Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

robot fra RIAA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er en bruker som er svært ivrig med å ville se filene mine når jeg bruker emule. Jeg fikk en meldig om at det var en robot fra RIAA, og at det var ingenting jeg kan gjøre for å kjempe imot den.

 

Det den er ute etter er å se filene som jeg deler, men jeg har ingen. Kan de ta meg for noe da?

Hvis roboten skulle få sett filene hva da?

husk at du bor i norge og der er det LEGALT å hente ned.

Ikke uploade, men da kan du bare vise fingeren til RIAA/MPAA og henvise

at du bor i Norge som er utenfor USA sitt domene og der er det andre regler som gjelder.

Amerikanere er svært glad i å lure folk til å tro at USA sine regler gjelder overalt.

 

For å få tak i ditt navn og adresse må de spørre ISP.

ISP må ha en god grunn, og de fleste pleier å avvise det.

Hvis ISP gir etter likevel og gir dem IP/email/navn, da er det bare å

si opp abonnementet og ta et annet.

Det ville jeg gjort da jeg reagerer på at en annen privat firma

i utlandet får mitt navn.

 

Men siden du har ingenting å dele ut, da er det ikke noe problem! :D

Bare ignorer advarslene, de er bare skremseltatikk.

Feil og ulovlig, men virkningsfull. Trist men sant.

Lenke til kommentar
For å få tak i ditt navn og adresse må de spørre ISP.

ISP må ha en god grunn, og de fleste pleier å avvise det.

Hvis ISP gir etter likevel og gir dem IP/email/navn, da er det bare å

si opp abonnementet og ta et annet.

Jeg trodde ikke ISP'er i Norge hadde lov til å gi ut slik informasjon om kundene sine?

De må ha en rettskjennelse.... - og da må de først anmelde deg for noe som er ulovlig.

Lenke til kommentar
For å få tak i ditt navn og adresse må de spørre ISP.

ISP må ha en god grunn, og de fleste pleier å avvise det.

Hvis ISP gir etter likevel og gir dem IP/email/navn, da er det bare å

si opp abonnementet og ta et annet.

Jeg trodde ikke ISP'er i Norge hadde lov til å gi ut slik informasjon om kundene sine?

De må ha en rettskjennelse.... - og da må de først anmelde deg for noe som er ulovlig.

Og så skal dette gjennom papirmølla av et rettsystem....

Med andre ord uansett lov så er det ekstremt vansklig å bli straffet for noe som helst.

 

RIAA my ass, har ikke rett til å legge en hånd på maskiner utenfor Usa.... :yes:

Lenke til kommentar

Det er jo dette som er mye av problemet med MDCA-loven som de har innført i USA. Denne åpner i grunn for at private (les: ikke samfunnet) skal kunne drive med lovopprettholdelse - noe RIAA osv bruker for alt det er verdt.

 

Når Norge implementerer Infosoc-direktivet (aka. EUCD) kan vi forhåpentligvis ikke vente oss det samme, men det skal jeg ikke si for sikkert ettersom jeg ikke har lest det siste forslaget.

 

Såvidt jeg husker så har vel regjeringen gått inn for at vi fortsatt skal ha mulighet til privat brenning av opphavsrettsbeskyttet materiale så sant det man brenner ikke har vært kopibeskyttet. Dette betyr egentlig en innføring av et snikforbud mot å brenne cder man f.eks. har kjøpt selv men som man ikke får spillt i bilen sin, så lenge denne cden er kopibeskyttet.

 

Hvis man er interessert i dette kan jeg anbefale :

Katyal, Sonia K. (2004), "The New Surveillance", Case Western Reserve Law Review, 54 (2), s.297-385

Hannemyr, Gisle (2002), "Foucault i Kyberrommet", i: Digital Makt (Red. Tore Slaatta), Oslo, s.41-63

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...