Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

10 mbps til 100mbps

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei har en nabbo som har fått en pc fra der han jobber.

Dette er en dell.

Internett virket helt i starten men så stoppet det opp.

Han sente den inn også stilte dei hastigheten på nettverkskortet fra 100mbps

til 10mbps. Da virket internett men det gjekk for trekt! :no: så han spurte meg.

Eg tok med mitt nettverkskort og testet det. Det er et 100mbps kort. Og da gjekk det mye fortere. Han spør nå meg om eg kan stille opp hastighet.

Vordan stille opp hastigheten? :whistle:

Endret av eddielie30
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan,

egentlig skal hastigheten på nettverkskortet (10mbit vs. 100mbit) ikke ha noe som helst å si for hastigheten den oppnår i forbindelse med internet - utenom at han er meget heldig og har en internet-forbindelse som har mer en 10 mbit hastighet.

Men avhengig av hvordan kortet er konfigurert (10mbit / 100mbit / auto) kan det hende at kortet og modem / router / switch ikke kan bli enig om riktig, dvs. felles hastighet.

Avhengig av windows-versjonen (går ut i fra at det er det som er i bruk) konfigureres det under nettverksinstillingene.

For XP se her ...

Skrevet

Dei som sitter heime med linjer som du merker forskjell på om du kjører 10 eller 100mbit er det ikkje akkurat flust av i Norge. Tviler på det det er PCens nettverkskort som er den skyldige i denne saka.

Berre for å sette inn kva hastigheitane utgjer i Megabyte pr sekund:

10Mbit= 1.2MB/s, 100=12MB/s

Mitt hotte tips er at her er det spyware som tar båndbredde som det jomer etter.

adaware og spybot search& destroy er nok must for dette.

Dessutan så går nettverkskortene som oftast på auto til den tilkoblinga router/modem/accesspunkt har. Dermed vil det ikkje gå fortare med eit 100mbit kort når andre enden er 10mbit.

mvh

JanEirik

Skrevet (endret)

var borte sjå naboen. eg tok og avinstallerte driveren til kortet også la det inn på nytt da virket det :thumbup: han har 4mb/s lyse eg og har det.

Endret av eddielie30
Skrevet
var borte sjå naboen. eg tok og avinstallerte driveren til kortet også la det inn på nytt da virket det :thumbup: han har 4mb/s lyse eg og har det.

Bare for å pirke :)

4 Mbit/s som du har, er IKKE det samme som 4 Mb/s :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...