Gå til innhold

Lønner det seg å bruke opera?


Anbefalte innlegg

Heisann! Lurte på en ting. Nå når Telenor har det tilbudet at du kan wappe så mye du bare vil for 5 kroner døgnet. Gjelder dette for Opera også da? Er kanskje et meget teit spørsmål, men må bare være sikker slik at jeg ikke får en sabla stor regning til slutt =).

 

Takker for svar!

 

Mulig at denne posten står feil? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Jeg hadde ikke vært så sikker på det i det at man må bruke tcp/ip oppkobling for å bruke opera. Hadde det vært tilfellet at dette er gratis kunne man jo i realiteten surfet med sin laptop på nettet gratis også, og det tror jeg er større datamengder enn det telenor har regnet med. Har villet tatt en telefon/skrevet en email til telenor å spurt først, tror det lønner seg.

 

Espen

Lenke til kommentar

Nei, den ringer ikke opp. Nei, det er ikke å wappe. Opera kobler til det samme Internettet som du er koblet til mens du leser dette, og ikke WAP. Selv om begge sender data over GPRS (ikke oppringt), er det to forskjellige ting.

I hele november og desember kan du wappe med mobilen for maksimalt 5 kroner dagen, uansett hvor mye du wapper. Tilbudet gjelder WAP over GPRS for både abonnements- og kontantkortkunder med privatabonnement, og inkluderer ikke kjøp av tjenester eller produkter med mobilen.
Det er kun WAP. Ikke Internett.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Står jo rimelig klart på Telenor Mobil sine sider:

 

"Hver dag i hele resten av 2004 kan du wappe så mye du vil for maks kr 5,- pr døgn."

 

Når man wapper kobler man til APN wap, når man er på internett kobler man til APN internet. Problemet er vel heller at 90% av alle mobilbrukere tror at GPRS og WAP er det samme, og det er det selvfølgelig ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...