Gå til innhold

Lønner det seg å bruke opera?


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Kan noen da forklare hvorfor denne 5kroners-kampanjen blir knyttet til UMTS lanseringen?

 

Jeg er passelig sikker på at det ikke kun gjelder WAP.

Fordi man også kan wappe med UMTS ;)

Selvsagt, men det er jo litt overkill å investere i UMTS telefon for å wappe. Hastigheten på wapping er finfin med GPRS. Det var liksom ikke WAP det ble fokusert på under lanseringen.

Lenke til kommentar

Telenor har ekstremt spørsmålsframbringede formuleringer på tilbudet sitt for at færrest mulig skal "utnytte" det. DETTE SVARET ER ALLES VÅPEN i tilfelle Telenor prøver å prakke på oss store, uriktige regninger. Jeg spurte om hvordan det ble om man kobla telefonen til PC-en og brukte GPRS-tilkobling på PC. Her er svaret jeg fikk:

 

"Hei !

Takk for henvendelsen til [email protected]

 

kr 5,- gjelder generelt for GPRS. Bluetooth har ingenting med

abonnementet å gjøre. Det er kun en trådløs radioforbindelse mellom

to apparater.

 

Med vennlig hilsen

Telenor Mobil AS"

 

(Jeg kan på min ære vedkjenne at dette svaret er ordrett det jeg har fått fra Telenor. Om du vil tro meg, er opp til deg, men du kan jo sende en mail til Telenor selv, så får du nok samme svaret. Hvis ikke, send meg vennligst en mail på [email protected])

 

Dette svaret tolkes i alle fall av meg som at tilbudet gjelder generelt for GPRS. Det er jo akkurat det det står, svart på hvitt. Hvordan det er med UMTS, er nok en annen historie, men EDGE bør gå under denne prisen siden dette kun er en teknologi som bruker flere GPRS-porter samtidig.

 

Sitter her i skauen uten bredbånd, så derfor har jeg kobla gamletelefonen min til PC-en og har 53,6 kbps internett på PC til fem kroner døgnet :D

Lenke til kommentar

Ehh... NEI! Det er jo nesten like fort som modem, da! Og når det koster bare 5 kr døgnet, er det jo greit å benytte seg av det da jeg ikke får hatt bredbånd her! Går vel ca 14-17 mb i timen, hvis jeg vil. (GPRS klasse 10 [53,6 kbps] på Siemens MC60, låner SIM-kort av fattern', så jeg kan bruke Nokia 6230 ellers :D)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...