chokke Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 kanskje det materialet du dytter inn i maskinen er radioaktivt, den reneste prøven
Darx* Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Noen som har peiling om noen expansion packs er planlagt til hl2? Forstod ikke helt hva Gman mente med dialogen sin helt på slutten av spillet?
teaspoon Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 tipper det kommer en ep der vi spiller Alyx og kanskje en ny med Barney
henbruas Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Eller kanskje en der vi er en combine som skal drepe Gordon
TCi Skrevet 21. november 2004 Forfatter Skrevet 21. november 2004 Forstod ikke helt hva Gman mente med dialogen sin helt på slutten av spillet? Han sa at han hadde fått flere tilbud angående Freeman. Og istedet for å gi han valget (som i HL) så velger han for han. Etter det forsvinner han og Gordon følger sikkert etter før eller senere (HL3).
Stylpe Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Noen som har peiling om noen expansion packs er planlagt til hl2? Forstod ikke helt hva Gman mente med dialogen sin helt på slutten av spillet? Hele sluttseansen med G-Man koker ned til "To be continued..."
Bear^ Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Jeg tenkte at jeg skulle ha flere svar i storyen til Half-Life når jeg var ferdig med HL2, well, gues again. Sitter med flere spørsmål enn svar. Hva skjer med Alyx, Barny, Dr Kleiner (og "kosedyret hans") og Eli (var det ikke navnet på Alyx's Far?) Døde Dr Breen eller klarte han å teleportere seg (tror han døde). Hvem er G-man, hvem jobber han for, hvordan klarer han å dukke opp der ting skjer. Hvem er "the combine" og hva er soldatene? Fant et interesangt bilde på en vegg i City 17 som kan fortelle hva combine soldatene her. Jeg tolker det slik at det er videreutviklete mennesker med større hjerne. Ta en titt selv.
Piratpjokken Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Freeman er jo superhelten! INGEN kan stoppe ham når han er i gang, så hvorfor sløse bort halve\hele hæren til g-man når han kan bruke en mann
applet Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Det samme bildet kan man finne på en vegg bak en svær tank langs landeveien også. Det vi ser er åpenbart menneskets evulusjon fra ape, til Homo Sapiens og til Combine soldater (Homo Superior?), Når det gjelde Lambda og half-life logoen så stemmer det at det er samme symbolet og brukes for å betegne et radioaktivt materiales halveringstid. Jeg mener å huske at Freeman jobber i lambda lab ved Black Mesa? Noen som kan bekrefte det? Er så svinelenge siden jeg spilte gjennom spillet.. Det brukes også for å betegne bølgelengde, altså høyden mellom bølgetopp og bølgebånn.
Wild Berries Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Har rundet av vårt kjære HL2, og ble noe skuffet av slutten... Men etter å har spillt det ferdig, har jeg lekt meg med Noclip, og funnet mange "rare" bilder. 1. "kjører" langt inni granskauen med noclipen og finner tilslutt et bilde som ser ut som disse Spyfotos av Bagdad. 2. En helt utrolig pen og vakker stjernetåke bilde, i toppen av et tårn. 3. La også merke til at flere av pipene var forskjellige inni, noen med gitter og noen uten. 4. Bug, som gjør at en ser alt igjennom brettet. 5. Kommer sikkert med flere etterhvert, men noen som kan hjelpe meg å legge de ut her ? MvH WB
Wild Berries Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Fikk nesten til opplastningen, så jeg beklager en tråd til : 1. Stjernetåke. MvH WB
asad Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 sitter og koser meg med 1`er nå Blir enda diggere å spille 2`ern snart. hehe Det ene bildet over må jo være hele byen, med cyridell ( ? ) i midten. Har noen funnet ut hva G-man har i kofferten i HL2?I 1`ern hadde han papirer, en pistol ( hmm, ja en pistol ) og noen penner. Rart at HAN skulle trenge en gønner.
chokke Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 hvordan vet du at han hadde papirer, pistol og penner?
asad Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 hvordan vet du at han hadde papirer, pistol og penner? har et bilde av det, fra 1`ern. Får ikke lasta opp though. Er det en annen måte å legge det ut på, så dere får sett det?
TCi Skrevet 21. november 2004 Forfatter Skrevet 21. november 2004 Er det en annen måte å legge det ut på, så dere får sett det? http://www.imageshack.us/
Cybermantix Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Skal ikke se bort i fra at Valve allerede har planlagt historien slik at den tillater ørten expansjoner for å cache inn på HL2 sin lange utviklignstid. En expansion som bare MÅ komme må jo bli oppfølger til Opposing Force. Opposing Force: 7 hour war - Ville blitt veldig kort expansion da... Syntes Opposing Force på noen måter var bedre enn orginalen, og vevde seg fint inn. Husk at Shepard (hovedpersonen i OpFor om ingen husker) også fikk valget av G-man om å jobbe for ham, eller dø. Hva om G-man "solgte" ham til Combine... ? Slik at han starter som en av Combine sine elitesoldater, men etterhvert gjør opprør og joiner rebellion... Kunne blitt kult det synes jeg... basically: Jeg vil ha Combine sniper rifle Syntes ikke historien i HL 1 & 2 er så sinnsyk orginal eller rå, men så er jeg jo bortskjemt med historien til feks Deus Ex Styrken til de fleste egentlige enkle historier er å presentere dem på en måte der lite forklares, slik at fansen drømmer seg bort. I enkelte tilfeller overgår fansens fantasi skapernes. jfr Matrix-trilogien.
eught Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Noe jeg la merke til i "Breen's hideout" nå, var det Judith Mossman sa da hun skulle frakte meg bort til Breen. Vet ikke om noen har nevnt dette før, men hun sier noe sånt som dette: Don't struggle, there's no use. There's nothing you can do before you're in the place he want you Hvem her "he"? Jeg tviler på at dette er Breen, for Mossman er jo egentlig ikke på Breen sitt lag. Jeg synes det kan virke som det er G-Man hun refererer til (med tanke på at G-Man ser ut til å overvåke det du gjør hele tiden), men da er spørsmålet hva Mossman har med G-Man å gjøre.
Tåkefyrste Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 (endret) La nettopp merke til at Eli Vance blir sjokkert over at Gordon ser helt likedan ut som sist gang de møttes (i black mesa). Kanskje dette har noe å si med tanke på det tidligere nevnte tidsspørsmålet, og Gordons "dvale" (jeg vet ikke hvor lenge etter resonance cascade denne handlingen utspiller seg heller da men) Btw: har dere sett at det står "Black Mesa" på skjorta Alyx har på seg? Endret 21. november 2004 av apollox
Gman Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Ville bara legge til en liten sak her: Alyx bør garantert være død etter eksplosjonen Freeman ble reddet fra. Allikevel har det allerede nå kommet rykter om at man faktisk vil få spille Alyx i enten en expansion eller HL3. Dermed, min teori (og dette er bare en teori) er gjerne at vi da får et innblikk i denne krigen mellom HL1 og HL2. Kan hende får vi direkte rollen til Alyx i denne expansionen (tror aller helst det isåfall vil bli det). Et annet alternativ som kan bindes sammen med HL2 er tidsreise. Vi får allerede et lite innblikk i tidsreise når Alyx og Freeman bruker en teleporter og ender opp i lab'en til Kleiner en hel uke senere. Hva om det da blir slik at Freeman i fremtiden reiser tilbake til fortiden? Ved å frigjøre City 17 fra Combine kan det være mulig at resistansen har skapt viktig tidsreiseutstyr som gjør det mulig å reise tilbake i tid. Dermed sendes Freeman tilbake til krigen for å stoppe Combine før de overtar. Dette vil selvsagt gjøre at hendelsene i HL2 aldri var, men på den annen side har hendelsene i HL2 lagt grunnlaget for slik teknologi. Det som ikke helt passer inn er da at G-man allerede ser ut til å ha krefter til å stoppe tiden, gjerne reise i den. Min teori er kanskje litt usannsynlig sånn sett, men jeg synes da at det er en spennende tanke. PS! Som nevnt, Alyx er garantert død, om ikke et mirakel har reddet henne. Dermed må en eventuell expansion også garantert være satt før HL2. Men aller helst vil jeg være Combine.
Carl M Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 (endret) G-Man har vel forstått at Alyx betyr en del til både Eli og Gordon, tror neppe han vil la henne dø hvis han vil ha Gordon sin sammarbeidsvilje EDIT: Sier jeg med DEN avataren Endret 21. november 2004 av Carl M
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå