Gå til innhold

Er DDR PC2100 flaskehalsen?

visdomstanna

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Kjøpte HL2. Fungerte dårlig på Ti4200 og 1700+. Kjøpte nytt på lørdag og nå sitter jeg her og undrer på hvorfor spillet hakker værre en gammelmaskina? Glemte å kjøpe RAM og bruker nå 2x512 PC2100. Er dette grunnen til at det går så dårlig? For lite watt? Spiller det noen rolle hvor på de 4 RAM-sporene jeg setter brikkene? Er det innstillinger i BIOS som kan være gale? Noen andre forslag?

POV GeForce6800GT

AMD Athlon 64 3500+

2x512 DDR PC2100

Nexus m/350w

WD Raptor 73,4GB

MSI K8T Neo2

Endret av visdomstanna
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Kjøpte HL2. Fungerte dårlig på Ti4200 og 1700+. Kjøpte nytt på lørdag og nå sitter jeg her og undrer på hvorfor spillet hakker værre en gammelmaskina? Glemte å kjøpe RAM og bruker nå 2x512 DDR2100. Er dette grunnen til at det går så dårlig?  For lite watt? Spiller det noen rolle hvor på de 4 RAM-sporene jeg setter brikkene? Er det innstillinger i BIOS som kan være gale? Noen andre forslag?

POV GeForce6800GT

AMD Athlon 64 3500+

2x512 DDR2100

Nexus m/350w

WD Raptor 73,4GB

MSI K8T Neo2

ja vil tro at rammen har skylda ja,men du ... har du ikke mer lagrings plass en den hdd `en der? burde ikke den være system disk og ha en til lagring av spill osv?

disse kunne være et bra alternativ

Endret av F-14
Skrevet
Takker for forslaget. Er de av god kvalitet?

ja de er veldig gode og klokker bra viss du ønsker det senere ,jeg har selv "bare" Ocz

platinum e.b. pc3200 1gb (en brikke) som ikke produseres lengre pga brikken i dem ikke lages lengre.

men disse kan pc`en din ha godt av! ocz er meget bra på kvalitet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...