Gå til innhold

Hekta på rollespill!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Er blitt temmelig hekta på rollespill, og lurte på om noen kunne anbefale noen til meg? (Det er særlig sverd, drager og magi som gjør meg helt :dribble: , selv om andre typer rollespill heller ikke er å forrakte.)

De spillene jeg har satt meg inn i er [b]Morrowind[/b] og [b]Neverwinter nights[/b], og blir helt ør bare på og tenke på om det finnes flere like bra spill som kan underholde meg i de mørke kalde vinter netter... :D
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baldur's Gate

Baldur's Gate II

Icewind Dale

Icewind Dale II

Divine Divinity

Beyond Divinity

Der har du seks (tilfeldig rekkefølge) du absolutt bør spille deg gjennom (sett av noen hundre timer).

Ellers har du jo spill som Gothic II og Sacred, men jeg ville valgt de ovenfor først.

Skrevet (endret)

Du bør ta en kikk på ekspansjons-pakkene til Neverwinter Nights (dersom du ikkje allerede har gjort det).

Ellers vil eg anbefale disse:

Temple of Elemental Evil, Icewind Dale 1 og 2 (begge begynner å dra litt på årene, men de er forsatt konge) og Baldurs Gate 1 og 2 (1eren er ganska gammel, men likevell bra).

Edit: Aasgaard kom meg litt i forkjøpet... :whistle:

Endret av zero_time
Skrevet
Baldur's Gate

Baldur's Gate II

Icewind Dale

Icewind Dale II

Divine Divinity

Beyond Divinity

Der har du seks (tilfeldig rekkefølge) du absolutt bør spille deg gjennom (sett av noen hundre timer).

Ellers har du jo spill som Gothic II og Sacred, men jeg ville valgt de ovenfor først.

Slemme Aasgard! Nevnte ikke Gothic II! :(:hrm:

Skrevet

Fallout

Planescape: Torment

Baldur's Gate

Baldur's Gate II

Knights of the Old Republic

Icewind Dale

Icewind Dale II

De to første på lista er de beste spillene som noen gang er laget. :thumbup:

Skrevet (endret)
Fallout

Planescape: Torment

Baldur's Gate

Baldur's Gate II

Knights of the Old Republic

Icewind Dale

Icewind Dale II

De to første på lista er de beste spillene som noen gang er laget.  :thumbup:

Enig med Monster, Planescape:Torment og Fallout er uten tvil det beste som er laget i RPG sjangeren. Spesiellt Planescape, som har den beste storyen jeg har vært borti noensinne. Det er rett og slett genialt

Review hos Gamespot

It's clearly the best traditional computer role-playing game of the year and is bound to be an all-time favorite for many of its inevitable fans.
Endret av C4STOR
Skrevet

Har du gooood tid og ADSL linje vil jeg anbefale Dark Ages of Camelot eller Final Fantsy XI. Der får du rollespill som vil ta deg månedsvis å gjennomføre.

Skrevet

MMORPG-sjangeren er ikke dum hvis du har ei feit lommebok og et kredittkort. Hvis ikke er de følgende gode rollespill:

Baldur's Gate 1 & 2

Diablo 1 & 2

Sacred

Icewind Dale 1 & 2

Fallout 1 & 2

Divine Divinity og Beyond Divinity

Arcanum

Neverwinter Nights

Og hvis du mot all formodning skulle lete etter MMORPG-spill, anbefaler jeg deg å vente ei uke, og satse på oppfølgeren til tidenes mest spilte MMORPG-spill, Everquest 2.

Skrevet
Enig med Monster, Planescape:Torment og Fallout er uten tvil det beste som er laget i RPG sjangeren. Spesiellt Planescape, som har den beste storyen jeg har vært borti noensinne. Det er rett og slett genialt

Skriver under på det! :yes:

To spill som er overlegene MW og NWN må altså være:

- Planescape Torment :dribble:

- Gothic II :thumbup:

Spill og kos deg! :)

Skrevet
MMORPG-sjangeren er ikke dum hvis du har ei feit lommebok og et kredittkort.

Det blir vel ikke helt korrekt å si. Alt du trenger er et kredittkort og en jevnlig inntekt på omtrent kr 150,- pr mnd.

Skrevet

Det blir vel ikke helt korrekt å si. Alt du trenger er et kredittkort og en jevnlig inntekt på omtrent kr 150,- pr mnd.

Selvfølgelig, men slik som MMORPG-spill ofte fremstilles her på forumet så virker det som om det er ei halv årsinntekt som forsvinner i måten. Derfor var det en halvveis parodisk tone over innlegget mitt. Selv har jeg ingen problemer med å spytte ut 150 i måneden, til tross for at jeg ikke har noen fast inntekt.

Skrevet

Selvfølgelig, men slik som MMORPG-spill ofte fremstilles her på forumet så virker det som om det er ei halv årsinntekt som forsvinner i måten.

Problemet er vel all tapt inntekt på grunn av dissse spilla! :!: Resulterer gjerne oppsigelse, eller stryk for dem som går skolen. Og Aetat har av en eller annen merkelig grunn ikke egen støtte for MMORPG-spillere!!! Så å klare å betale på et MMORPG kan bli hardt i lengden ja :tease:

Skrevet
Og Aetat har av en eller annen merkelig grunn ikke egen støtte for MMORPG-spillere!!! Så å klare å betale på et MMORPG kan bli hardt i lengden ja :tease:

Kjenner opp til flere jeg som har tilsvarende grunnfag i Everquest. Selv har jeg bare 10 vekttall i Baldur's Gate da. Men det er en vond historie jeg ikke vil rippe opp i her :)

Skrevet

Ingen som har nevnt Arx Fatalis? Skam dere.

Ellers vil jeg anbefale Planescape: Torment og Divine Divinity. Naturligvis bør du også få med deg ekspansjonspakkene til Morrowind (i alle fall Bloodmoon).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...