Gå til innhold

Prosjekt Bender (Update 11.mars side 37)


Anbefalte innlegg

Ganske myk ja, det er 1 mm plastplate som er gjennomsiktig og lakkert hvit, skal senere fest litt lys bak tenna slik de lyser litt.

Plasten ligner litt på den plasten som er på 1 liters isbokser.

Den måtte være myk, fordi vinkelen på munnen gjør at cd-ene går sånn akkurat ikke inni, så jeg presser 2 mm inn sånn ca så går cd'n inn, på samme måte når den skal ut, da bare presser jeg inn plasten litt, slik knappen trykkes inn

Endret av Bizardo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan vel kanskje gå hvis du kobler til et rele som kan styres på 3,3v, og brukstrømen 12v.

husk at et rele er tregt til å slå inn. tror ikke det hadde funket så bra med blinking...

 

et alternativ er å bruke en transistor, men det blir litt mer dill med en sånn. beste du kan gjøre er å skaffe en diode som er laget for hket sin spenning.

 

men angående tenna til bender, er det sånn at du ikke kan slenge inn cden uten å holde tenna bøyd elns? hvis ja, burde du se om du ikke kan fikse det...

Lenke til kommentar

så hva spennings skal dioden ha ?

er umulig å fikde det der med tenna, selve buen på hodet gjør at det blir for stor avstand i mellom dvd-platen og dvd-romen, som på dette bildet:

 

problem.jpg

 

eneste måten å fikse dette på er å lage et så stort hode at dvd-romen kommer nærmere veggen.

altså det er ikke mye jeg må trykke inn tennene, de er jo av plast, trykker de inn 3 mm kanskje, trykte bare extra mye inn på filmen, siden alt ikek var 100 % på plass, men bare var en liten test for å vise hvordan alt egentlig skal fungere.

Lenke til kommentar
Er det ikke mulig å fjerne litt av kantene på dvd-romen, sånn at du får den litt lenger ut? Eller har du fjernet alt som fjernes kan?

Alt som kan fjernes er fjernet, det er jo en laptop dvd-rom so den er ganske slim ifra før. fikk dessverre ikke til å få den til å bli noe mindre enn den er.

Akkurat nå for tiden så vet jeg ikke helt hvordan det blir med update.

Jobber hver dag denne uka + atjeg har masse å gjøre, menhvis einar får tid, så vil han være med å sveise i helga. så da skal iallefall hodet settes på selve kroppen, og hendene og føttene skal komme på plass og kanskje døra på magen

:thumbup:

 

Men jeg vet ikke helt hvordan det blir i helga ennå, men skal komme tilbake med beskjed så snart jeg vet noe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...