Gå til innhold

hvem skal betale frakt?


Anbefalte innlegg

heisann

 

kjøpte i fjor jul geil gold dragon minne fra psdata,var i julekalender.

Så fikk jeg feil på disse brikkene, å sendte de inn for en måned sia (siden det er livstidsgaranti).

Jeg betalte frakten til psdata. Nå ser jeg at psdata har sendt de nye minnebrikkene i oppkrav for å dekke porto.

 

har de lov til dette?

 

komplett praktiserer ikke slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ved feil på brikkene under garantitid er det vanlig å få dekt returkostnader. Oppkrav for å dekke porto? Høres mer ut som de ikke fant noen feil på brikkene å sendte de tilbake. Da krever de porto, samt noen kroner for testing. Psdata gjør mye rart mot kundene sine om dagen.. hmm!

Lenke til kommentar
Ved feil på brikkene under garantitid er det vanlig å få dekt returkostnader. Oppkrav for å dekke porto? Høres mer ut som de ikke fant noen feil på brikkene å sendte de tilbake. Da krever de porto, samt noen kroner for testing. Psdata gjør mye rart mot kundene sine om dagen.. hmm!

nei har fått helt nye brikker.

Er god service ellers. De brikkene jeg egentlig hadde var pc3200. Men psdata hadde ikke inne disse brikkene. Så da ba jeg om og få en erstatningsvare. geil pc4400. Dette gikk de med på uten ekstra kostnader, disse brikkene koster 500 kr mer så dette var veldig god service av psdata.

 

men syntes fortsatt det var merkelig praksis og ta seg betalt for retur av varer som er feil på.

Lenke til kommentar

Her får du brikker som er verdt mye mer og så sutrer du over at du må betale porto..Ikke lett å drive webshop idag..

Sendte inn et skjermkort jeg ikke var fornøyd med til PsData.De testet det men fant ingen feil så de sendte det tilbake uten å ta noen ting for det.Og skjermkortet var iorden det,min strømforsyning som var for dårlig.

Så jeg er sikker på at du ikke hadde betalt porto hvis du ikke hadde fått bedre brikker.

Lenke til kommentar
Her får du brikker som er verdt mye mer og så sutrer du over at du må betale porto..Ikke lett å drive webshop idag..

Sendte inn et skjermkort jeg ikke var fornøyd med til PsData.De testet det men fant ingen feil så de sendte det tilbake uten å ta noen ting for det.Og skjermkortet var iorden det,min strømforsyning som var for dårlig.

Så jeg er sikker på at du ikke hadde betalt porto hvis du ikke hadde fått bedre brikker.

Jeg suttrer ikke. Var bare av prinsipp jeg lurer på det. Er fornøyd med at jeg for nyere brikker :)

 

Har en liten anelse av at det er fordi jeg har fått nye brikker ja, at de da belaster det som om de sendte ut en bestilt vare.

Lenke til kommentar
Om du har fått nye brikker, så har du fått de som følge av en garantisak.

 

Og da SKAL PSdata betale portoen, både til og fra deg. Så her skjønner jeg ikke helt hva de driver med...

til webshop har jeg aldri vært med på å få dekt porto, men fra webshop bruker du som kunde ikke å bli belastet, siden er en garanti sak.

 

 

har sendt en mail til psdata så får man se hva som er grunnen. De har vel ett eller annet lurt som gjør at de ikke dekker portoen:p

Lenke til kommentar

Utrolig hva folk klager på nå om dagen! Her får du erstatningsvarer som er verd 500,- MER en de gammle brikkene dine og så sutrer du over å betale max en 100 lapp i porto...?

Greit at du "har krav på å få nytt uten eksta omkostninger", men det er lov å være litt imøtekommende da...PSdata har gitt deg god service her, da burde du kunne være litt storsinnet tilbake istedenfor å tviholde på "dine rettigheter"....:-)

Lenke til kommentar
Utrolig hva folk klager på nå om dagen! Her får du erstatningsvarer som er verd 500,- MER en de gammle brikkene dine og så sutrer du over å betale max en 100 lapp i porto...?

Greit at du "har krav på å få nytt uten eksta omkostninger", men det er lov å være litt imøtekommende da...PSdata har gitt deg god service her, da burde du kunne være litt storsinnet tilbake istedenfor å tviholde på "dine rettigheter"....:-)

Ser at enkelte på forumet her sliter med å forstå at det var snakk om å diskutere det juridiske med saken.

Har gjort det helt klart at jeg ikke er misfornøyd.

Lenke til kommentar

Slike spørsmål starter alltid store diskusjoner fordi alle, naturlig nok, tolker slikt forskjellig. Det beste er bare å sjekke opp kjøpsloven selv, det er ikke så vanskelig, og tar mindre tid enn å sitte å vente på det riktige svaret her... Jeg bruker loven mot butikker/webshops hver gang jeg ha krav på penger, og får alltid gjennomslag/de pengene jeg har krav på :thumbup:

Lenke til kommentar

Så lenge PSData bytter brikkene, så har de også akseptert at det var noe feil på de gamle. Juridisk sett skal da PSData betale porto både til og fra deg.

 

Men som andre her har nevnt, har PSData gitt deg mye bedre brikker og å betale litt "mellomlegg" er jo ikke noe særlig å bråke om etter min mening. ( Jeg forstår det også sånn, at du ikke er misfornøyd og da er vi enige ;-) )

Lenke til kommentar

Varen hadde en kjøpsrettslig mangel. Du kan dermed kreve at selger dekker dine utgifter i forbindelse med dette. se forøvrig forbrukerkjøpsloven http://www.lovdata.no/all/hl-20020621-034.html#34

 

§ 29. Retting og omlevering (avhjelp)

 

Forbrukeren kan velge mellom å kreve at selgeren sørger for retting av mangelen eller leverer tilsvarende ting (omlevering).

 

§ 33. Erstatning

 

Forbrukeren kan kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av at tingen har en mangel.

 

(IANAL)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...