Gå til innhold

Windows XP og spill....


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle nyere spill takler xp.

Har ikke støtt på et spill enda som ikke virker i xp og da hadde jeg win2000 før det. Ingen spill som ikke ville virke der heller.

Ikke som jeg fant i hvert fall.

 

Om maskinen din er gammel er det ikke vitsi å kjøpe xp da det systemet er så stort at maskinen din vil slite.

Lenke til kommentar

Jeg har 384 mb sd-ram, athlon 1300 og xp pro, og hos meg ram en av flaskehalsene.

 

256 er lite.

 

Men det jo lett for deg å kjøpe en brikke til om ei stund hvis du synes det går treigt.

 

Jeg spiller ikke så mye, men brenner, surfer, ripper og laster ned mye, gjerne samtidig.

 

mvh

Are-Harald

Lenke til kommentar

XP tar det aller meste, men gamle DOS spill kan by på endel problemer. Må bruke compability delen litt, samt finne 3rd party programmer for å hjelpe rundt problemer som f.eks VESA, lyd o.l. Det aller meste som er laget til windows funker. Win2k er mye mer kresent på spill.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-24 17:58, DipmiX skrev:

Mange kamerater av meg som har windows xp har problemer med å kjøre warcraft 3 demoen, (nyeste demoen på markedet!) og masse gamle spill... hvis man skal kjøpe et os fra windows så burde det være windows 2000... :smile:



Windows 2000 er vel heller ikke kjent for å kjøre alle spillene...

Finnes det ikke en patch laget av warcraft produsenten som lar deg spille det på xp? Spørs jo hva du mener med "problemer med å kjøre"

Lenke til kommentar

Heisan

 

Er det noe jeg hater, så er det XP vs Gamle_Spill-diskusjoner. Det er ikke en så vanskelig avgjørelse, egentlig. Jeg har hatt XP i noen måneder nå og er meget fornøyd med det, særlig grunnet stabiliteten fremfor Win98.

 

Som nevnt, DUAL-BOOT er tingen. Jeg kjører XPPro og Win98SE i dualboot og det er helt perfekt; XP til surfing, programmering,nyere spill, etc og 98 til gamle spill eller programmer som oppfører seg dårlig i XP.

 

 

 

 

---------------

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...