Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problem med trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Har et problem med min trådløse nettverks oppkobling mellom en D-Link air plus extreme G+ 2.4 GHz og en bærbar HP.

 

problemet er at nettverket plutselig "detter ut".

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Det er veldig irriterende at den detter ut....

 

 

 

 

senderen sperrer alle andre mac adresser enn hp'n (sikkerhet)

+ at jeg kjører en nøkkel for å logge på det trådløse netverket

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan egentlig være mye forskjellig.

 

Hvilket operativsystem kjører du? Hvis kjører Win XP, har du installert SP2?

 

Hvordan er plasseringen av accesspunktet og maskinen? Forstyrrelser kan være en ganske vanlig grunn. Dette kan være alt fra maskinstøy, til trådløse signaler og fysiske forhold.

 

Hvordan er signalstyrken din? Har du prøvd å stille på antennene?

 

Har du prøvd driveroppdateringer?

 

Noen ganger er det bare til å innse at WLAN noen ganger er ustabilt. Jeg har prøvd det meste hjemme hos meg, og måtte til slutt gi opp. Nettet gikk opp og ned i tide og utide. Nå har jeg fått strekt kabel.

Lenke til kommentar

har alltid godt signal ikke har jeg installert sp2 og maskinen kan stå 10m unna i 30 min og plutselig blir nettet borte...

 

jeg har insett for lenge siden at trådløst ikke er helt best, men det er flere mennesker som ikke har tålmodighet til å vente de 2 min det tar før nettet kommer opp igjen. :no:

Lenke til kommentar

Det kan virke som om det er pc'en som har noen festligheter ute og går.. for en 10-30 min etter at den er slått på så kutter den. men utover det fungerer det strøkent.. en kompis har sitti på maskinen siden klokken 9 i dag til nå uten at han har fått beskjed om at det trådløse nettverket er "ikke tilgjenglig"!

Lenke til kommentar

det er lei ting det med trådløs internett... jeg er en sterk motstander av det fordi pc-ene ligger på forskjellige etasjer.. så ble det trådløs :nei:

 

aksepter det trådløst internett er bare sånn... jeg detter ikke ut ofte, men nesten alltid har jeg en speed på 4kb/s eller mindre som er mildt sagt lite.. skal ha ihvertfall 45kb/s på lasting av sider... trådløst er bare noe skrot som burde brennes! det er ihvertfall min mening sikkert noe bedre hvis du monterer en antenne eller no sånt men det aner ikke jeg noe om :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...