Gainwardseifer Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 Hei! Som dere leste, det er en slags HØY pipe lyd, ganske skarp, som på muttern's gamle bremser på den elgamle bilen, den er skaaarp, å den kommer now and then, har ikkje peiling på ka det kan være, noen hatt det samme problemet PS: vet ikkje kor denne posten skal postes, så jeg posta den her! -Elizabeth
Bear^ Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 Dette er et gamer forum, ikke et hardware forum. Stikk over til forumet på Hardware.no og post det der
Loke-- Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 litt feil sted. hva slags piping er det lang kort kan du si hvordan lyden er
Gainwardseifer Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Skrevet 31. oktober 2004 posta her siden Forum -> Spill -> Spørsmål og svar - PC hehe Det er en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang pipe lyd, jeeeeeekli skarp å -elizabeth
tor_erik Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 Okei, hvis du er snill pike og skriver pent uten mange a'er etter hverandre, kan jeg være såpass grei at jeg tipser deg om å sjekke viftene i boksen. Pleier å være dem som lager lyd.
Ulvestad Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 Villa skjekka skjermkortvifta. Mest sansynleg den, eller ei anna vifte.
Gainwardseifer Skrevet 31. oktober 2004 Forfatter Skrevet 31. oktober 2004 Sjekka dem begge jeg men ingenting der de Funker som de skall! Meh, hva nå da? Den forsvant for litt siden, når jeg bevega masse på musen av frustrasjon! -Elizabeth
Bear^ Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 Har du system høytaler inni kabinette? Kan være den som holder leven. Sjekk også alle viftene inni kabinette, prøv å legg øret inn til kabinette når det piper for å kanskje klare å lokalisere hva som er feil.
tor_erik Skrevet 31. oktober 2004 Skrevet 31. oktober 2004 Har du system høytaler inni kabinette? Kan være den som holder leven. Sjekk også alle viftene inni kabinette, prøv å legg øret inn til kabinette når det piper for å kanskje klare å lokalisere hva som er feil. Eller enda bedre, åpne kassen og lokaliser lyden.
Gainwardseifer Skrevet 1. november 2004 Forfatter Skrevet 1. november 2004 (endret) Argh! sitter me bommuls dotter i ørene, pipingen er back akkurat som terminator, helt forferdeli, det er ikke piping som piiip men lissom, som et kule lager, eller et slitt hjul/bremse på bestemors gamle lada, Det e grusomt, å den er så skarp, skjærer i ørene, sitter med åpen kabinett, kjønner ikke dette, kjedde ikke før no nylig -.- Edit: Ps: Når jeg scroller med Musen, hører eg en SVAK men skarp lyd Skummelt, "ghost in the shell", å når pipinga er på sitt værste, og jeg beveger på musa (host) Så brytes den i et par sekunder her og der. :S Endret 1. november 2004 av Gainwardseifer
tor_erik Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 Det kan være skjermen din som piper. Har du sjekket det?
Locci Skrevet 1. november 2004 Skrevet 1. november 2004 og om det ikker er det så begynn på en simpel måte Dra ut en og en strømkabel. til tex harddisk,cdrom m.m jeg har noen disker som skriker som fae* pga det er et lager som har gått tørt
Gainwardseifer Skrevet 2. november 2004 Forfatter Skrevet 2. november 2004 Piper fremdeles men når jeg kjører et tungt spill som sims eller swg, så forsvinner den.. men viss jeg bare er på pc'n uten å kjøre noe spill o.s.v, så piper d som bare d
TCi Skrevet 2. november 2004 Skrevet 2. november 2004 Kan være noe så enkelt at en tast på tastaturet har kilt seg fast. Ta ut tastaturet og sjekk om lyden forsvinner.
nonlocality Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Det er den forbanna Gainward Gforce TI skjermkortet ditt!! (hvis du har da ) Hadde noe lignende problem med mitt forige Gainward GF TI 4200. Gainward produserte en serie GF TI med feil for noen år siden.. Du må se om du kan bytte det inn, eller bytte vifte på den!
Gainwardseifer Skrevet 3. november 2004 Forfatter Skrevet 3. november 2004 :!: Har ATI Radeon 9800 Pro, P4 3.0ghz 1024 mb ram ' Å nei, det er ikke skjermen, tror ikke det er Tastaturet, For når jeg loader et spill, f.eks, sims2, eller Hidden and Dangerous 2, så forsvinner lyden, men når jeg går ut av spillene, lar det ligg på skrivebordet, som vanlig, når du ikke spiller, så tar det litt tid å den kommer igjen, det er ikke PC speak lyden, som når du Holder 3 taster nede.. det er en Skjærende lyd, som metal eller noe slikt, err.. ikke sikkert det er metal, men det er en måte å beskriver lyden på, helt sikker på at det er inni Pc'n men vet ikke hva det er, Alle vifter spinner som de skal, alt sitter som det skal, men.. WHY! o why! Jaja, takk for alle svar så langt -Elizabeth
Ulvestad Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Du kan jo prøve det berømte skrujern trikset. Bara pass på å ikkje kortslutt noe. Finn deg eit langt skrujern som du stikker borti dei kompinentene du har i maskinen mens du har øret inntil andre enden. Veldig god måte å lokalisere største støykilden i ein pc.
TCi Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 (endret) Hmm.. mulig at det er et kulelager på ei vifte som ikke er helt bra. Jeg har en PC hjemme som lager lignende lyder når maskinen er kald (ved oppstart), men etter en stund så blir den stille igjen. Vanvligvis så gjelder dette CPU viften. Mulig at lyden forsvinner når du starter et spill pga av at maskinen blir varmere da. Verdt et forsøk. Så om du har en annen CPU vifte tilgjengelig så kunne du ha testet med den. Endret 3. november 2004 av TCi
Gainwardseifer Skrevet 3. november 2004 Forfatter Skrevet 3. november 2004 (endret) Jeg har jo 3ghz, Så viss jeg skifter til en vifte som er til en 2.8 gig, vil det virke? Endret 3. november 2004 av Gainwardseifer
TCi Skrevet 3. november 2004 Skrevet 3. november 2004 Jeg har jo 3ghz, Så viss jeg skifter til en vifte som er til en 2.8 gig, vil det virke? Ja, det skal gå bra, bare pass på at den er av samme type (socket), slik at den passer. Pentium 4 skal ha en sikkerhetsbryter mot varmeutvikling. Dersom den blir for varm så vil den sette ned hastigheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå