Gå til innhold

Brudevalsen på NRK (nei, ikke off topic)


Anbefalte innlegg

Noen av dere som merka at da Ari og Martha danset så spilte de Waltz for the Moon fra Final Fantasy 8?

Jeg lurte på om den melodien virkelig ble laget for FF8 eller om det er noe slags klassisk stykke?

Den er jo en slags miks av Eyes on Me som var "hovedsangen" i FF8...det står heller ikke noe om det i coveret til soundtracket...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Og arg eg og ikkje gadd å sjå på brudevalsen.. ;(

Noen som veit kva melodi som vart spillt under Kronprins brullypet?

Lurer på om det stod i fredag dagbladet under sterke meninger at det var The beaty and the beast sound tracket..Men,er ikkje sikker..Har ikkje avisa forran meg..

Lenke til kommentar

brudelvalsen kan så vere, men FY SÅ STEINSIKKER jer er på at den sangen korpset spillte når de (brudeparet) gikk fra kirken til Stiftsgården IKKE var skrevet av han dusten som var på TV2 og sa at han hadde skrevet den!

Sangen spilte jeg i mitt lokale korps for 8-9 år siden...

 

Lenge siden jeg sluttet i korps, men merket meg sangen siden den (faktisk) er vannvittig feelgood og bra! Husker ikke helt, men enten het den Count Basie Salut, eller så var det noe med bruremars...

 

(det er for så vidt mulig at han på TV2 har skrevet sangen for lenge siden, men det virket IKKE som om det var det han mente...).

Lenke til kommentar

TV2 er uansett ikke akkurat kjent for å dobbeltsjekke oplysningene sine, og innenfor TV2 er nok ikke akkurat underholdningsavdelingen blant flinkeste.

 

(dvs. om man har gode kunnskaper om emnet de omtaler vil jeg anslå sjansen for at du oppdager en direkte feilinformasjon til 30%)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-27 12:06, OperaUser skrev:

brudelvalsen kan så vere, men FY SÅ STEINSIKKER jer er på at den sangen korpset spillte når de (brudeparet) gikk fra kirken til Stiftsgården IKKE var skrevet av han dusten som var på TV2 og sa at han hadde skrevet den!

Sangen spilte jeg i mitt lokale korps for 8-9 år siden...


Lenge siden jeg sluttet i korps, men merket meg sangen siden den (faktisk) er vannvittig feelgood og bra! Husker ikke helt, men enten het den Count Basie Salut, eller så var det noe med bruremars...


(det er for så vidt mulig at han på TV2 har skrevet sangen for lenge siden, men det virket IKKE som om det var det han mente...).


 

Den heter ganske enkelt Bruremarsj, og er skrevet av Jan Magne Førde i Brazz Brothers. En genial melodi, spør du meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...