Gå til innhold

Komplett Notebook 410 eller Medion


Anbefalte innlegg

Halla folkens!

Sitter her å ser på all verdens med bærbare pc`er. Var tenkt å kjøpe noe i 12-14 000,- kroners klassen. Setter krav om 1GB RAM, min. 1,6GHz Centrino og et kraftig skjermkortløsning. Sitter med to maskiner; en Medion som Coop kjeden har kjøpt inn et stort parti av (www.http://www.coop.no/ncms.aspx?id=2EED3B9F-ED32-4EDC-BA08-F2AA2A2D481C) som er testet positivt hos dinside, eller en Komplett Notebook 410 hos Komplett.no / Datakjeden.no. Begge har jo sine positive og negative sider.

 

Noen som vil dele erfaringer eller synspunkt? :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg kan se, iallefall, ligger det bare 512 MB RAM i Coop maskinen. Den har en nokså god skjerkortløsning, selv om den ikke er så bra som det beste du får (9700). Skjermen i Coop-maskinen har lav oppløsning, og harddisken er treg.

Ellers er den stor og fin, og ser fin ut, fine specs til prisen.

Lenke til kommentar

Et annet tips er nå laptop byggeren hos Komplett.no.

 

Komplett Notebook 410

 

Dette er egentlig en MSI MEGABOOK M510C (tror jeg)

 

http://www.msi.com.tw/html/products/nb/nb_3D/1003/demo.htm

 

Grunnen til at jeg brenner litt for denne maskina er mange, men kanskje den viktigste:

 

"full magnesium alloy chassis provides solid protection and durability"

 

Jeg har en 1557 og den må ha det dårligste chassi noensinne.

 

Ser ut til at komplett.no har en skikkelig vinner på gang her

Lenke til kommentar

Den bærbare fra Whitebox som er nevnt før i posten her er det samme Barebone som min, Aopen 1557.

 

Den har endel MEGET svake punkter:

 

 

1. Meget dårig chassi; det er av plast og føles meget ustabilt

2. Dårlig passform; skjermen mot tastatur har veldig dårlig passform, noe som gjør at det blir "linjer" og merker etter tastaturet på skjermen

3. Dårlige hengsler; skjermen min kan vippes ca 3 cm (slark mao.) frem og tilbake.

4. Vifta går oftere enn den burde.

 

 

Jeg har i det siste ergret meg mye over skjermen og henglslene, jeg er bekymret for slitasjen på begge to. Min 1557 er ca 10 mnd gammel

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei, ser at du har fått komplett notebook 401. Hadde tenkt å kjøpe den for ikke lenge siden, men venta på en test av den. Var litt redd for at den skulle støye hvis man hadde Radeon 9700 versjonen. Mange som sier at vifta går hver 3 min med tundra 1557 pågrunn av 9700. Vuderte også lenge å kjøpe komplett notebook 410 med radeon 9600, men fant ut at skjermoppløsning (xga) var for dårlig.

Kunne du fortelle dine erfaringer med din maskin, jeg trenger å vite om maskinen støyer når man surfer eller jobber i word.

Lenke til kommentar

halla Spikeshot!

 

Har ikke fått Notebook 410 enda. Får den i morgen eller fredag tenker jeg. Skal dele mine erfaringer straks jeg har tatt den i bruk. Om du vil ha en pc som støyer lite, ta en titt på CL56 hos multicom eller www.digitalimpuls.no . Den er sinnsykt stillegående, selv med Radeon 9700. Skjermoppløsningen er på 1400x1050...noe jeg synes er den beste oppløsningen på en 15" bærbar. Men for all del, ikke vurder å kjøpe den hos Whitebox. Norges desidert værste datafirma. Skulle ikke hatt lov til å drive en servicebedrift, for det vet de ikke hva er! Kommer tilbake med skarpere kritikk om Whitebox i løpet av noen dager :thumbdown:

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...