Gå til innhold

Half Life 2 m/max settings på ATIRadeon 9200 256mb


Anbefalte innlegg

Jeg kjører HalfLife 2 med MAKS på ALLE gfx-settings på mitt Ati Radeon 9200 256 MB kort. Oppløsning=1280x1024.

 

....er ikke det litt underlig?

 

Hos Tom's Hardware kommer feks Radeon 9600 Pro ikke så godt ut....så hvordan i alle dager kan jeg kjøre spillet med disse innstillingene på mitt 9200-kort??

Endret av kns
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om det går bra er en annen sak, det du syns er bra kan en annen syns er ræva. Spørs hvor kresen man er på framerates.

 

Det mest underlige her er vel at du gidder å lage en tråd om dette.

Beklager dersom innlegget mitt ikke tilfredsstilte dine krav til fullverdighet. Makan til surmuling. Jeg kan ikke stort om grafikkort, og postet innlegget fordi jeg ønsket å bli klokere. Grafikkortet mitt har til tider vært helt håpløst på nyere spill, men under HL2 går alt strykende. Det må da være lov å undre seg over hvorfor dette er slik? Hvis det virkelig viser seg at alle i likhet med deg mener at dette er et underlig spørsmål fra min side, så skal jeg heller revurdere mine formuleringer ytterligere før jeg undrer meg i all offentlighet igjen.

Lenke til kommentar
Half-Life 2 er utviklet med ATi-kort nærmest i bakhodet. ;)

 

Det er en grunn til at Half-Life 2 kupongene kun fulgte med Ati-kort.

Ok, ja..det forklarer vel litt. Men er ikke Radeon 9200 _(det kortet jeg har) egentlig et ganske dårlig kort? Hadde jeg sett merkbare forskjeller (bortsett fra bedre framerates) dersom jeg kjøpte et betraktelig bedre og dyrere kort? Jeg mener, ville grafikken sett bedre ut?

Lenke til kommentar

9200 er ikke dårlig i den forstand at det ikke er brukbart, det klarer det meste, men er ikke regnet som det store gamer kortet, der er det vel 9800pro som setter standard.

 

det er ikke bare skjermkortet som bestemmer hvor godt spillet ser ut, det er også feks prosessor og ram som har mye å si, uten at jeg orker å utdype dette mer :p

 

men jeg må si meg overasket over at 9200 kjørte spillet godt, samme hva liksom, kan du ikke ta et screenshot så vi kan se hvordan det ser ut selv? ;)

Lenke til kommentar

Her er et par screenshots, aner ikke om det gjør dere noe klokere, men...

 

Har også sett at 9200 kommer rimelig lavt ut på tester, og det var vel egentlig derfor jeg ble så forundret når jeg merket at jeg kunne skru opp alle settingsene uten at det lagget. Aner imidlertid ikke hvor mange fps jeg har, hvordan måler jeg det?

 

Forresten..når det gjelder driverinnstillingene er de faktisk ikke satt til ytelse, men står på "balanced".

Lenke til kommentar
Jeg kjører HalfLife 2 med MAKS på ALLE gfx-settings på mitt Ati Radeon 9200 256 MB kort. Oppløsning=1280x1024.

 

....er ikke det litt underlig?

 

Hos Tom's Hardware kommer feks Radeon 9600 Pro ikke så godt ut....så hvordan i alle dager kan jeg kjøre spillet med disse innstillingene på mitt 9200-kort??

Du kan jo sikkert kjøre det, men med en kvart fps blir det fort litt slitsomt i lengden...

Lenke til kommentar

Til vedkommende som kommenterte at 9600SE kom dårlig ut: det er ikke så rart, for 9600SE er ikke Second Edition, som man kanskje skulle tro, men heller et slags Light-versjon av 9600, med 128-bits minnebuss og temmelig sterkt redusert hastighet over hele fjøla. Praktisk talt umulig å spille noe på.

 

Personlig spiller jeg på et godt overklokket R9800Pro, og jeg får meget spillbar framerate i 1024x768 med 4xFSAA og 4x Aniso. Flotte saker. Kjører ellers siste revisjon av ATis drivere, og en P4 3.2GHz på ... la oss se om jeg husker FSB-en ... tror det er 915MHz, jeg.

Endret av SHDR
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...