janosh Skrevet 27. mai 2002 Skrevet 27. mai 2002 Vel, jeg kjörer LFS og installerte det fra Mandrake.. hda1 = NTFS hda2 = Mandrake / hda3 = Linux SWAP hda4 = LFS / hda5 = LFS /usr Alt funker fint, men jeg skal slette hda2, og installere en ny lfs där, så jeg starter cfdisk, og sletter hda2.... Da begynte problemet, plutselig viste cfdisk skjermbildet dette: hda1 = NTFS hda2 = Linux SWAP hda3 = LFS / hda4 = LFS /usr hda5 = Ext2 Altså, da jeg slettet hda2, hoppet alle partisjonene et hakk opp, og da ble jeg litt skremt, men jeg gikk inn i /etc/fstab og byttet nr. här og, men da jeg rebootet, fikk jeg kernel panic: can't find INIT... Så jeg tipper grunnen til dette er at jeg glemte å rekonfigurere LILO. Er det noen som vet om dette stemmer??
Booth Skrevet 27. mai 2002 Skrevet 27. mai 2002 du må muligens fikkse litt i LILO, men det så jo ut som den boota et eller annet siden du fikk en kernel panic
bofh Skrevet 29. mai 2002 Skrevet 29. mai 2002 Prøv med root=/dev/hda3 (eller hva du nå har som root partisjon) som parameter til lilo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå