Gå til innhold

Hardisk muligens kresja?


k3rm0r

Anbefalte innlegg

Har en WD på 200 gig som "fungerer" men den vil ikke boote windows.

når eg da tar den i en annen maskin får eg ikke boota den pc'n heller, uansett hvordan eg endrer på boot rekefølga i bios'n. dette er en veldig ny harddisk..

 

på pc'n har eg 2x ide HD'r og 1 sata fra før. har prøvd å tatt ut alle untat den med OS på. ingenting vil fungere..

 

noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For at en disk skal boote er må du ha en primærpartisjon som er aktivert. Dette ordnes automatisk når du partisjonerer fra installasjonsprogrammet til XP /Win2000. Men det er mange som velger andre måter å partisjonere på (fdisk, PM) og da er det mulig å gjøre feil.

Dessuten bør du koble fra alle andre disker når du installerer Windows, ellers blir det lett rot med partisjonsrekkefølgen.

Lenke til kommentar
For at en disk skal boote er må du ha en primærpartisjon som er aktivert. Dette ordnes automatisk når du partisjonerer fra installasjonsprogrammet til XP /Win2000. Men det er mange som velger andre måter å partisjonere på (fdisk, PM) og da er det mulig å gjøre feil.

Dessuten bør du koble fra alle andre disker når du installerer Windows, ellers blir det lett rot med partisjonsrekkefølgen.

fant ut hva som er galt..

alle filene er borte.

mappene osv er der.

 

noen måter å få fram alt igjen?

det er ikke gjort noen form for backup osv..

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...