Gå til innhold

Varm xp1800?


Anbefalte innlegg

Pc'n min har pådratt seg en sykdom som heter "restarter seg selv helt sånn plutselig".

Oppstarten viser at cpu'en har stabil temp på 50.

Personlig synes jeg dete høres veldig mye ut, så kan

dette være årsaken til at systemet blir ustabilt?

Prosessoren er en AMD XP188 med hovedkortet

Epox 8KHA+.

 

Noen som har hatt lignende problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være den såkalte "for lite strøm" sykdommen.

Hva slags PSU + andre komponenter har du??

 

50 C er ikke for høyt, men høyt er det. Min t-bird ligger på 50C + med masse støv mellom CPU og kjøler :wink:

 

For all del, ikke kjøp ny vifte!! 50C holder så lenge du holder øye med temp'en!!

Lenke til kommentar

hei...

 

Garantert ikke kjølingen..

 

Har en 1800+ selv og den er aldri under 50 grader siden jeg kjører CPU viften på halv RPM... 60 under load.. maskinen er på døgnet runt og klikker aldri.

 

Hadde restart problem etter nye beta drivere fra VIA.. gikk til bake til siste WHQL og problemet gav seg.

 

Simon

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-22 20:29, Caddy skrev:

Kjøp ei ny CPU vifte... Min AMDXP1800+ har jeg akkurat overklokka til XP2000+ (1615mhz) og har en stabil temp på 37 grader :smile:


 

Hvordan i huleste hakkebakkeskogen klarer "alle" å måle seg til slike temperaturer? Ser at MO er kline full av slike eventyrtemperaturer også.

 

En temp. måling gjøres med CPU i full load, og da med den termiske dioden inne i XP CPUen, ikke føler under brikken.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-05-25 01:01, Caddy skrev:

Vet ikke åssen PC alert 3 måler tempen, men det virker som programmet gjør d... Sikkert no greier i biosen eller no... (hakkepeiling...!) 32c nå...



 

32C på en AMD XP er _ekstremt_ lavt. En P4 NW ligger ofte på ca. 40C, og den avgir bare 70% av den effekten AMD XP gjør. Noe er enten veldig spesielt i ditt oppsett (AC luft blåses direkte inn i kassa di, etc.), eller direkte feil.

 

-KJ

Lenke til kommentar

v cooler er helt topp, tempen viser nå 30 grader idle på en athlon t bird 1400, taisol med minimal vifte. må huske set pci master caching on, og set pci options on startup. Full load er 52 grader max, syntes ikke det er noe hensikt ,med 50 grader når en surfer på nett;-) 29-30 er bra;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...