Gå til innhold

Bruke plasma-TV som PC-skjerm?


Vanessa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ved en anledning testa PC på en Hitachi 32" plasma (som skulle være en god skjerm). Den var grei til film, tja til spill og bortimot ubrukelig til Windows / Office o.l. Et av problemene er nok at de fleste plasmaene har for lav oppløsning....

 

Mitt råd: Test selv på en eller annen måte og se hva du synes. Jeg ville heller kjøpt en LCD-TV med DVI og høyest mulig oppløsning.

 

Edit: skriveleif

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Jeg hadde inntrykk av at plasma skjermer hadde oppløsning på 2000x1500 et eller annet, men den reelle oppløsningen er visst bare litt bedre enn vanlig TV... sukk

 

Tror jeg skal kjøpe meg plasma TV som jeg hadde tenkt alikevel, det blir jo fint til å se på TV og video og amerikanske tv-serier jeg har lastet ned :love: også blir det sikkert morro å spille på den størrelsen en og annen gang :D

Lenke til kommentar
Er det noen som har noen erfaring med dette? Har sett dette i aksjon? Duger det til f.eks tekstbehandling? Plasmaskjermer har vel høye oppløsninger. Men de er ikke true eller native? Duger de til høyresolusjons dataspill?

Til vanlig PC-bruk er en vanlig PC-skjerm å anbefale. En plasma blir veldig stor, samtidig som oppløsning er dårlig i forhold til størrelsen. Og ja, plasma har native oppløsning i likhet med andre digitale skjermer. De duger vel til dataspill, men hvis du har en plasmaskjerm med en oppløsning som ikke er "PC-standard" (f.eks 1024*768), kan du ikke regne med å kjøre 1:1 pixelmapping, altså native oppløsning på spill.

 

Hvis jeg skulle kjøpe meg ny TV i dag, ville jeg vurdert en DLP-TV, f.eks Sagem Axium 50". Det ser selvsagt ikke like pent ut som en plasma, da plasmaen er helt flat.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...