ZlummGlumm Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Etter all det jeg har lest her... så tenkte jeg netopp på at spellet kansje ikke har no fast historie... Kanskje de bare lar oss sitte her go spekulere og værra fasinert helt tell den neste hl kommer. Sånn at alle kommer tell å kjøpe neste HL. For mange av tingene som folk refererer tell kan værra noe så enkelt som vanlige Easter Eggs som det heter.. For ærlig talt så trur jeg ikke at storyn er så dyp.... Jeg har sett flere ganger at folk overkompliserer enkle historier. Og det med at Alyx og Gordon. Valve har sagt at de kansje skulle lage en HL film, men de gadd ikke å prøve mer når manus folka sa "And then Gordon falls in love".. Så heldigvis så vet de de at romantikk ikke passer spess godt inn i HL..
Alt-Ctrl Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Tviler på at Alyx og Freeman blir noe annet enn gode venner, Gordon er vel i tilleg en del år eldre, selv om han har sovet? THE 'SLOW TELEPORT'Maybe, just maybe, this is what the G-Man used in the first Half-Life. This, or the drugging. This is the only way I can see this puzzle piece fitting. Nå har jeg glemt mye av HL1, hva prater man om her? Og noen andre ting jeg lurer på, og som jeg tviler på noen kan svare på. men jeg spør alikevel. Overlevde Alyx den eksplosjonen på slutten? Hva var det HØYE huset egentlig? og hva gjorde det? Det så ut som at det gravde seg nedover inn i jorden. Kanskje ta energi fra sentrum?
TCi Skrevet 21. november 2004 Forfatter Skrevet 21. november 2004 Tviler på at Alyx og Freeman blir noe annet enn gode venner, Gordon er vel i tilleg en del år eldre, selv om han har sovet? THE 'SLOW TELEPORT'Maybe, just maybe, this is what the G-Man used in the first Half-Life. This, or the drugging. This is the only way I can see this puzzle piece fitting. Nå har jeg glemt mye av HL1, hva prater man om her? Og noen andre ting jeg lurer på, og som jeg tviler på noen kan svare på. men jeg spør alikevel. Det er vel snakk om at G-man stoppet tiden for Freeman og ventet med å sette han fri før han hadde noe som han kunne gjøre for han. Overlevde Alyx den eksplosjonen på slutten? Personlig så tviler jeg litt.... men vi får se i HL3 eller kanskje i en utvidelsespakke. Hva var det HØYE huset egentlig? og hva gjorde det? Det så ut som at det gravde seg nedover inn i jorden. Kanskje ta energi fra sentrum? Det er en citadel som står i diverse byer rund omkring i verden. Dens oppgave er å samle ressurser for The Combine.
asad Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Etter all det jeg har lest her... så tenkte jeg netopp på at spellet kansje ikke har no fast historie... Kanskje de bare lar oss sitte her go spekulere og værra fasinert helt tell den neste hl kommer. Sånn at alle kommer tell å kjøpe neste HL. For mange av tingene som folk refererer tell kan værra noe så enkelt som vanlige Easter Eggs som det heter.. For ærlig talt så trur jeg ikke at storyn er så dyp.... Jeg har sett flere ganger at folk overkompliserer enkle historier. Og det med at Alyx og Gordon. Valve har sagt at de kansje skulle lage en HL film, men de gadd ikke å prøve mer når manus folka sa "And then Gordon falls in love".. Så heldigvis så vet de de at romantikk ikke passer spess godt inn i HL.. Jeg velger å tro at storyen er sinnsykt dyp, blir morsomt på denne måten En ting jeg lurer på. Hvorfor utvidet cynadilen seg og knuste byen litt etter litt?
Alt-Ctrl Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Sent oppe du og? hehe Det er vel snakk om at G-man stoppet tiden for Freeman og ventet med å sette han fri før han hadde noe som han kunne gjøre for han. Men brukte han teleportøren for å fryse tiden til freeman i så mange år? kan godt hende jeg er på viddene her, overtrøtt. Akkurat ferdig emd spillet Personlig så tviler jeg litt.... men vi får se i HL3 eller kanskje i en utvidelsespakke. Ja, vi får bare vente å se. Vet ikke helt om jeg likte karakteren. Men tror det vil være sannsynlig at ho blir med neste gang og. et er en citadel som står i diverse byer rund omkring i verden. Dens oppgave er å samle ressurser for The Combine. ah Takk for kjappe svar, nå skal jeg sove. Prøve hvertfal :-)
Acrid Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Liker å måtte "løse" historien selv... Er som en David Lynch film dette
applet Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 (endret) Tror heller ikke lenger at det egentlig er noen familiær kobling mellom g-man og freeman, rett og slett fordi at det hadde vært veldig korny og klisje-fyllt (I am your father..). Jeg tror (håper) at de som har skrevet story'en til HL2 er bedre enn det. Når det er sagt så tror jeg ikke vi skal forsøke å hente så veldig mye støtte til forskjellige teorier fra absurde plott-relaterte hendelser i HL1, for selv om spillet var bra så tror jeg de la mindre vekt på plott og mere vekt på å fortelle en historie fra et første-persons synspunkt. Beste eksempelet på det er atombomben som blir satt av i Black Mesa. Det finnes egentlig bare to grunner til at noen ville gjort noe slikt, forsøke å skjule at det noen gang fantes et Black Mesa (passer bra med det faktum at vi vet de forsøker å utrydde alle som jobber der). Eller at de forsøker å sterilisere hele området for å hindre spredning av utenomjordiske livsformer. Problemet med nummer to er at det ikke er spesielt enkelt å skjule en atombombedetonasjon. Spesielt dersom du forsøker å skjule det for en annen del av Government. (Er ikke mye poeng å skjule det for almenheten dersom du allerede kontrollerer hele statsapparatet..). Problemet med nummer to er hvorfor de dreper alle som har jobbet der. De er altså villige til å utrydde alle som hadde kjennskap til de avanserte forskningsarbeidene de har investert milliarder av dollar i..? Drepe The best and the brightest? Logikken er altså ikke akkurat uten feil.. Så hvem er g-man? Jeg leste en ganske interresant artikkel på Steam forumet som foreslo at han var en slags guds-person. Ikke i bibel-forstand, men mer en president av dette universet og nå er han i krig med presidenten av det andre universet (Xen og Combine). Låter kanskje litt søkt men det er absolutt interresant, Det forklarer hvorfor han ikke selv kan handle, selv om han åpenbart er den mektigste spilleren på brettet akkurat nå. Men det forklarer ikke hvorfor han snakker om å leie ut Gordon.. En annen forklaring er at han bare er en Government Man, med tilgang på avansert teknologi, antageligvis utenomjordisk i opprinnelse. Nå som det antageligvis ikke finnes noe Government lenger jobber han for høystbydende,, En tredje forklaring, som også stammer fra Steam-forumet er at han er programeren, og når han snakker til Gordon så snakker han egentlig til deg. Det ville forklart en del av de heller kryptiske kommentarene som Vortigonen i avløpsrøret på Water Hazard kom med. Et eller annet med så mange øyne som titter ut av dine. Personlig er jeg ikke særlig fan av denne forklaringen, fordi selv om den holder vann så synes jeg den ikker er noe spesielt spennende. Det blir litt Matrix over det hele.. Men hva er det med den merkelige dialekten hans? Er han bare sånn? Har han hatt et slag? Er han en alien? Kanskje engelsk ikke er hans morsmål? Endret 21. november 2004 av applet
applet Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Hva skjedde med Dr.Breen på slutten? Man antar vel at han dør? Han faller ganske langt inne i den energi kula og er vel ganske nære senteret for eksplosjonen. Men det er vanskelig å si, siden G-Man som er en sann Deus Ex Machina er tilstede og kunne ha reddet han og Alyx (Alex?) på samme måte som han redder Freeman. En annen ting, når det gjelder konseptet om slow teleport så tror jeg at det egentlig bare er en grei måte å la tiden gå i steden for å komme med et brudd i historien. De trenger at det skal gå litt tid slik at motstandsbevegelsen blir så aktiv som den er mot slutten, samt en del andre ting, som f.eks. at Eli er tatt til fange etc..
mESA Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 G-Man er nok Gud som leker seg med en stakkars person(Gordon.
000111222 Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Eg trur G-man kanskje er mekanisk, stemma hans liknar litt på stemma i eit "tekst til tale" program, eller kva synes de?
dan1el Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 G-Man er Gordon Freeman. De har droppa "Free" siden han dreit seg ut... ...eller ikke
teaspoon Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 H-L 2 storyen er nesten like stor og invikla som Anarchy Online Storyen. Jeg tror ikke at G-Man er Freeman, og klarer heller ikke å se noen likheter mellom de to. (se bilder i linken under) http://www.planethalflife.com/half-life2/screenshots/ Jeg oppfattet det slik at Combine "gen-manipulerer" meneskene og spleiser litt med enten sine egne eller med en annen alien rase og skaper på den måten de noe høyere og hvite individene vi ser i citadellet. Det var også en som lurte på hva det store bygget var, det var som noen nemnte citadellet, men det er også bygget som inneholder (atom?) reaktoren som gir strøm til det hele. G-man er nok heller ikke en gud, men jeg heller mer og mer mot at han var en "government man", som nå er selvstendig-næringsdrivende som jobber som en agent. Men dette kolliderer igjen med måten han prater på. Hva som skjer i HL3 får vi bare vente og så, tar forhåpentlig vis ikke mer enn 2 år før vi får se det spillet. Og jo storyen var der helt fra starten av HL1, dette mener jeg pga et intervju med Valve der det sto at HL2 og 3 var planlagt allerede fra før HL1 var satt i produksjon, og jeg ønsker å se flere slike spill der de lager en god story før de setter igang produksjonen.
TCi Skrevet 21. november 2004 Forfatter Skrevet 21. november 2004 Jeg oppfattet det slik at Combine "gen-manipulerer" meneskene og spleiser litt med enten sine egne eller med en annen alien rase og skaper på den måten de noe høyere og hvite individene vi ser i citadellet. Det er de "grunnleggende" typen combine. Virker som de ikke er perfeksjonert ennå. De blir brukt som slaver. Derfor er de voktet av combinevakter. The last type of Combine we see are the abominations we see in the citadel. According to the Prima Strategy guide they are called Stalkers. They seem to be the most basic form of combine we see in the game. Humanoid in form these have very undeveloped legs and large heads. These can also be seen on the Nova Prospect video screens. On the videos there is one lying on a table as if it is in an operating room. These are humans that have been turned into slaves by the combine. This may be why they are only seen working on machinery and consoles. They are always guarded by the Combine soldiers so it may be that they are not always co-operating with them. PS: Det var en fusjonsreaktor. Og jo storyen var der helt fra starten av HL1, dette mener jeg pga et intervju med Valve der det sto at HL2 og 3 var planlagt allerede fra før HL1 var satt i produksjon, og jeg ønsker å se flere slike spill der de lager en god story før de setter igang produksjonen. Ja håper det kommer flere slikre spill i framtiden. Altfor få av dem.
dan1el Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 Metal Gear Solid er jo et godt eksempel på knakende god story
CrazyOne Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 (endret) Har lest alle innspill her og alle linker nå, og jeg MÅ spille igjennom HL og HL2 enda en gang! Jeg har allerede begynt på HL: S og jeg kikker litt her og der for å plukke opp småting til historien - her fant jeg et. I kapitlet Office Complex er det en kalender som viser Desember måned, men bare med 30 dager. Er det et easter egg eller har det noe relevans med historien... Desember har jo 31 dager... hvorfor bare 30 på kalenderen? (nei, jeg har ikke vært der med viskelæret i paint, nei..). Tenkte jeg bare kunne nevne det.. En annen ting, G-Man har vært med fra begynnelsen i HL (HL S) - allerede fra togturen! og minst en gang i løpet av de første 3 kapitlene i HL. Som oftest går han dit det er ekstra våpen (ihvertfall i HL) og dit det "lønner" seg å dra - stedene som gjør at man kommer videre og dermed gjør at historien går videre! Egentlig styrer han spilleren, bare ved å vise seg.. Jeg prøver ihvertfall bestandig å komme dit han er/har vært! Edit: la ut bildene og ordna leifer Kalender G-Man på begynnelsen Endret 21. november 2004 av CrazyOne
tjall Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 jeg synes det var litt merkelig at jeg bare så G-Man 1 gang i løpet av HL2.. noen som så han flere ganger? er det forresten noen som har teorier om navnet (half-life liksom)..?
asad Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 jeg synes det var litt merkelig at jeg bare så G-Man 1 gang i løpet av HL2.. noen som så han flere ganger? er det forresten noen som har teorier om navnet (half-life liksom)..? for første gang, tenkte jeg på det samme idag tidlig. Half Life liksom. Hva skal det egentlig bety?
CrazyOne Skrevet 21. november 2004 Skrevet 21. november 2004 (endret) G-Man kan sees 11 ganger som jeg veit om: 1. På toget, kan liksom ikke unngå det.. 2. på monitoren i Dr. Kleiners lab, han står ved et gjerde. 3. Inne i den røde containeren til Vartigaunt'en og mannen som bor midt i kanalen 4. Det røde motstands "huset" i "water hazard" 5. midt i en stor sving på elva/kanalen, er det noen bygninger. En av disse bygningene har et skjerm på seg, som blinker og viser bilder.. Det bildet med rød bakgrunn er et bilde av vår mann! 6. Når du kjører båt, står han og ser på deg fra en bro-aktig bygning som du kjører under 7. I kapittel 6, etter du har kommet ut av gruven og går på jernbanesporene og etterhvert ligger det to togvogner som hindrer deg i å gå videre på sporene, hopp oppå en av disse, så går G-Man fra deg. 8. I det huset der (før du møter Obersten) noen Combine soldater holder til, er det en slags kikkert, der står Obersten og G-Man og snakker sammen. 9. Nova Prospekt - første monitoren du ser - der står G-Man og ser igjennom et vindu. 10. AntiCitizen One, etter dog har hoppet på dropship'et og reist av gårde - er det en TV som står i en gang ved siden av en pappeske. På den TV'en er G-Man! 11. Og på slutten! Har hatt litt hjelp av Strategy Guiden til HL 2 her! Edit: leif Endret 21. november 2004 av CrazyOne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå