Gå til innhold

Hvilket oppsett av HD er best ?


Anbefalte innlegg

Skal ha meg ny maskin nå og skal ha maks 3 disker. Jeg har fått visse innspill her og der om at det er lurt og kjøre operativsystemet på en egen disk med 10000rpm f.eks. Ok, greit nok. Hva mener dere om det og burde jeg da velge 36.7GB eller 74GB ? Hva med varme ? De produserer vel en del mer varme enn 7400rpm diskene, virker logisk hvertfall. Skal ha et Lian Li kabinett med 4 vifter og så skal jeg ha en CPU vifte.
Har lyst på 5-600GB med plass minimum så kom gjerne med forslag. Er 300GB disker treigere enn 200GB disker f.eks ? Må bare spørre for jeg har ikke kjempe peil på HD :)

Hva syntes dere om f.eks 2 x 300GB og 1 x 36.7GB til OS ? Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det forslaget ditt med 2 x 300GB og 1 x 36.7GB til OS høyest ganske greit ut.

 

behovet for å ha ein eigen disk (10000rpm) til os er vel ikkje så stort. så eit billiger alternativ kan vere 3 x 200gb då får du og 600gb til ein billigere peng.

 

300gb disker trenger ikkje å vere treiger enn 200gb disker, dei fleste 7200rpm disken skal du vere god å merke forskjellen på uten at du bruker test program for å se overførings hastigheiten

Lenke til kommentar
det forslaget ditt med 2 x 300GB og 1 x 36.7GB til OS høyest ganske greit ut.

 

behovet for å ha ein eigen disk (10000rpm) til os er vel ikkje så stort. så eit billiger alternativ kan vere 3 x 200gb då får du og 600gb til ein billigere peng.

 

300gb disker trenger ikkje å vere treiger enn 200gb disker, dei fleste 7200rpm disken skal du vere god å merke forskjellen på uten at du bruker test program for å se overførings hastigheiten

Støtter den jeg :)

Lenke til kommentar
det forslaget ditt med 2 x 300GB og 1 x 36.7GB til OS høyest ganske greit ut.

 

behovet for å ha ein eigen disk (10000rpm) til os er vel ikkje så stort. så eit billiger alternativ kan vere 3 x 200gb då får du og 600gb til ein billigere peng.

 

300gb disker trenger ikkje å vere treiger enn 200gb disker, dei fleste 7200rpm disken skal du vere god å merke forskjellen på uten at du bruker test program for å se overførings hastigheiten

Støtter den jeg :)

Du støtter at han kjøper en treig disk til å ha OS på? :nei:

Lenke til kommentar
Hvordan oppsett av HD er best ?

PGA dette uttrykker jeg meg ikke (Du finner det nok ut selv)

han griner bare litt pga du skriver litt "feil"

 

"hvordan oppsett av HD er best" "Feil"

"Hvilket oppsett av HD er best" "Riktig"

 

Jeg har selv en seagate 200 giga s-ata, funker bra det :) Merker ikke noe forskjell på den med s-ata og samme disken som er IDE.. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...