Gå til innhold

Ny AMD PC til under 9000


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal kjøpe ny pc til et søskenbarn, den skal brukes mest til spilling, og bør kunne klokkes litt. Skjerm HD og DVD-rw regner jeg 2500-3000kr til. Hadde vert kjekt om noen kunne gitt meg litt input på dette oppsettet, jeg er mest usikker på hvilket ram jeg skal velge, så litt hjelp der hadde vert til stor hjelp :)

 

 

Abit NF7-s 2.0

AMD XP-m 2400, 35w

Corsair TwinX 2x256 XL brikker

Gainward 6800LE GPU

NorthQ 400w PSU

 

Har kabinett og kjøper sikkert ei volcano12 vifte eller noe litt stillere fra MIST...

Jeg synes dette er en PC som bør gi mye for penga, noen som har inspill til forbedringer??? Har tenket litt på 939platformen men har lite kunnskaper om den...

Endret av B166ER
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VIl anbefale 939 siden den har mye bedre ytelse enn XP både i spill og alle andre ting(er faktisk like god som intel her), men du kan bare klokke system bus siden er MP er låst

 

Skal du overklokke bør du vurdere 3500 ram, koster ikke mere, bare litt høyere adgangstider. Du burde også ha 1GB ram. Vil anbefale OCZ eller Crucial Ballistix(bare på 3200 hastighet) minne

 

Hva med kjøler? Vil anbefale Thermalright kjøleblokk, med Papst vifte, da kan du bare klokke i vei

Lenke til kommentar

takk, jeg har aldri helt forstått dette med rammen, hovedkortet støtter jo bare ddr400/3200, hvordan kan jeg bruke 3500 brikker da. XP-m gir jo meget bra ytelse per krone og er god å overklokke da. vil 939 kunne gi mer for pengene???

 

Synes heller ikke den kjøleren er så god, jeg har den i ene pcen min og den kjøler en XP-m2400@2376Mhz på 1.675volt til ca.50grader under load, synes det er høy temp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...