Gå til innhold

Nytt sjermkort men, hvilket?


Gravstein

Anbefalte innlegg

Eg har hatt ett (Ati Gigabyte maya radeon 9000Pro) som eg har vert veldig fornøgd med men, nå som Doom3, HL2 og FarCry har komt så bejynner det å bli svakt.

Eg bruker ofte TV-ut for å se filmer på TV`n,

og eg spiller en del på lan.

 

Eg har 3200kr som eg kan bruke.

så nå lurer eg felt på kass sjermkort eg skall kjøpe meg?

 

Mvh Gravstein :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spytt i noen kroner til og kjøp et POV GeForce 6800GT, det holder til de fleste spill  :thumbup:

Har hørt de att 6800 serien har veldig dårlig tv-ut?? eller er de bare tilfeldig?

Tenker du på problemene med nvidias video processor unit? Det betyr ikke at tv ut er dårlig, men at cpu'en jobber intenst når man ser på film både på maskinen og med tv-ut. Vet ikke om dette er noe de kan fikse med drivere. Kvaliteten antar jeg er nokså identisk.

Lenke til kommentar
Eg har hatt ett (Ati Gigabyte maya radeon 9000Pro) som eg har vert veldig fornøgd med men, nå som Doom3, HL2 og FarCry har komt så bejynner det å bli svakt.

Eg bruker ofte TV-ut for å se filmer på TV`n,

og eg spiller en del på lan.

 

Eg har 3200kr som eg kan bruke.

så nå lurer eg felt på kass sjermkort eg skall kjøpe meg?

 

Mvh Gravstein :love:

Du kan gå for et 9800 Pro kort.. Du trenger ikke bedre pcen din er ikke rask nok til og utnytte et bedre..

Lenke til kommentar
Eg har hatt ett (Ati Gigabyte maya radeon 9000Pro) som eg har vert veldig fornøgd med men, nå som Doom3, HL2 og FarCry har komt så bejynner det å bli svakt.

Eg bruker ofte TV-ut for å se filmer på TV`n,

og eg spiller en del på lan.

 

Eg har 3200kr som eg kan bruke.

så nå lurer eg felt på kass sjermkort eg skall kjøpe meg?

 

Mvh Gravstein :love:

Du kan gå for et 9800 Pro kort.. Du trenger ikke bedre pcen din er ikke rask nok til og utnytte et bedre..

En P4 på 3000mhz skal nok klare og holde følge med et 6800 kort...

Lenke til kommentar
https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=20960

Har tengt litt på dette?? Ser att det "bare" har 129mb men det har 16pipes istendenfor andre 6800GT kort som har 12pipes og Gddr3??

Kan eg klokke de til Ultra?

Altså. Det er 16 pipelines på det, men det er DDR1 minne.

På det veldig mange betegner som et "ekte" GT-kort, er det 16 pipelines og GDDR3 minne. Dette gir kun en større ytelsesforbedring i større oppløsninger pga båndbredde. Er vel det beste kjøpet til prisen.

Og ja, du kan sikkert klokke til Ultra, dog med 128 mb :p

Lenke til kommentar
men du trenger strengt tatt ikke noe nytt grafikk kort!

 

9800pro kortet ditt burde klare seg fint i de nyeste spillene!

 

har tatt half life 2 testen på microsoft sida hos en kamerat av meg(med povercolor 9800pro og en 2.8gbz+ amd prossesor) og hans pce kom til å klare hl2 på high graphics(altså ikke best, men nest best) altså burde din klare det også.

 

å klarer kortet hl2 på bra grafikk klarer det helt klart doom 3 og far cry på bra grafikk også.

 

du trenger strengt tatt ikke noe nytt grafikk kort!

 

MEN!

skla du absolutt ha et kan jeg anbefale deg enten x800pro, eller et 6800gt/gamers edition det koster ca 3500,- for begge

les første posten på nytt, han har 9000pro og IKKE 9800pro ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...