Nitrisious-E Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Kom gledelig hjem med HL2 i handa fra sverige for noen timer siden, og trodde maskin min med amd athlon xp 3000 og ati radeon 9600xt skulle klare å dra hl2 og source greit.. men akk, det begynte å lugge ganske så fort in-game. En kamerat anbefalte alt av innstillinger på low, så jeg skal prøve dette. Men med en "grei" prossesor og kort på 256mb som er anbefalt bak på kover står det, skulle det ikke da egentlig gå greit? Noen tips? glad for svar!
pronoob Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Fra hva jeg ser i profilen din har du kun 256mb ram, dette er synderen!
Nitrisious-E Skrevet 23. november 2004 Forfatter Skrevet 23. november 2004 (endret) Fra hva jeg ser i profilen din har du kun 256mb ram, dette er synderen! Javel. Takker iallefall for svar! Skal se om jeg da kanskje anskaffer meg bedre med minne. Satte alt på low og da var alt LAGG FRITT (denne var til deg Mala ), men alikevel, så en stor forskjell på grafikk fra medium til low! Satte alt på low på hl2 også, det hjalp. Men ikke helt lugge fritt der, som det er på CS:S. Edit etter major skrivefeilz @'et by Mala Endret 23. november 2004 av Nitrisious-E
Mala Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 (endret) Fra hva jeg ser i profilen din har du kun 256mb ram, dette er synderen! Javel. Takker iallefall for svar! Skal se om jeg da kanskje anskaffer meg bedre med minne. Satte alt på low og da lægga det ikke, men alikevel, så en stor forskjell på grafikk fra medium til low! Satte alt på low på hl2 også, det hjalp. Men ikke helt lugge fritt der, som det er på CS:S. Lagg fritt!!! velvel kall det ka du vil Endret 23. november 2004 av Mala
Nitrisious-E Skrevet 23. november 2004 Forfatter Skrevet 23. november 2004 Fra hva jeg ser i profilen din har du kun 256mb ram, dette er synderen! Javel. Takker iallefall for svar! Skal se om jeg da kanskje anskaffer meg bedre med minne. Satte alt på low og da lægga det ikke, men alikevel, så en stor forskjell på grafikk fra medium til low! Satte alt på low på hl2 også, det hjalp. Men ikke helt lugge fritt der, som det er på CS:S. Lagg fritt!!! velvel kall det ka du vil Hehe, populært uttrykk heromkring. sry,
Fallingwater Skrevet 23. november 2004 Skrevet 23. november 2004 (endret) For min del fungerer HL2 og CSS mye bedre så fort jeg slår av bumpmaping og specular lightning: mat_bumpmap 0 mat_specular 0 Da forsvinner selvsagt disse effektene, men jeg synes det er verdt det siden maskinen min er såppass svak at FPS'en bli for lav ellers. Maskina mi: XP2000+, Radeon 9600 Pro 128MB, 1024MB PC2100 RAM. Av andre instillinger kjører jeg: (DX9 mode) Felles shaders: low models: medium trilinear filteringing AA: Av Res: 1280*1024 Hl2 Shadows: high texture: high water: world CS:S Shadows: Low texture: medium water: simple Ligger da på rundt 30-35 i pressede situasjoner og sånn ellers rundt 45-70fps. Endret 23. november 2004 av Magnus Kopstad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå