Gå til innhold

I/O shield mangler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk ikke med i/o-shield når jeg kjøpte nytt hovedkort hos PCutstyr.no for en stund siden heller. Jeg bemerket dette, men fikk bare som svar at det kunne jeg ikke regne med, for i/o-shield burde komme med toweret. Sjekket med Abit, og i/o-shield skulle selvsagt fulgt med hovedkortet, og hovedkortet det var snakk om (Abit AT7 MAX2) har ikke akkurat standardløsning for inn- og utganger. Så et par år etterpå er det fortsatt et stort, støvsugende hull bak i toweret. :/

Lenke til kommentar
Fikk ikke med i/o-shield når jeg kjøpte nytt hovedkort hos PCutstyr.no for en stund siden heller. Jeg bemerket dette, men fikk bare som svar at det kunne jeg ikke regne med, for i/o-shield burde komme med toweret. Sjekket med Abit, og i/o-shield skulle selvsagt fulgt med hovedkortet, og hovedkortet det var snakk om (Abit AT7 MAX2) har ikke akkurat standardløsning for inn- og utganger. Så et par år etterpå er det fortsatt et stort, støvsugende hull bak i toweret. :/

I/O shield skal ligge i pakken når man kjøper nytt hk ja, den trengs egentlig ikke men er grei å ha, det ser penere ut

Lenke til kommentar
I/O shield skal ligge i pakken når man kjøper nytt hk ja, den trengs egentlig ikke men er grei å ha, det ser penere ut

Jepp. Jeg gadd ikke bråke så mye om den blekka, men selvsagt litt kjedelig. Var andre problemer med orderen som var viktigere å få orden på. :)

 

Med litt tålmodighet er det ingen umulighet å lage en egen i/o-shield.

Lenke til kommentar

Dekselet hindrer også at det draes inn "falskluft". Dvs. luft inn på de plassene man ikke trenger det.

 

Dekselet er kjekt å ha for utseendet sin skyld også.

 

Men slike deksler er jo svært enkelt bygget opp så det går sikkert bra om du lager et selv av f.esk litt stiv og tynn papp. Evt andre materialer du måtte ha liggende. Om du har tilgang på en bit metallplate så er sikkert det best på grunn av elektronisk skjerming.

Lenke til kommentar

Hele kabinettet er jordet inkludert IO-skjoldet. Men det har ingen jordingsfunksjon i forhold til integrerte lydkort. Der er den ene fasen jord via hovedkortet. Dvs. lydkortet fungerer på hovedkort selv om det ikke står i et kabinett.

 

IO-skjoldet hindrer dog at en smule elektromagnetisk stråling slipper ut fra kabinettet. Men dette er ikke noe viktig poeng. PC'er fungerer jo like bra totalt uten noe stråleskjold. F.eks i plexi-kabinett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...