Gå til innhold

Høy temperatur på CPU!


hula

Anbefalte innlegg

Hehe. Hadde også 58C før jeg monterte temperatursensoren. Sensoren er ikke i kontakt med den "blanke" delen av CPUen. Sensoren skal ligge under CPUen? Tror isåfall at det blir håpløst å få ledningen gjennom taggene på CPUen.

 

Edit: har plassert sensoren inni kjøleribben nå.

Det går fint an å legge en sensor under CPU, ledningene er så tynne at de passer fint mellom pinnene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan det være mulig at det er en liten skrape på CPU (den "blanke" delen på overflaten) som gjør at det utvikles høy varme?

hvis det er dype riper på kjernen, (den blanke overflaten) så vil det påvirke temperaturen negativt...

men nå skal det jo sies at 48 grader idle med en silentbreeze er vel sånn ca det man betaler for, er det ikke?

 

idle er ALLTID en uinteressant faktor... load er det som er viktig her.... hva har du i load på cpu`n?

 

hvis du absolut må ha en kald idle cpu så tror jeg du kan bruke et program som heter cpuidle.... dette programmet "skrur" av cpuen din når den ikke er i bruk og den utvikler derfor mye mindre varme.......

 

brukte det helt til det gikk opp for meg- "hva skal jeg med det?"

Lenke til kommentar

Følgende er hentet fra MBM5

Case: 38C

CPU Diode: 0C

CPU Socket: 55C

Hm. :hmm: Jeg vil si at 38 grader i kassetemp er mer oppsiktsvekkende enn 55 grader i cputemp. Du må ha en bra kjøler siden den varmer opp kabinettet så mye. :thumbup:

 

Jeg ser du ikke har tro på det, men jeg ville uansett satse på bedre utlufting av kabinettet. Aller helst en utsugvifte i nærheten av cpuen som kan transportere ut den varme lufta. Husk at cpukjøleren skal kjøle ned cpuen med luft som allerede holder 38 grader.

Lenke til kommentar

Følgende er hentet fra MBM5

Case: 38C

CPU Diode: 0C

CPU Socket: 55C

Hm. :hmm: Jeg vil si at 38 grader i kassetemp er mer oppsiktsvekkende enn 55 grader i cputemp. Du må ha en bra kjøler siden den varmer opp kabinettet så mye. :thumbup:

 

Jeg ser du ikke har tro på det, men jeg ville uansett satse på bedre utlufting av kabinettet. Aller helst en utsugvifte i nærheten av cpuen som kan transportere ut den varme lufta. Husk at cpukjøleren skal kjøle ned cpuen med luft som allerede holder 38 grader.

mitt blir 58 (hk målingen, altså)

 

:whistle:

Lenke til kommentar

Ja, kommer til å montere et par kabinettvifter. Apropos det, er det noen som har noen kabinettvifter (både 80mm og 120mm) å anbefale, med lydnivå, effekt og pris som kriterier?

 

Load-temperatur ja. Hvordan foreslår du at jeg skal måle den, med Prime95? Etter en times spilling av HL2, var CPU 59C og HK 40C.

Endret av hula
Lenke til kommentar
Ja, kommer til å montere et par kabinettvifter. Apropos det, er det noen som har noen kabinettvifter (både 80mm og 120mm) å anbefale, med lydnivå, effekt og pris som kriterier?

 

Load-temperatur ja. Hvordan foreslår du at jeg skal måle den, med Prime95? Etter en times spilling av HL2, var CPU 59C og HK 40C.

Ingen kommentar?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...