Gå til innhold

Er 250 W strømforsyning nok?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Har planer om å bygge en maskin med følgende komponenter(ikke fullstendig):

 

HK:Asus A7V133-VM

Cpu: Amd Duron 1200 Mhz

 

Og den skal ha cd rom, brenner og de vanlige komponentene.

 

Er det da nok med 250 w strømforsyning, f.eks In-Win Midi tower ATX IW-S500 Retail

Kabinett m/250W Power .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan klare deg med en 250W strømforsyning har selv 250W har 7200 disk lyd, skjerm, + 2 nettverkskort brenner og dvd, xp 1500 og opplever ingen problemer med strøm. Når det er sagt ville jeg gått for en 300W strømforsyning siden dette ikke koster så mye mer, og har en mistanke om at jeg vil få litt litte strøm hvis jeg kjøper meg et geForce 4 kort. F.eks et Chieftec Dragon Midi Tower u/dør koster ca. 100,- kr mer, men hvis du ikke skal ha det nyeste og heftigeste vil du klare deg med 250W.

Lenke til kommentar

fikk store problemer med strømmen her om dagen jeg, hadde en chieftec psu på 340 w, men det holdt ikke. jeg kjøpte nemlig to WD1200JB disker, og når jeg plugget til dem, så var det ikke snakk om at maskinen fant de andre diskene, og langt derifra om den boota. så jeg kjøpte meg en enermax whisper på 431 watt, og maskinen bootet på første forsøk :]

 

enermax psu'et er også tilnærmet lydløst, og koster ikke mere enn 1000 spenn, fornøyd jeg :]

 

ps...også fikk jeg 240GB ekstra ledig plass, griner ikke akkurat over det heller.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 15:16, knockertommy skrev:

Hva så med Aashima sitt kabinett med 300 w til under 500 kr på flexi-data.


Er det noe å satse på?



 

Nei.....det er det verste dritt kabinette jeg har vert borti.

 

Hadde bare problemer med det, ekstremt invikla å bygge i og det er så lite at det var såvidt jeg fikk hovudkortet nedi, dessuten er det stygt å se på

 

 

[ Denne Melding var redigert av: steffe på 2002-05-28 15:41 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...