Gå til innhold

Hakk i XP cpu kjerne


EGGE

Anbefalte innlegg

Fikk for noen dager siden en xp2600 som jeg hadde bestillt. Helt ute ved kanten var det hakk i kjernen, den metallaktige overflaten var brutt. Ringte webshopen og de sendte ny, men, arg, den er likedan, ikke fullt så ille, men likevel. Den første var det ca 8 små hakk rundt kanten, nr 2 ca 5. Det største hakket er i underkant av 1mm. Er disse cpuene som de skal være? Har hatt 3 andre cpu fra amd som har vært helt fine. Noen andre som har cpu med slike hakk i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

etter å ha snakka med folka på webshopen i dag, og de sa at cpu skulle fungere greit uansett, satte jeg inn den ene. Starta fint som xp2100, men når jeg satte opp til 166fsb som den skal kjøre på kom den opp som xp2500, og systemet var ustabilt som f. første gangen jeg har opplevd heng i bios. Så cpu blir returnert til webshop.

Lenke til kommentar

Trodde jeg lagde en slik skade på en athlon 1,33ghz. men så viste seg at jeg kjørte kjøler låsen nedi hk i stedet. I mellomtiden brukte jeg cpu som fresbee, muahah. Henger fint på veggen sammen med hovedkortet

Lurer på om jeg slenge på et par komponenter for pynten sin skyld :w00t:

Endret av XeRam
Lenke til kommentar
Trodde jeg lagde en slik skade på en athlon 1,33ghz. men så viste seg at jeg kjørte kjøler låsen nedi hk i stedet. I mellomtiden brukte jeg cpu som fresbee, muahah. Henger fint på veggen sammen med hovedkortet

Lurer på om jeg slenge på et par komponenter for pynten sin skyld :w00t:

Du også ja :hrm:

 

Jeg skulle skru på vannblokka.. skruene gikk visst litt langt ned, og plutselig var jeg et par millimeter for mye inn i kretskortet..

 

------------------

 

Du kan jo prøve å boote pcen med den fineste av de CPUene du fikk... Det verste som skjer er vel at den ikke booter :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...