Gå til innhold

Hvorfor ikke lage et eget forum, for forum?


Anbefalte innlegg

En ting som ble påpekt i wds-delen som jeg syntes var et glimrende forslag var hvis vi kunne fått et eget forum for diskusjon rundt forumer. Mange som trenger hjelp til forumet sitt, eller som vil ha tilbakemeldinger på utforming, moder o.l. Sikkert også mange som lurer på hvor man kan få gratis forum, hvordan man tar backup, hvordan man skal sette opp backupen når det trengs osv. Dere ser jo hvor aktivt forum til phpbb.no - og hvor mange som trenger hjelp der. Hva trur dere om et eget forum for åpen diskusjon rundt forskjellige forum, og hjelp til de her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg trur folk er ganske usikkre på om de får lov å poste spørsmål om forum der. Ofte når man poster feil her risikerer man at det kommer fire eller kanskje fem forskjellige folk og skriker "feilpost din sopp". Når det blir et eget forum for det blir det sikkert mer aktive tråder osv.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt nødvendigheten av dette. De fleste nedlastbare forum (både gratis og de du betaler for) har eget supportforum eller en supportavtale, med høy kompetanse ang det spesifikke forumet.

 

Når det gjelder andre selvskrevne forum, har en vel kompentanse nok til å assistere seg selv om en har kunnskap nok til å skrive sitt eget forumscript, evt et lite spørsmål i php-kategorien (eller det aktuelle språket).

Endret av PoleCat
Lenke til kommentar
Ser ikke helt nødvendigheten av dette. De fleste nedlastbare forum (både gratis og de du betaler for) har eget supportforum eller en supportavtale, med høy kompetanse ang det spesifikke forumet. [/QOUTE]

 

Ja, det er sikkert en veldig god ide å dra innpå supportforumet til phpbb å deretter spørre om jeg bør velge phpbb eller invision. Eller hva trur du?

 

Når det gjelder andre selvskrevne forum, har en vel kompentanse nok til å assistere seg selv om en har kunnskap nok til å skrive sitt eget forumscript, evt et lite spørsmål i php-kategorien (eller det aktuelle språket).

 

Det er bare en liten del av hva vi trenger et eget forum for forum til. Men det blir mer orden å samle alle forumspørsmål i ett forum, enn å ha ett i wds-delen, ett i php-forumet osv.

Endret av INGaR
Lenke til kommentar

QUOTE
Ja, det er sikkert en veldig god ide å dra innpå supportforumet til phpbb å deretter spørre om jeg bør velge phpbb eller invision. Eller hva trur du?

Var det det eneste eksempelet på forumrelaterte spørsmål du kom på som man må spørre om andre plasser? Greit nok, men denne trenger ikke et eget forum. Webkafeen eller en tråd i WDS/PHP ville greie seg her. Dessuten, en tråd om dette er da nok, behøver ikke et helt forum for dette?

Lenke til kommentar

QUOTE (PoleCat @ 10/11/2004 : 16:37)
Var det det eneste eksempelet på forumrelaterte spørsmål du kom på som man må spørre om andre plasser? Greit nok, men denne trenger ikke et eget forum. Webkafeen eller en tråd i WDS/PHP ville greie seg her. Dessuten, en tråd om dette er da nok, behøver ikke et helt forum for dette?

Enig. Bortkastet tid og enda mere uoversiktelig forum.

De fleste forumene har som sagt ovenfor et support-forum og har du problemer så poster du liksågodt der og får ekspertise hjelp.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hengt i WDS rimelig lenge, og jeg har aldri lagt merke til spesielt mange forum-spørsmål..?

 

Som Polert sier, de har egne supportforum. Bruk dem istedet. Der har de kompentanse og vet hva de driver med.

 

Da måtte man jo opprette masse nye forum da. Vi kan opprette egen Microplexkategori f.x, slik at vi slipper å surfe til Microplex sitt eget forum og spørre dem der.. :roll:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...