Ole12 Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Heisann. For en stund siden hadde jeg 3stk HD'r på Asus P4C800-E Deluxe 2*IDE 1*S-ata. Så skiftet jeg til et gammelt hovedkort, for en rar grunn. Det hovedkorte støtter ikke S-ata. Da brukte jeg IDE harddsikene. I dag byttet jeg hovedkorte tilbake. Gikk heilt fint med IDE harddiskene. Men den finner ikke S-ata. Elr den finner 1 S-ata, fordi jeg kjøpte en ny for 2dager siden. Men den finner ikke den andre S-ata som jeg hadde en go del stasj på. Kan noen hjelpe meg?
FuglFøniks Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Hmm, er ikke helt sikker på hva du egentlig mener, men... Kan du formatere (om du ikke har stort på C: å ta vare på) så er jo det en enkel og grei måte å få fikset dette på, men skal jo såklart få gjort det på en annen måte også Sjekk pm, jeg har sendt deg en pm med mail addr. til MSN, så hvis du vil ha hjelp over MSN kan jeg sikkert hjelpe Uansett, lykke til =) Andreas.
Del Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Høres merkelig ut. Har du sjekket jumper settingene dine? Finner du HD'en i Bios? Formatering av C: høres ikke ut som det første du bør prøve på. Så lenge hovedkortet ditt finner harddisken, og den ikke er død, så klarer du alltids å få ut det som ligger på den med enkle grep.
Gunnar_ Skrevet 6. november 2004 Skrevet 6. november 2004 Du kan se om den er aktivert i diskmgmt.msc (kjør i windows)
Ole12 Skrevet 6. november 2004 Forfatter Skrevet 6. november 2004 pain hjalp meg et godt stykke på vei, med å minne meg på å instalere chipset driveren. Jeg finner begge S-ata harddiskene nå. Den 2're S-ata HD'min er det ennå litt problemer med. På disk managment så står det: DISK 3 dynamic Foreign. Når jeg høyre klikker, så kommer det opp: Import Foreign disk Convert to Basic disk. Når jeg trykker på Convert to Basic disk. så må jeg formatere. Det vil jeg ikke, har mye stasj jeg forsatt vil ha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå