Gå til innhold

Skal ha meg SKIKKELIGE hodetelefoner til PC bruk.


Anbefalte innlegg

Som topic sier så skal jeg kjøpe meg noen skikkelige hodetelefoner til PC bruk.Bruker lydkortet som er integrert i Abit NF7-S -> Logitech Z-680 5.1 THX.Tenkte da å koble telefonene på via Logitech settet.Har akkurat returnert ett Sennheiser HD 270 sett pga alt for spinkel lyd.mulig de leverer dypere bass etter 100timer men tviler på at de blir SÅ mye bedre. :thumbdown: Jeg bruker det kun til MP3,vil derfor ha ett sett som takler dyyp bass,rask bass,ren og fin diskant og mellomtone. :whistle:

 

Har sett litt på:

 

Beyerdynamic DT 660 Audiofil.

Sennheiser HD 280 Pro. (regner med at disse ikke er noe bedre enn HD 270?)

 

Kan noen svare om disse passer etter mine ønsker?

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sennheiser HD 580 bør ligge innen din rekkevidde.

Den er ikke den med kraftigst bass nei, men den har _korrekt_ bass :)

 

HD580 er veldig lik HD600 men billigere.

 

Er rett og slett det beste av det beste.

Ehh,300ohm. Litt tungdrevne.... :hmm:

 

Off Topic: Er det noe hodetelefonforsterker i Logitech z-680? :roll:

Endret av -Pondus-
Lenke til kommentar
Vil du virkelig ha noen FETE hodetelefoner som virkelig sørger for godlyd, så ville jeg satse på et par STAX elektrostatiske headset!! :yes:

 

http://www.stax.co.jp/ENG/products.html

haha :!: viss pappa er Rimi-hagen så kanskje :)

 

Dessuten var det mp3 han skulle høre på ;)

 

Men seriøst, de beste sennheiserene begynner å nærme seg elektrostatiske i kvalitet, men til en tidel eller hundredel av prisen :)

 

Men når du kommer opp i denne kvalitetsklassen så teller alt det andre også.

Lydkort, kabler, forsterkere, og ikke minst lydformatet ;)

 

Det blir aldri bedre enn det svakeste leddet...

Lenke til kommentar
Som topic sier så skal jeg kjøpe meg noen skikkelige hodetelefoner til PC bruk.Bruker lydkortet som er integrert i Abit NF7-S -> Logitech Z-680 5.1 THX.Tenkte da å koble telefonene på via Logitech settet.Har akkurat returnert ett Sennheiser HD 270 sett pga alt for spinkel lyd.mulig de leverer dypere bass etter 100timer men tviler på at de blir SÅ mye bedre. :thumbdown: Jeg bruker det kun til MP3,vil derfor ha ett sett som takler dyyp bass,rask bass,ren og fin diskant og mellomtone. :whistle:

 

Har sett litt på:

 

Beyerdynamic DT 660 Audiofil.

Sennheiser HD 280 Pro. (regner med at disse ikke er noe bedre enn HD 270?)

 

Kan noen svare om disse passer etter mine ønsker?

 

:thumbup:

HD280 Pro er et rimelig godt hakk bedre enn hd 270 ja.. HD280 er det perfekte headsettet for deg som vil ha lydisolasjon og konsentrere deg om lyden i fred og ro.. Fetere lydisolasjon får du ikke i den prisklassen.. (nr 2 i lydisolasjon på markedet) Og når det kommer til selve lyden er den imponerende.. Dyp fin detaljert bass med trykk i der det skal være trykk.. Med andre ord, en riktig bass gjengivelse.. "framme og oppe" hører du den oppløste diskanten, og dette, med bassen og mellomtonene gir en meget god lydgjengivelse.. heller ikke så veldig tungdreven.. (64 uhm) I tillegg har den fått mange varme omtalelser og er kommet bra ut av så og si alle tester rundt om i verden.. Den er verdt de 1200 kr du gir for dem på hpx.no .. :thumbup: Hvis ikke de er verdt mer :innocent:

Lenke til kommentar
Som topic sier så skal jeg kjøpe meg noen skikkelige hodetelefoner til PC bruk.Bruker lydkortet som er integrert i Abit NF7-S -> Logitech Z-680 5.1 THX.Tenkte da å koble telefonene på via Logitech settet.Har akkurat returnert ett Sennheiser HD 270 sett pga alt for spinkel lyd.mulig de leverer dypere bass etter 100timer men tviler på at de blir SÅ mye bedre.  :thumbdown:  Jeg bruker det kun til MP3,vil derfor ha ett sett som takler dyyp bass,rask bass,ren og fin diskant og mellomtone.  :whistle: 

 

Har sett litt på:

 

Beyerdynamic DT 660 Audiofil.

Sennheiser HD 280 Pro. (regner med at disse ikke er noe bedre enn HD 270?)

 

Kan noen svare om disse passer etter mine ønsker?

 

:thumbup:

HD280 Pro er et rimelig godt hakk bedre enn hd 270 ja.. HD280 er det perfekte headsettet for deg som vil ha lydisolasjon og konsentrere deg om lyden i fred og ro.. Fetere lydisolasjon får du ikke i den prisklassen.. (nr 2 i lydisolasjon på markedet) Og når det kommer til selve lyden er den imponerende.. Dyp fin detaljert bass med trykk i der det skal være trykk.. Med andre ord, en riktig bass gjengivelse.. "framme og oppe" hører du den oppløste diskanten, og dette, med bassen og mellomtonene gir en meget god lydgjengivelse.. heller ikke så veldig tungdreven.. (64 uhm) I tillegg har den fått mange varme omtalelser og er kommet bra ut av så og si alle tester rundt om i verden.. Den er verdt de 1200 kr du gir for dem på hpx.no .. :thumbup: Hvis ikke de er verdt mer :innocent:

Ok. :thumbup:

Fant ut at jeg beholder HD270`n en stund,får bytte de ut når de er utslitte. Bruker en del headsett så det går nok fort. :p;)

Lenke til kommentar
Som topic sier så skal jeg kjøpe meg noen skikkelige hodetelefoner til PC bruk.Bruker lydkortet som er integrert i Abit NF7-S -> Logitech Z-680 5.1 THX.Tenkte da å koble telefonene på via Logitech settet.Har akkurat returnert ett Sennheiser HD 270 sett pga alt for spinkel lyd.mulig de leverer dypere bass etter 100timer men tviler på at de blir SÅ mye bedre.  :thumbdown:  Jeg bruker det kun til MP3,vil derfor ha ett sett som takler dyyp bass,rask bass,ren og fin diskant og mellomtone.  :whistle: 

 

Har sett litt på:

 

Beyerdynamic DT 660 Audiofil.

Sennheiser HD 280 Pro. (regner med at disse ikke er noe bedre enn HD 270?)

 

Kan noen svare om disse passer etter mine ønsker?

 

:thumbup:

HD280 Pro er et rimelig godt hakk bedre enn hd 270 ja.. HD280 er det perfekte headsettet for deg som vil ha lydisolasjon og konsentrere deg om lyden i fred og ro.. Fetere lydisolasjon får du ikke i den prisklassen.. (nr 2 i lydisolasjon på markedet) Og når det kommer til selve lyden er den imponerende.. Dyp fin detaljert bass med trykk i der det skal være trykk.. Med andre ord, en riktig bass gjengivelse.. "framme og oppe" hører du den oppløste diskanten, og dette, med bassen og mellomtonene gir en meget god lydgjengivelse.. heller ikke så veldig tungdreven.. (64 uhm) I tillegg har den fått mange varme omtalelser og er kommet bra ut av så og si alle tester rundt om i verden.. Den er verdt de 1200 kr du gir for dem på hpx.no .. :thumbup: Hvis ikke de er verdt mer :innocent:

Ok. :thumbup:

Fant ut at jeg beholder HD270`n en stund,får bytte de ut når de er utslitte. Bruker en del headsett så det går nok fort. :p;)

hehe.. det er ditt valg vettu :yes:

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale alle å lytte til Grado sine øreklokker. De er mer behagelig i klangen en Sennheisser. Til PC bruk er SR60 et godt valg.

 

Har selv både SR60 og Senn HD600. HD600'ene krever en god hodetelefonforsterker for å låte bra.

 

Har også hatt Beyer DT990 Pro, og har hørt mye bra om DT770'ene.

 

Et godt forum for headfi finns her?

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Sikler på disse. Litt for dyr synes jeg  :wallbash:

 

 

 

Måtte bare trekke fram denne gamle tråden. Nå har jeg kjøpt disse hodetelefonene. Betalte 304 USD inkludert en 7,5 meters ekstra kabel og frakt. Jeg er SÅ fornøyd! Rå lyd via pc og Ipod.

 

 

Edit: Måtte rette på linken da det var blitt forandinger på den ser jeg.

Endret av butare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...