Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

problemer med vw golf 2


benknude

Anbefalte innlegg

hei

skulle akkurat ut å kjøre en tur, så skjedde det noe som jeg ikke har opplevd før.

den dør på lavt turtall, det vil si når jeg tar inn cluchen for å bytte gir, så synker turtallet og så dør den. den sviver heller ikke på tumgang. noen som vet problemet?

 

ps. tennpluggene er akkurat byttet, og jeg var på versted og justerte forgasseren for ca 2 månder siden..

Endret av benknude
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, jeg har noenlunde samma problem med min..

 

Av og til dauer den om jeg har clutchen inne og bilen står i gir mens jeg står i ro.. Tomgang er heller ikke helt stabilt. Har hatt den såvidt inne for sjekk på dette, men de fant ingenting..

 

Har utvikla egen teknikk for å unngå det, bilen står i fri hver gang jeg bremser ned mot 0km/h.. :) Virker og som det bare gjelder i 2. gir, men det kan være noe bare jeg tror..

Men hadde vært morsomt å finne feilen, litt kjedlig og sikkert litt slitasje på å sette den i fri konstant..

Lenke til kommentar
hei

skulle akkurat ut å kjøre en tur, så skjedde det noe som jeg ikke har opplevd før.

den dør på lavt turtall, det vil si når jeg tar inn cluchen for å bytte gir, så synker turtallet og så dør den. den sviver heller ikke på tumgang. noen som vet problemet?

Kun ved kald motor, eller når den er varm også?

Lenke til kommentar

¤Sjekk at alle vakuumslangene er tette, samt gummipakninga mellom gasseren og innsuget.

 

Er alt ok her, er luftlekkasje og falskluft utelukket.

 

¤Ser du noen ledninger som henger og slenger løst rundt gasseren?

Sitter alle ledningene på gasseren ordentlig fast?

Er det brudd på noen ledninger?

 

Sjekk disse punktene.

 

Choken + andre ting kan også være en synder, men sjekk punktene over først.

 

:)

Lenke til kommentar
hei

skulle akkurat ut å kjøre en tur, så skjedde det noe som jeg ikke har opplevd før.

den dør på lavt turtall, det vil si når jeg tar inn cluchen for å bytte gir, så synker turtallet og så dør den.

Må bare henge meg på her og si at jeg har samme problem. Hos meg er det derimot kuldeavhengig. Hvis det er under 0 grader, stopper motoren tvert det blir motstand, før den blir varm.

Hadde en periode hvor dette også skjedde under kjøring ved svært lave temperaturer (fra -15), men da var problemet ising i forgasseren (slange som var morknet).

Fadern mener det er ei gasserjustering som må til, men sliter med å finne noen som kan skru automatgasser...

 

Når jeg tenker meg om: Ved kaldstart harker den et par minutter på 6-700 omdreininger, samt soter mye, før riktig tomgangsturtall oppnås.

 

Sammenheng kanskje?

 

 

--

mvh.

Vegard Bjørstad

Lenke til kommentar

nå skal det nevnes at 2e2 gasseren til vw ikke er glad i fuktig vær! .. den er til tider lei, men det kan være:

 

kondens

flensen har sprekkt (gummi pakkning mellom gasser/innsug)

tomgangen er feiljustert

vakuum er feil (ta av noen vakuumledninger, legg fingeren over hullet på ledningen og kjenn etter om den suger)

vakuum styring er gåen (sitter 2 av dem bak på gasseren (går 2 ledninger inn på dem en i toppen, og en litt lenger ned)) sitter også en foran, som du kan "stille på" ved å skru, denne er s vart, og har 2stk vakuum ledninger inn på seg

 

 

husk å ha nok vann på bilen, for hvis du får lite, så kan gasseren gå varm, og da går vokstermostaten til de evige jaktmarker, da vil du få store problemer med kaldstart!

 

funker det fremdeles ikke etter at du har sjekka alt dette, så bør du rense gasseren, eller gå til anskaffelse av en ny! har du en 1.6 eller 1.8 liters gassermotor, så skal du bruke 2e2 gasser, har du 1.3 el 1.5 liter... så har jeg ikke snørin :whistle:

 

 

Dan

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
*Mimre* Hadde akkuratt dette problemet med min gamle golf2. Husker jeg skrudde på en liten "skrue" med et flatjern en plass i motoren (husker ikke hvor og haynes boken har jeg gitt vekk, får dessverre ikke sjekket hvor oh hva den heter).

 

PS: Var kun hobbymekanier, derfor min manglende kunnskap på fagutrykk ;)

Tomgangsregulator?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...