Gå til innhold

Hvilket skjermkort mener dere er best av....


j.w pepper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
6800 gt eller x800xt

Den sammenligningen blir jo litt "feil", X800XT er vel toppmodellen til ATI, 6800GT er bare nest beste til Nvidia...

Det er riktig. Det vil være mer rettferdig å sammenligne GT kortet mot X800 Pro. Sammenligner du X800XT mot 6800 Ultra er det mye smak og behag. Jeg hadde ikke klaget på noen av dem tror jeg ;)

Lenke til kommentar

Headcleaver: Synes ikke du Ultra er supermodellen til nVidia? JO det er det, men begge har lagd et skjermkort som er unødvendig f.eks Ultra Extreme og XT PE, begge er kort som koster et par lapper mer men er helt identiske bortsett fra klokk.... og 6800GT skal sammenlignes mot X800pro (der vinner 6800GT) og XT PE skal sammenlignes mot Ultra Extreme.... (det jeg mener med at det er unødvendig er at det er lett å klokke kortene litt opp) PS:6800Ultra skal sammenlignes med X800XT!!

 

OT:Av X800XT og 6800Ultra ville jeg valgt X800XT hvis du har lite plass i maskinen og bryr deg om lydnivået, og 6800Ultra hvis du tenker framover (SM 3.0)

 

Capiche? :tease:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
X800XT er også bedre en 6800 Ultra.. Alle testene viser at X800XT ligger ganske mye over 6800 Ultra..

Tror du skal lese litt bedre :) De deler teten i de alle fleste testene. Noen ganger er 6800 bedre spesielt på pure speed, mens x800 xt har fordeler i de høyeste oppløsningene med AA/AF. Skulle jeg valgt blant dem ville jeg nok gått for 6800 Ultra men det er i grunnen fordi jeg har lyst å prøve nvidia igjen og ser utrolig frem til stalker, et spill som har blitt utviklet på nvidia plattform og som jeg tror vil gjøre det best med nvidia.

 

Jeg er en av de få som syns HL2 ser relativt kjedelig ut og som ikke går rundt å holder pusten mens jeg venter på det.

Lenke til kommentar

X800XT (altså ikke PE) ligger ikke langt foran eller mye foran 6800Ultra.. hvis du er så skråsikker på dette gi oss en link hvor X800XT vinner med over 5/10fps mot 6800Ultra :dontgetit:

 

K Headcleaver skjønner hva du mener.. men Ultra Extreme blir solgt i USA? og forskjellen er liten på X800XT og PE og?? :hmm: 500til 520mhz og 1200 til 1250 er det noe sånt?? men det går nok LETT å klokke et X800XT til et PE, og ditto med Ultra til Ultra Extreme.. sånner vi enig nå? :thumbup:

 

EDIT:Leif tha man was here :mrgreen:

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Headcleaver: Synes ikke du Ultra er supermodellen til nVidia? JO det er det, men begge har lagd et skjermkort som er unødvendig f.eks Ultra Extreme og XT PE, begge er kort som koster et par lapper mer men er helt identiske bortsett fra klokk.... og 6800GT skal sammenlignes mot X800pro (der vinner 6800GT) og XT PE skal sammenlignes mot Ultra Extreme.... (det jeg mener med at det er unødvendig er at det er lett å klokke kortene litt opp) PS:6800Ultra skal sammenlignes med X800XT!!

du missforstod meg! x800xt er ikke toppmodellen til ati!

dere skreiv at x800xt vs 6800ultra var topp mot topp p det er ikke rikti.

det måtte vært x800xt PE vs 6800 ultra (ingen kjøper extream fordi forsjellen er for liten og INGEN butikker selger det!)

 

det er det jeg mente

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

gjesp.. begynner å bli kjedelig med desse trådene i lengden.. who cares? x800xt er bedre enn 6800gt.. men begge er veldig gode kort, og om man vil spare litt penger så går man for 6800gt.. om man velger 6800ultra eller x800xt er et fett.. hvem bryr seg egentlig om 1 fps mer med det ene kortet eller 10 poeng mer i 3dmark05 med det andre? if you do, get a life, seriously..

Lenke til kommentar
gjesp.. begynner å bli kjedelig med desse trådene i lengden.. who cares? x800xt er bedre enn 6800gt.. men begge er veldig gode kort, og om man vil spare litt penger så går man for 6800gt.. om man velger 6800ultra eller x800xt er et fett.. hvem bryr seg egentlig om 1 fps mer med det ene kortet eller 10 poeng mer i 3dmark05 med det andre? if you do, get a life, seriously..

Enig med deg. Disse diskusjonene er kjedelig, unyansert og egnet til å provosere. Det er absolutt på tide folk er litt mindre preget av nvidia vs ati kampen. En kamp som kun er egnet til å ødelegge for sunn konkurranse og som skaper irritasjon. Når jeg hører folk som sier at jeg skal ha nvidia fordi "ati suger" og motsatt, blir jeg bare oppgitt.

 

Vi er i en unik posisjon der vi har valget mellom to (relevante) glimrende produsenter av skjermkort der vi ikke har noen klar vinner. Dette skulle gitt sterk konkurranse i pris men istedet sitter vi her å venter på disse fantomkortene som nesten aldri er på lager.

 

Jeg begynner å lure på om markedet noengang vil bli mettet eller om vi må vente til neste generasjon skjermkort før disse blir alment tilgjengelig. Jeg mener vi må slutte å omtale de kortene som nesten aldri er på lager og ha reell konkurranse mellom kortene vi faktisk kan kjøpe og ikke som står med antatt leveringstid 1 mnd frem hele tiden.

Lenke til kommentar
Han spør jo hva som er best av de to, og det er X800 XT. Hvorfor han vil vite dette er jo hans egen sak.

Det blir for generelt. Om han bare skal spille doom 3 er til og med GT kortet bedre enn XT PE etc. Jeg får bare en følelse av at disse trådene startes for å skape diskusjon.

 

Se her f.eks:

 

d3h1280.gif

 

Det gir et veldig unyansert bilde av den generelle ytelsesforskjellen mellom disse kortene, men det er likevel et poeng.

Lenke til kommentar

Akiakiaki... Det var aldri ment at X800XT PE skulle kjempe mot ultra extreme, XT PE ble lansert uavhengig av UE etterhva jeg har forstått det som... UE ble laget av nVidia pga. X800XT PE, som en hastesak. Etterhva jeg har lest så er det bare et overklokka NV40U kort... Les her.

 

Og, glemte en ting:

 

Carnifex: hvorfor henviser du til benchmarks du selv sier er nyanserte for å trekke frem nVidia? Det er et poeng, ja, men da er også FarCry et poeng til ATi:

 

2122.png

2121.png

 

Hva med Homeworld?

2118.png

2117.png

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
Det blir for generelt. Om han bare skal spille doom 3 er til og med GT kortet bedre enn XT PE etc. Jeg får bare en følelse av at disse trådene startes for å skape diskusjon.

uansett om han skal spille doom 3 eller farcry så merker han ikke noe serlig forskjell om han kjøper x800xt eller 6800gt

 

det er bare en smaks sak.

 

men Sasuke-kun har rett. for han spurte hvilke kort som er best av de to, og det er x800xt!

Lenke til kommentar
Carnifex: hvorfor henviser du til benchmarks du selv sier er nyanserte for å trekke frem nVidia? Det er et poeng, ja, men da er også FarCry et poeng til ATi:

Rett og slett fordi jeg syns det blir tåpelige diskusjoner av disse greiene her. Svaret er enkelt og greit at disse to ikke konkurrerer mot hverandre og at x800 xt er best.

Lenke til kommentar

helt enig i at det er hans sak hvorfor han vil vite hva som er best av x800xt og 6800gt.. har ikke sagt noe på det heller. det jeg IKKE forstår er hvorfor ANDRE begynner å krangle om hva som er best av 6800 ULTRA og x800xt pe.. for det har han ikke spurt om, og det har ikke noe med tråden å gjøre, og slike tråder har vi allerede hatt hundrevis av... det blir jo ganske kjedelig og meningsløst i lengden.

 

ikke at jeg ikke har noe bedre å foreta meg på en søndag enn å lese krangle trådene på hw forumet liksom :innocent: :!:

Endret av ChainDoG
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...