Gå til innhold

Radeon 8500 eller GF3 Ti200


Bose

Anbefalte innlegg

SkyFish.. mjau.. men det gikk helt i surr med navnene..

som jeg skrivde et par innlegg seinere at det ikke var kjelli jeg sikta til alikevel.. tvert om er jeg delvis enig med vedkommende..

 

atis fsaa funksjon på full guffe (4x) er riktignok i visse spill treigere, men så er den til gjengjeld _mye_ penere, som anandtech i sin nye test skriver..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurt tips å høre på A_N_K.

 

ATi har kommet med mye beta-drivere...og skal vistnok komme med nye like ofte som nVidia slipper sine beta-drivere.

Les

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1558

 

Et par utklipp...

"ATI's 2X quality mode is untouched by quincunx."

 

"Again we run into the situation where ATI's 4X quality setting is unmatched by NVIDIA's 4X setting in both AA quality and in overall image clarity."

 

"In the end it's clear that out of the 2X AA settings, ATI's 2X performance AA mode offers better image clarity (less blurry images) and virtually identical AA quality to NVIDIA's Quincunx AA. The move to ATI's 2X quality AA mode improves the situation even more and enabling anisotropic filtering makes things even sharper although it will result in a decent memory bandwidth hit."

 

"Once again however, ATI's 4X SMOOTHVISION setting is without competition at this point"

 

[ Denne Melding var redigert av: Stage på 2001-11-15 20:19 ]

Lenke til kommentar

Unfortunately the drivers aren't flawless and there still are random bugs. While ATI has done their best to list any incompatible games or other scenarios in the driver release notes, they can't change the reality of not being able to test on every person's system. The drivers are still not up to par with NVIDIA's Detonator series from a stability standpoint but it's good to see ATI actively addressing their problems.

 

Har lyst på Radeon men holder meg til GF3'n min en stund til men stod valget mellom TI200 og Radeon så hadde det blitt litt annerledes...

Lenke til kommentar

Selv med de nye driverne ser det ut til at Radeon 8500 er optimalisert for benchmarks mens GF3 er optimalisert for virkelige spill (eller kanskje det er spillene som er optimalisert for GF3...)

 

Når man ser på 3Dk2001 resultatene som gjengis på diverse web-sites gjør Radeon8500 det veldig bra i de helt syntetiske testene og i Dragothic som inneholder veldig mye overdraw. I de andre spillene i 3Dmk2001 vinner Ti500.

 

I Nature testen blir Radeon8500 regelrett utklasset. Det pussige her er at denne testen bruker pixel og vertex shader samtidig. I de syntetiske testene hvor disse testes hver for seg er Radeon8500 helt overlegen. Forstå det den som kan. Enten er det alvorlige problemer med driverne eller så er hele kortet feilkonstruert.

Lenke til kommentar

1. Creative fabrikkeres av MSI.

 

2. Det eneste som i braksis skiller Geforce3 TI500 kort er tv-ut/inn funksjonalitet og til en viss grad stabilitet out-of-spec.

 

Konklusjon, med mindre du skal overclocke eller vil ha TV, DVD funksjonalitet kjøp det billigste.

 

Ellers kjøp Hercules hvis du bare må ha BLÅTT kort :wink:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-17 13:02, Dollar skrev:

1. Creative fabrikkeres av MSI.


2. Det eneste som i braksis skiller Geforce3 TI500 kort er tv-ut/inn funksjonalitet og til en viss grad stabilitet out-of-spec.


Konklusjon, med mindre du skal overclocke eller vil ha TV, DVD funksjonalitet kjøp det billigste.


Ellers kjøp Hercules hvis du bare må ha BLÅTT kort :wink:


 

Ta en kikk på Leadtek ti500 reviewet på http://www.firingsquad.com

Lenke til kommentar

Quote:



Ta en kikk på Leadtek ti500 reviewet på


 

Hva med det? En TI500 som denger en valig Geforce3 og en G2 Ultra?

 

poenget er at der du har en Geforce 3 TI500 240/500 fra Asus, Creative og Gainward - alle med nvidia referanse driver (og MHZ satt likt) vil det skjeldent skille mer en +/- 1-3%

 

Men ellers er det lurt å kjøre "rippa" pakker, så slipper du å paye for gamle spill og win98 drivere.

Lenke til kommentar

On 2001-11-17 15:39, Dollar skrev:

Quote:



Men ellers er det lurt å kjøre "rippa" pakker, så slipper du å paye for gamle spill og win98 drivere.




 

Man må vel ikke betale ekstra for Win98 driverne?

Hva er forresten galt med Win98? Det er fremdeles det beste OS'et til spill!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-17 15:39, Dollar skrev:

Quote:



Ta en kikk på Leadtek ti500 reviewet på


 

Hva med det? En TI500 som denger en valig Geforce3 og en G2 Ultra?

 

poenget er at der du har en Geforce 3 TI500 240/500 fra Asus, Creative og Gainward - alle med nvidia referanse driver (og MHZ satt likt) vil det skjeldent skille mer en +/- 1-3%

 

Men ellers er det lurt å kjøre "rippa" pakker, så slipper du å paye for gamle spill og win98 drivere.

 

 

Ehm.. Det var jo et slags svar på påstanden din om at det er minimale forskjeller mellom ulike GF3 kort, sjekk hva de sier om bildekvaliteten :p

Lenke til kommentar

Quote:


Man må vel ikke betale ekstra for Win98 driverne?

Hva er forresten galt med Win98? Det er fremdeles det beste OS'et til spill!



 

Jeg bruker ingen spill som ikke går fint på XP, og jeg har _alltid_ tresiffret fsp...

 

Eneste Win98 kunne gjort formeg var å krasje maskina mi hele tiden. Poenget mitt var mest at slike CD'r alltid innholder gamle drivere

 

Videre har jeg ikke sett min maskin krasje på vei ut av CS etter at jeg fikk pakka det ekle VIA hovedkortet mitt ut av huset

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-17 13:19, Ar`Kritz skrev:

Billig, bra, , raskt, overklokkingsvennlig, stabilt, ikke bundlet med drittspill? Gainward GeForce3 Ti/550XP.



 

Jeg er litt sent ute og leste først tråden her i dag.

 

Har bare 2 kommentarer:

1. Har hatt ATI 2 år nå og er meget fornøyd med det. En kompis har hatt diverse GeForce kort og de har alltid klikka på en eller anna måte i et eller anna program/spill.

 

2. Hvem inni hælvete bryr seg om hva som er bundla med? Skjermkort, lydkort osv. kjøper man BULK!

 

Christian...

Lenke til kommentar

Selv om dere kan se på nicket mitt hvem jeg egentlig holder med personlig, så skal jeg IKKE kaste meg in dirkete i denne debatten (Med en gang). Men jeg må få si att den enkeltes person ytelse og satbilitet er helt avhengig av drivere og hva salgs hardware du har! jeg (f.eks) er den lykkelige eieren av ett Radeon 64MB DDR ViVo i mitt lille system, har bedre ytelse med det, enn hva jeg hadde med ett GF2 Ultra! Me så er det vel kanskje bare min maskin som er "rar". Og når det gjelder spil er jeg fornøyd sp lenge det ikke lægger eller hakker i 1024x768x32. Driter i om jeg når 100+fps i Quake 3, eller CS, bare bildekvaliteten er der, UTEN å hakke/lægge.

 

Jeg driver for det meste med film og bildemekking.

 

Ellers en liten kommentar DIREKTE ment til denne diskusjonen: ATi's drivere til Radeon8500 (R200! Så at noen/en av dere kalte den nye brikka til ATi RV200. RV200 er Radeon7500, en "update" til R100) er FORTSATT, det betyr enda, på BETA stadiet! Ingen finaldrivere enda! Derfor har man den "crappy" ytelsen i dag...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-17 13:19, Ar`Kritz skrev:

Billig, bra, , raskt, overklokkingsvennlig, stabilt, ikke bundlet med drittspill? Gainward GeForce3 Ti/550XP.



MEN DET ER FAEN IKKE Å FÅ TAK I!! (har bestillt, men ikke fått enda :sad: )

 

 

Dessuten er ATI for data-raddisser som har Linux på PC'ene sine og Palm i lomma osv.. haha :razz:

 

 

Dessuten, var det noen som fikk med seg at ATI har jukset i driverne sine? De har en egen greie som skrur ned kvaliteten på texturex i Quake 3 slik at de skal få høyere FPS på tester?? Men den funker bare i Quake 3 og feks ikke i spill som er basert på samme grafikkmotor (Return to Castle Wolfenstein feks)

Lenke til kommentar

"Long-awaited NV25 based adapters. This graphics processor that have similar capabilities compared with XGPU is a lot more powerful than GeForce3 Ti500. Since it is manufactured using 0.13 microns technology, it has a lot of chances to be clocked at the very high levels. The GPU comes in January/February 2002, while professional boards should be available in the second quarter."

 

Det er alt jeg har å si. nVidia kommer med nye kort så fort at ATi blir utklassert før de får solgt nok. Det er synd, men sant. 8500 er bra, jeg er enig i det, og hadde kjøpt det hadde jeg ikke vist at nVidia slipper ut en helt ny core snart.

 

-Heiper-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...