Gå til innhold

Nordmenn dømt for fildeling


Anbefalte innlegg

Jeg er enig i at det kan være ett problem, men jeg synes du svartmaler littegrann, hvor mange programmer som skrives legges ut for salg? Jeg tipper det er en relativt liten prosent. Veldig mange folk har en spesifik oppgave de skal løse, det letteste blir å lage ett program for å løse det. Så det hadde fortsatt vært folk med programeringskompetanse (men ikke så mange).

Kan være enig med at jeg maler litt for mye med svart i noen innlegg. Hensikten er å få frem poenget mitt. Realiteten er selvsagt ikke så sort-hvitt som jeg av og til beskriver.

 

Uansett er pointet mitt at open source-miljøene er spin-offs av større programmeringsbedrifter, enten de er interne, kommunale/statlige eller kommersielle. Så hobgoblins fremstilling, der det virker som han mener at all programvare kan lages av open source-miljøer, og at vi ikke trenger bedrifter og programmer som koster noe blir både naiv og biter seg selv i halen.

 

Dessuten svarer han ikke på direkte spørsmål jeg stiller, så da er det vel ikke så mye mer poeng å diskutere.

 

Vil for øvrig takke for veldig mange interessante synspunkter som har blitt luftet på en fornuftig måte i denne tråden. Det er tydeligvis ikke kun AMD/Intel/ATI/nVidia-fjols på hw.no. ;)

Endret av Pureblade
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg svarer så direkte som det går an å svare...

 

og jeg mener at det ikke finnes plass for hyllesolgt programvare, siden den kan utvikles av community over tid. dette er akkurat hva open source miljøene beviser. pointet er at slik hyllevare har ubegrenset levetid, noe ms og andre prøver å undertrykke på forskjellige måter.

 

derimot vil det alltid være plass for firma som setter sammen spesial løsninger for andre basert enten på egen kode eller modifisert open souce kode.

 

så ja jeg føler jeg har svart så direkte som jeg kan. om det ikke er nok for deg så jaja...

Lenke til kommentar
og jeg mener at det ikke finnes plass for hyllesolgt programvare, siden den kan utvikles av community over tid. dette er akkurat hva open source miljøene beviser. pointet er at slik hyllevare har ubegrenset levetid, noe ms og andre prøver å undertrykke på forskjellige måter.

Yess! Utrolig enkelt og godt sagt! Det var mer eller mindre det jeg prøvde å få frem selv tidligere i tråden.

Lenke til kommentar

Første (og kanskje siste?) gang i norsk piratkopieringshistorie at noen er blitt dømt. Det endrer ingenting. Piratkopieringen kommer bare til å stige, og ingen kan stoppe det. Det saken koker ned til er: Så lenge software/filmer/musikk etc. ligger gratis tilgjengelig på nettet, så kommer folk til å laste det ned.

"Skal jeg vente 4 uker til spillet/skiva/filmen blir tilgjengelig i mitt land og kjøpe det, eller skal jeg laste det ned idag, GRATIS?"

"Skal jeg betale kr 60.000 for dette programmet, eller skal jeg betale kr 0?

Leste netopp en artikkel om at bittorrent er ansvarlig for 1/3 av all internettrafikk. Om noen år kommer dette til å ta HELT av, og da blir det aktuelt med "Trusted computing" serienummer og chipper på hardware, fengselsstraffer, FBI, biljakter etc. og M$ kommer til å stå i teten i dette sirkuset for å beskytte sine overprisede og mangelfulle produkter, samtidig med at de knuser all konkurranse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...