Gå til innhold

Drar i militæret, hva med PC'en?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hallo!!!

 

Vil du i militæret frivillig så tenk litt på hvilke muligheter du har til å påvirke tjenesten din. UB, USK etc er vel nyttig men de av mine kammiser som har tatt dette har IKKE hatt mere nytte av det enn at de kunne herse med vanlige menige.

 

Velg latskap dersom du vil bli fort ferdig.

 

Luftforsvaret er tidenes sovepille.

 

Ta kurs. Lastebillappen i Nord-Norge er banker dersom du kommer på en liten plass. Ikke Porsanger!!!

 

Luftforsvaret har kun små plasser....

 

Nuff said..

Lenke til kommentar

Litt "off-topic" men jeg var i infanteriet på Skjold som sanitets soldat. Og jeg priset meg lykkelig for jeg ikke hadde lappen da jeg kom inn, siden de stakkarene som hadde den måtte kjøre beltevogn nesten hele natta ofte på øvelsene mens vi andre sov. Jeg anbefaler Saniteten på Skjold hvis du skulle være så "uheldig" å havne der. Du er med på øvelsene som de andre, men du lærer noe du har bruk for resten av livet nemlig avansert første hjelp.(du bør ikke ha sprøyte skrekk!) Åsså trenger du ikke løpe rundt i skogen å krige.(grunnperioden er lik for alle)

 

Skjold er en av de, eller kanskje den aller mest guds forlatte militærleiren i Norge, men etter å ha vært der angrer jeg slett ikke, plassen har liksom en egen sjarm som du ikke finner lenger sør og naturen er også veldig forskjellig. Selv om det var litt kjipt når kuldegradene gikk ned mot -35 og sterk kuling blåste i trynet og vi skulle ha opp telt. Saniteten har egne telt som varmes opp av strømagregat noe resten av felt-troppene misunner dem... (strøm til mobilen er viktig vettu:)

 

De som ikke har vært inne og ikke vil inn, eller har vært der i 5 dager, vet ikke noe om det spesielle fellesskapet som dannes innad i troppen, dette er det du vil huske resten av livet. BTW så skal det ikke så mye fantasi til for å slippe heller. MEN det er ikke noe jeg ville være stolt av og skrive her...

 

PS: Jeg gledet meg til å komme hjemmefra og inn i militæret og jeg angret ikke senere. Jeg har det ikke fælt hjemme nei :razz:

 

AMEN!

Som sagt OFF-TOPIC!

 

 

[ Denne Melding var redigert av: hanse20 på 2002-05-28 04:49 ]

Lenke til kommentar

Enig med Hanse20.

 

Var i Skjold sjøl, sprang blandt rein og snøfonner på vintern, og rein og fjellbjørk på sommern.

 

Absolutt noe å anbefale for mange av dagens late og råtne ungdom. :grin:

Tror flere har godt av et år med springing og frisk luft, samt en sunn dose disiplin.

 

Og da vi dro til Tromsø i helgene var det himmelsk godt med øll, midnattssol og damer...

Tromsø ruler, btw.

Lenke til kommentar

Mitt råd er: Selg maskinen din, i alle fall hvis du har tenkt å tjenestegjøre i et år. For mitt vedkommende da jeg skulle til Jørstadmoen for snart 2 år siden, solgte jeg min Celeron 333@560 maskin for 8000 spenn, så skrev jeg under på KFOR kontrakt og det ble et år til. Vet ikke hva jeg hadde fått for den maskinen i dag, men tipper at verdien hadde blitt halvert.

 

Anyway, nå skal jeg hjem 8. juli og har kjøpt meg et beist av en maskin. (Noen våget seg til å spørre om jeg skulle være med på et Compaq kjøp, like før jeg dengte AG3-kolba i huet på dem) Har vært borte fra "miljøet" i snart to år og ser frem til noen seriøst lange timer foran pc`n(e).

 

Selv om folka du tjenestegjør sammen med kanskje kommer med sine maskiner og "briefer" litt er det mye kulere å gå og tenke på "dyret" du skal ha deg når du er ferdig, så har du to ting å se frem til: Dimming og ny maskin :smile:

Lenke til kommentar

uh jah,skal egentlig til militæret i 2003 selv, og jeg er "glad" jeg slipper, har hørt mye bra om militæret, men oxo mye styggt...

 

å være ikke være tjenestedyktig er vel noe "mange" faktisk er, men jeg har mine grunner, nemlig ødelagt fot =) heh, som gjør at jeg ikke kan løpe og gå over "lange" distanser, det er noe man MÅ gjøre i militæret

 

 

 

Housey

Lenke til kommentar

Quote:


Husaberg skrev (2002-05-28 03:02):

UB, USK etc er vel nyttig men de av mine kammiser som har tatt dette har IKKE hatt mere nytte av det enn at de kunne herse med vanlige menige.



 

Hehe, er ikke det betaling nok da? :wink:

 

Har hørt at det kan lønne seg med UB seinere i livet når du skal søke jobb og sånt. Dessuten sa dem på sesjonen at hvis de hadde behov for det så kunne jeg melde meg på et år til og få full lederutdanning (det gir jo masse ekstrapoeng). Kan jo være kjekt hvis jeg trives godt.

 

Har ikke tenkt å spille maniac ellerno sånt for jeg gleder meg faktisk. Heller leike krig og få opp formen litt enn å være barnehageonkel eller bake boller med ASVO om to år, det er nå min mening (ikke for å disse de som tar siviltjeneste, men jeg ville ikke gjort det).

 

Og forresten.... Jeg er innkalt til tjeneste i på Setermoen 8. august, men jeg har sendt søknad til UB og ikke fått noe svar enda (Sendte den 15. april, siste frist. Var i tvil leeeenge)... Betyr det at jeg risikerer å ikke bli innkalt i år? Eller tar det bare ei stund før jeg får svar?

 

Og da har vel denne tråden gått ganske off-topic

 

Kan nevne at jeg har en avtale med en kamerat som kjøper hk, cpu, ram og skjermkort da, sånn for å nevne litt data også :smile: Jeg beholder resten til jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

sesjon i dag :smile: fikk utsatt det 2år! så får jeg jobba litt før sjøforsvaret.. hadde jeg gått rett inn etter lærlingetia mi hadde jeg ikke hatt no jobb å komme tilbake til, men nå har jeg tre år istede for 2 på CV'n, som ser litt bedre ut.. jaja. ekkel bransje uansett.. :sad:

 

btw, ingen data-ingentinggjør vs. IKT duskusjon om dette.. :smile:

 

lykke til Topic-man.. :smile:

Lenke til kommentar

Skjold , here i come. Jeg skal skyte papp. Masse papp. Hver dag. En riktig infanterist. Men hva skal jeg ta med meg, og hvordan ser rommenebrakkene vi bor i ut? 10 å 10 på rommet eller må vi sove i telt hver dag? Gratis ammonisjon til Ag'en, å skyteøvelse nårsomhelst?

Lenke til kommentar

Bare vis dine litt mer feminine sider i tide og utide og du er ute etter en uke :wink:

 

Jeg slapp fordi jeg ikke kunne se tavla på synsprøven.

"Still deg bak den gule streken"

Svar: "Er det en gul strek på gulvet?" *bøye meg ned*

Kort tid etterpå: "vi har nok ikke bruk for deg gutten min, men du kan levere en klage - så skal vi vurdere saken nærmere"

 

Jeg gliste fra øre til øre :grin:

 

De "gikk glipp" av en av fylkets beste skyttere for året (og jeg som egentlig trodde jeg måtte bli snikskytter..)

 

PS. Begge øyne er nå laser-operert

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 17:38, DarkAlphA skrev:

Skjold , here i come. Jeg skal skyte papp. Masse papp. Hver dag. En riktig infanterist. Men hva skal jeg ta med meg,


Tja... det du vil. Men husk at alt skal pakkes inn i et lite skap sammen med alt det andre utstyret.

 

Quote:


og hvordan ser rommenebrakkene vi bor i ut? 10 å 10 på rommet


6 stk. på hvert rom så vidt jeg husker var det på Maukstadmoen i likhet med Holmen.

 

Quote:


eller må vi sove i telt hver dag?


Nei... infanteristene har vel 45-60 feltdøgn i året. Jeg var ingeniør og hadde vel litt over 30 tror jeg.

 

Quote:


Gratis ammonisjon til Ag'en, å skyteøvelse nårsomhelst?


Ammoen er gratis for din del. Og nei, du får ikke skyte når du vil. Hvert kompani får tildelt sin andel av ammo basert på antall soldater og tjeneste.

Vet ikke eksakt hvor mange skyteøvelser infanterister har, men har du et snitt på 1 gang i uken bør du være fornøyd!

 

Lykke til! :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-05-28 19:41 ]

Lenke til kommentar

OK, her kommer nok en off-topic:

 

Skal selv til befalskolen ved Harstad. Noen som har vært der, eller kjenner noen som har vært der?

 

Har hørt mye stygge ting om befalsutdannelsen, men jeg tror faktisk at jeg kommer til å trives. All relevant informasjon fra folk som har/kjenner folk som har vært gjennom befalsutdanning mottas med takk. Hvis dere ikke syns at denne threaden er en bra plass å svar på kan dere godt sende en e-mail til [email protected]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-28 19:16, KidComa skrev:

Bare vis dine litt mer feminine sider i tide og utide og du er ute etter en uke :wink:


Jeg slapp fordi jeg ikke kunne se tavla på synsprøven.

"Still deg bak den gule streken"

Svar: "Er det en gul strek på gulvet?" *bøye meg ned*

Kort tid etterpå: "vi har nok ikke bruk for deg gutten min, men du kan levere en klage - så skal vi vurdere saken nærmere"


Jeg gliste fra øre til øre
:grin:

De "gikk glipp" av en av fylkets beste skyttere for året (og jeg som egentlig trodde jeg måtte bli snikskytter..)


PS. Begge øyne er nå laser-operert


 

Hvor dårlig syn hadde du da? Lurer bare på hvor mye som skal til for å slippe...

Lenke til kommentar

Noen som skal på Befalskolen i horten ? (bss)

 

Jeg ble innkalt til 5. juli oxo, og lurer på om det er lurt å bli kvitt maskineriet mitt. Økonomisk sett.. Hvor mye kan jeg få for det?

 

P4 1,8a, 512 MB Samsung rdram, Chieftec Dragon Big Tower (sølv), SB Audigy, Pioneer DVD 16x/40x, 3Com Etherlink XL 10/100Mbit PCI Kort, 2 stk Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM (raid), sony 10x brenner, diskettstasjon, Abit geforce ti4400 kort.

 

Tror dere jeg får mer for den om jeg selger den overklokket? (nevner seff det i annonsen)....

Lenke til kommentar

Hvis du legger den inn i en avis f.eks Aftenposten el.lign, er det mange "ikke-vitere" som leser og for dem ser selvfølgelig 2,6 bedre ut enn 1,8 (De er herlig fritatt fra kunnskapen om Mhz vs. Arkitektur) Så du markedsfører den der som 2,6 og gir beskjed om overklokkingen ved et evt. salg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...