man får større hastighet, bedre motstand (shield)+++. Man kan til og med trene på skill for å trene på skill raskere ;)

Når man har fått en liten forståelse for skill så er det å bestemme seg for hva man vil gjøre. Det mest presserende er for såvidt å skaffe seg penger (Kalles for isk i EVE). Dette kan man gjøre på flere måter. Man kan mine (Ekstrudere verdifult stoff fra astroider), kjøre missions for agenter, driver handel ++. Dersom man liker å samarbeide så kan man joine et corp og være med andre mer erfarne spillere. Da vil man fort tjene mye penger og man får gode råd vedrørende skill o.l.

 

Etterhvert når man begynner å få "hengen" på det så er det flere muligheter. Bounty-hunting, jakte på pirater. PvP (people vs people).

 

Tror det beste er å skaffe seg en 14dagers trial og rett og slett teste det dersom du er usikker.

 

Dersom du prøver så kan du se om jeg er pålogget (MrVilla), og jeg kan gi deg en intro når du er inne i spillet.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Må nok får testa det :D men foregår dette bare i skip? altså at man flyr hele tiden eller kan man gå rund å?

 

Og jeg mener å ha lest at måneds avgiften er 19 dollar eller noe og det er litt mer enn de fleste andre mmorpg spill...

 

til slutt hvor får jeg denne 14 dager trailen og må man legge inn kreditkort info og sånt da å? eller slipper man det de 14 dagene?

Lenke til kommentar

Dette foregår kun i skip. Når man er inne på en stasjon så styrer man kun med menyer. Kan ikke gå en meter.

 

Månedsavgiften er på ca 14 dollar, men den kan du redusere dersom du abonnerer for lengre tidsrom (3 mnd, 6 mnd etc)......mener det var de prisene ihvertfall...

 

Dersom du vil begynne å spille aktivt så er det en fordel å bruke kredittkort. Mener dem selger "gamecards", men der er jeg litt usikker. Er bare å sjekke litt på linken i signaturen min.

 

Trial kan du visstnok få her http://www.mmorpg.com/eve_trial.cfm?fp=1024,768,3050187640

 

Er bare å søke på EVE +trial i google så dukker det opp en del treff.

 

Have fun :)

Lenke til kommentar

Jeg spiller EQ2 for tiden, kommer rett fra SWG nå (hadde min main-char på Eclipse.. noen andre derfra?) .. Har spilt WoW beta, Guild Wars er testet .. Project Entropia har vært spilt og jeg har vært innom Lineage II.

 

EQ2 og SWG er jo nesten som 2 kloner egentlig bortsett fra at SWG er star wars og EQ2 er en fantasibasert spill.

 

Ser det er andre som har kommentert, men jeg må nesten bare uttrykke min frustrasjon over det utsagnet. Det er ikke engang basert på sannheten, og den som skriver dette kan umulig ha testet spillene (evt. ikke i edru tilstand).

 

For å nevne noen av tingene som ikke ligner for fem øre i SWG vs. EQ2:

 

- Grafikkmotoren, både på utseende og fysikken i spllet

- Craftingen

- EQ2 er fullstendig PVE basert, mens SWG prøvde seg på både PVP og PVE

- Dessuten må det jo nesten nevnes at måten du bygger opp din karakter, med tanke på leveling, skills, EXP osv. er fullstendig forskjellig fra de to spillene. Kan jo f.eks ta med at i SWG kommer du aldri i noe nytt "level" ... du oppgraderer forskjellige klasser som kan velges og forlates, mens du i EQ2 velger deg en klasse (Fighter, Mage, Priest osv.) og fortsetter så på denne med utvikling av sub-class.

 

Grunnen til at jeg spiller EverQuest 2 er at jeg liker stemningen i spillet, og jeg synes dessuten at kampsystemet tilbyr noe mer enn bare tankeløs klikking. At EQ2 mangler PVP er stort sett det eneste jeg kan komme på som jeg personlig ikke liker, i SWG var det alltid artig med en liten trip innom nærmeste rebel-terminal for å se etter overts ;) Men de som har spilt en del SWG vet nok hvor dårlig PVP systemet i SWG var balansert, noe som førte til en del frustrasjon etter uttallige nerfs av akkurat ditt profession :|

 

EQ2:

 

+Bra utvalg i items

+NYDELIG grafikk!

+Combat system som fungerer

+Masse in-game historie

+Gode quester

+Fantastisk mye in-game dialog (Snakker du med en pirat, så høres han ut som en pirat)

+Varierte utfordringer som holder vanskelighetsgraden oppe frem mot lvl 50

 

-Loading på zones

-Crafting kan bli for krevende for enkelte

-Noe grind-følelse i perioder

 

 

Til de som klager på SOE; er det noen som har noen konkrete episoder? Med meg har de alltid bare vært greie, har aldri opplevd noen problemer med noe som helst. Er noen som snakker om at de tar seg så godt betalt for alt, men ser ingen eksempler på hva det er de tar betalt for som andre tilbyr uten å ta betalt.

I EQ2 har vi hatt lite nedetid i den perioden jeg har spilt, jeg har enda ikke opplevd noen alvorlige bugs, og heller ingen rollbacks, så om noen har noe konkret å klage på så kan de kanskje dele det med oss? Har inntrykk av at en del driver nærmest anti-SOE kampanjer, men med lite nytt å komme med...

 

EQ2 :: Talath :: @ Lucan D`Lere ::

Endret av Revenger
Lenke til kommentar

jeg har noe konkret om soe, vet ikke om det er det samme i EQ, men suporten er elendig, du må rett og slett ha flaks med hvilken CSR som skal svare for at du faktsik får et korekt svar.

 

Tok en gang 2 mnd før jeg fikk hjelp med et problem jeg hadde! Å da hadde jeg fått mange svar som var helt på tryne.

Og den slappe utviklingen av SWG, og deres valg av "oppgraderinger" har helt ødelagt mitt syn på det firmaet.

 

Håper blizzard gjør ting bedre med WoW, så langt har det vert noe av mest smertefrie lanseringen jeg tror man kan ha opplevd i et slikt spill!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...