Gå til innhold

Bytte standard webleser?


_Ferrari_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller enda enklere... installer Mozilla Firefox! Da blir alt satt opp slik det skal med en gang... Og den stopper også alt av pop-ups og slikt...

 

Bør prøves! :-)

Enda enklere.. Innstallér Linux og alle dine problemer vil bli løst. Hallelujah!

 

(ja, jeg trolla for andre gang i mitt liv nå, men jeg MÅTTE komme linuxfantastene i forkjøpet)

 

Det var aldri noe spørsmål om andre nettlesere enn akkurat Opera, som han (forfatteren førsteinnlegget, forutsatt at det er hankjønn) spør etter. Det var et spesifikt spørsmål og han fikk til og med svar på dette. Da synes jeg det er litt unødvendig å komme med superforslaget om å installere Firefox - enn hvor superbra den supernettleseren måtte være.

Lenke til kommentar
Eller enda enklere... installer Mozilla Firefox! Da blir alt satt opp slik det skal med en gang... Og den stopper også alt av pop-ups og slikt...

 

Bør prøves! :-)

Enda enklere.. Innstallér Linux og alle dine problemer vil bli løst. Hallelujah!

 

(ja, jeg trolla for andre gang i mitt liv nå, men jeg MÅTTE komme linuxfantastene i forkjøpet)

 

Det var aldri noe spørsmål om andre nettlesere enn akkurat Opera, som han (forfatteren førsteinnlegget, forutsatt at det er hankjønn) spør etter. Det var et spesifikt spørsmål og han fikk til og med svar på dette. Da synes jeg det er litt unødvendig å komme med superforslaget om å installere Firefox - enn hvor superbra den supernettleseren måtte være.

Herre min fred, du syns mao. at det er forkastelig at han blir anbefalt å bruke Firefox når det er en helt klart MYE bedre browser? Det hørtes logisk ut.

Lenke til kommentar
Eller enda enklere... installer Mozilla Firefox! Da blir alt satt opp slik det skal med en gang... Og den stopper også alt av pop-ups og slikt...

 

Bør prøves! :-)

Enda enklere.. Innstallér Linux og alle dine problemer vil bli løst. Hallelujah!

 

(ja, jeg trolla for andre gang i mitt liv nå, men jeg MÅTTE komme linuxfantastene i forkjøpet)

 

Det var aldri noe spørsmål om andre nettlesere enn akkurat Opera, som han (forfatteren førsteinnlegget, forutsatt at det er hankjønn) spør etter. Det var et spesifikt spørsmål og han fikk til og med svar på dette. Da synes jeg det er litt unødvendig å komme med superforslaget om å installere Firefox - enn hvor superbra den supernettleseren måtte være.

Herre min fred, du syns mao. at det er forkastelig at han blir anbefalt å bruke Firefox når det er en helt klart MYE bedre browser? Det hørtes logisk ut.

Hehe, firefox mye bedre enn opera? Neppe. Og når det gjelder å velge default-browser, så får du også det "tilbudet" første gang du starter opera, jeg håper for firefox sin del at det er det samme der, ikke noe er mer irriterende en stadig mas om å skifte default, eller at den skifter automatisk.

 

AtW

Lenke til kommentar

for å sette opera som standard så går du til:

 

tools > preferences > default application

 

her huker du av for: check if opera is default browser on startup. dermed får du spørsmål om du vil sette opera som nettopp default application neste gang du starter opera.

 

 

off topic: ja, firefox er en god nettleser, men det er også opera - det blir mest snakk om hva man selv foretrekker. selv liker jeg opera best, og siden jeg har en lisensiert og reklamefri versjon så er den helt klart å foretrekke. det er ikke noe særlig firefox kan gjøre som opera ikke kan - vice versa. alt finnes som extensions! :)

Lenke til kommentar
Hehe, firefox mye bedre enn opera? Neppe. Og når det gjelder å velge default-browser, så får du også det "tilbudet" første gang du starter opera, jeg håper for firefox sin del at det er det samme der, ikke noe er mer irriterende en stadig mas om å skifte default, eller at den skifter automatisk.

 

AtW

hehehe, har du prøvd opera?? Fan, ingen litt sære websider funker jo som de skal i opera... Har masse eksempel fra opp igjennom årene... Jobber med data og bestiller en mye resevedeler på nett, maaaaaange av webshopene ville ikke funke som de skulle med opera.... Nå er det riktig nok over et år siden sist jeg prøvde opera, bortsett fra i linux. Kan jo være det har skjedd et guds mirakel her og at dem har klart å få den til å funke. "what-do-I-know"

Lenke til kommentar
Hehe, firefox mye bedre enn opera? Neppe. Og når det gjelder å velge default-browser, så får du også det "tilbudet" første gang du starter opera, jeg håper for firefox sin del at det er det samme der, ikke noe er mer irriterende en stadig mas om å skifte default, eller at den skifter automatisk.

 

AtW

hehehe, har du prøvd opera?? Fan, ingen litt sære websider funker jo som de skal i opera... Har masse eksempel fra opp igjennom årene... Jobber med data og bestiller en mye resevedeler på nett, maaaaaange av webshopene ville ikke funke som de skulle med opera.... Nå er det riktig nok over et år siden sist jeg prøvde opera, bortsett fra i linux. Kan jo være det har skjedd et guds mirakel her og at dem har klart å få den til å funke. "what-do-I-know"

Opera er ikke det samme som det var "i gamle dager" (og det er forresten heller ikke firefox). Så opera har blitt bedre på å kjøre ræva kode ja.

 

AtW

Lenke til kommentar
hehehe, har du prøvd opera?? Fan, ingen litt sære websider funker jo som de skal i opera... Har masse eksempel fra opp igjennom årene... Jobber med data og bestiller en mye resevedeler på nett, maaaaaange av webshopene ville ikke funke som de skulle med opera....

kan du henvise til en av disse? jeg har ikke hatt problem med *noen* sider i opera siden versjon 7.5x ble lansert, selv bruker jeg versjon 7.6 pr3 nå. alt virker svært bra, selv gmail som går for å være vanskelig.

 

det blir litt feil å henvise til hvordan browseren virket "for noen år siden" - opera driver faktisk med utvikling av browseren, i motsetning til visse andre...

 

*skuler stygt mot ms*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...