Gå til innhold

Samsung SpinPoint P80-Bør jeg kjøpe denne?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis den gamle er på 10GB, lurer jeg på hvilket hovedkort / årsmodell du sitter med. Eldre hovedkort kan ha problemer med en 80GB disk. Personlig ville jeg heller spart noen få kroner til og kjøpt en Western Digital disk. Samsung er ikke akurat kjent for å være respektert diskprodusent.

Lenke til kommentar
Hvis den gamle er på 10GB, lurer jeg på hvilket hovedkort / årsmodell du sitter med. Eldre hovedkort kan ha problemer med en 80GB disk. Personlig ville jeg heller spart noen få kroner til og kjøpt en Western Digital disk. Samsung er ikke akurat kjent for å være respektert diskprodusent.

psj.. tull og vas.. er ingen grunn til å ikke kjøpe en samsung disk fordi de ikke er like kjent som WD.

Samsung diskene er meget gode.. de er kalde og tilnærmet lydløse.. noe annet enn man kan si om WD diskene..

 

Trådstarter: Gå for p80 disken du.. du kommer ikke til å angre..

men ville som sagt ha sjekket om hovedkortet ditt støtter dette.. virker som om du har en gammel maskin som bare har 10 gb disk..

Lenke til kommentar
Samsung er ikke akurat kjent for å være respektert diskprodusent.

?

 

Samsung sine disker er både stille og P80-serien yter faktisk bortimot like bra som Seagate og WD. Etter at den eneste WD-disken jeg noen gang har hatt, en 80GB 8mb, døde ble det plutselig veldig stille i kjelleren hvor serveren står. Jeg hadde nemlig slengt inn to Samsung-disker i tillegg til to Seagate.

 

Du velger ikke WD hvis du er veldig opptatt av lavt støynivå. Nå skal det nevnes at nyere store disker fra WD er betraktelig stillere enn den jeg hadde, men de har fremdeles det karakteristiske WD-hviningen.

Lenke til kommentar
Samsung kan jeg anbefale på det varmeste, men samsung har ikke vært en harddisk produsent like lenge som andre aktører. Det at Samsung selges vedsiden av maxtor, WD og seagate sier jo litt. Uansett, i en eldre PC hjelper det ikke om den og den disken er bedre enn andre merker, det er andre flaskehalser å tenke på.

Det jeg ser på er det samme som DJ-JK nevnte, vil hovedkortet klare disken? Den vil mest sannsynlig gjøre det, men det finnes unntak.
Lenke til kommentar
Den vil mest sannsynlig gjøre det, men det finnes unntak.

Viktig at trådstarter sørger for å grabbe siste bios til hovedkortet sitt. Da er mulighetene faktisk svært gode for at dette funker.

 

Som en nødløsning finnes det nok en jumper på disken som begrenser kapasiteten til 32 GB. Riktignok en sur løsning....

Lenke til kommentar
Den vil mest sannsynlig gjøre det, men det finnes unntak.

Viktig at trådstarter sørger for å grabbe siste bios til hovedkortet sitt. Da er mulighetene faktisk svært gode for at dette funker.

 

Som en nødløsning finnes det nok en jumper på disken som begrenser kapasiteten til 32 GB. Riktignok en sur løsning....

Siste versjon av bios?? hvordan gjør jeg det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...