Gå til innhold

Kjøp telefon fra blocket.se


olindtve

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen gode råd angående kjøp av telefon fra blocket.se??

 

Jeg har tittet endel der, og kommet i kontakt med en som skal selge en splitter ny s700i til en helt vanvittig pris. Han sier han har kvittering og sånt, men jeg er liksom litt i tvil, det er nesten for godt til å være sant. Han vil ha 2600,- for telefonen.

 

Han vil ha forhåndsbetaling, og jeg har fått kontonr hans. Men som han sa, for min egen sikkerhets skyld, fikk jeg personnr hans noe han kalte et clearingsnr i tillegg. Jeg fikk også vite at han har konto i Föreningssparbanken i Sverige.

 

Høres dette ut som en god deal? Eller er det mer jeg kan gjøre for å øke sikkerheten? For å unngå å ha satt inn masse penger på kontoen hans, og aldri få noen telefon, liksom?

 

De opplysningene jeg har er:

 

Fullt navn

Bosted

Personnr

Kontonr

Clearingsnr

Banken han har konto i.

 

Noe mer jeg bør be om for å kunne sikre meg mot svindel??

Jeg vet mange her har kjøpt bl.a sharp gx30 fra blocket.se, så kanskje dere kan gi noen tips?

 

På forhånd takk. :whistle:

Endret av olindtve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går ikke på, det er det som er poenget.

Jeg vil bare prøve å riste litt sannhet ut av denne karen.

 

Men når det er sagt, så er det faktisk veldig mange som selger s700 styggbillig der. Virker som om mange svenske "Nokia-fans" blant andre har latt seg imponere av stilig utseende og sånn, og kjøpt telefonen på impuls. Så fikk de prøvd den, likte den ikke i det heletatt og selger. Men så er er det vanskelig å få solgt den, virker det som.. Kanskje pga 3G??

 

Ikke vet jeg. Men nå har jeg ihvertfall klart å få tak i adressen hans og mobilnr også.

 

Han er ikke helt anonym, skjønner du!

Lenke til kommentar

Det er faktisk ikke helt umulig. Om du leser på Blocket-annonsene, så er det helt spinnville priser på rimelig mye.. Har sett Z1010 ned i 750 kroner.

De selger selvom de har ti måneder igjen å betale på telefonene.

Eneste minus er kanskje at de er brandet med Vodafone (Og da har en helt jævlig meny) eller 3 .

Lenke til kommentar
Er du ikke beskyttet for svindel via Blocket.se? Betalte 2500 for GX30 med BT headset og alt mulig, forhåndsbetalte og mobilen har jeg fått. Tror det er flere svindlere i Norge enn i Sverige. Nypris for GX30 + BT headset var over 5500, så man kan nok være heldig.

Det er nok av svindlere overalt. Blir litt dumt å si at det er verre her.

Lenke til kommentar

OK folkens, tenker høyt nå:

 

Jeg har de opplysningene som nevnt over nå, og i tillegg full adresse, mobilnr pluss mobilnr til resten av familien hans (alle registrert på han ;) ).

 

Og jeg har funnet han på den svenske utgaven av gulesider.no, som vil si at jeg kan finne han på kartet, jeg kan sitte å se på fly-bilder av huset hans, og jeg har muligheten til å sende han blomster etter en vel lukket deal... :p

 

Jeg tror nok det er trygt å ta sjansen på dette, er dere ikke enige?

 

Hvis jeg aldri får noen telefon, kan jeg jo bare anmelde han for svindel, jeg har jo alt på han! Eller hva?

Lenke til kommentar
Er du ikke beskyttet for svindel via Blocket.se? Betalte 2500 for GX30 med BT headset og alt mulig, forhåndsbetalte og mobilen har jeg fått. Tror det er flere svindlere i Norge enn i Sverige. Nypris for GX30 + BT headset var over 5500, så man kan nok være heldig.

Man er det? Beskyttet mot svindel, altså?

Hvordan da? Gjennom den betalingstjenesten de tilbyr? Brukte du den, eller bare satte du penger inn på kontoen til denne du kjøpte av? Jeg tror kanskje ikke at den betalingstjenesten er tilgjengelig for utlendinger, nemlig. Det står det i informasjonen om tjenesten, ihvertfall.. Menmen, verdt et forsøk, ihvertfall... :yes:

Lenke til kommentar

Problemet er når du anmelder han for svindel. Så håper jeg det svenske politiet faktisk etterforsker slike saker. For det gjør nemlig ikke norsk politi ihvertfall. En slik anmeldelse til norsk politi vil de nekte å ta imot, eller hvis du krangler deg til det, så vil den bli henlagt iløpet av en uke.

 

Tror nok du kommer lenger om du har en kompis som heter Tor Pedo.....

Lenke til kommentar
Tror nok du kommer lenger om du har en kompis som heter Tor Pedo.....

Vel.. Jeg har klart å holde meg unna sånne kompiser foreløpig, men vi kan jo se..

 

En god kompis av meg og resten av russebussen fikk en sånn en av typen russer etter seg i russetiden, husker jeg, og det var forsåvidt effektivt, det... Gutta ble jo livredde.. Men da var politiet lette å be... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...