Gå til innhold

35% Isopropanol eller rødsprit til rens av CPU?


Pug

Anbefalte innlegg

Å påstå at rødsprit legger igjen noen form for "olje" er ren idioti. Dersom det hadde lagt igjen noe olje, hadde det da hatt bruksområde som "avfettings middel"? :roll:

øh? kan vel brukast som "avfettingsmiddel" (i eit ord ;) ) sjølv om det legg igjen oljerester. Olje og feitt er jo ikkje det same... (eller er eg heilt ute og syklar no?)

Diesel har jo t.d. bruksområde som avfeittingsmiddel, og det legg i alle fall igjen ein oljefilm!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
aceton som en sterk syre??? særeste jeg har hørt på lenge...aceton kan omdannes til syre, men at det er en sterk syre i seg selv???

 

dessuten fordamper aceton veldig fort... personlig har jeg en flaske teknisk sprit, og en flaske aceton. har ikke opplevd problemer med acetonen. eneste er at man ikke bør bruke det på plast

aceton har vel en ph på 5 ellerno hvis jeg ikke husker helt feil. Drikker du isopropanol eller får det i deg på en eller annen måte, vil dette omgjøres til aceton i kroppen din.

Lenke til kommentar
aceton som en sterk syre??? særeste jeg har hørt på lenge...aceton kan omdannes til syre, men at det er en sterk syre i seg selv???

 

dessuten fordamper aceton veldig fort... personlig har jeg en flaske teknisk sprit, og en flaske aceton. har ikke opplevd problemer med acetonen. eneste er at man ikke bør bruke det på plast

så fort aceton kommer i kontakt med fuktighet ( luftfuktighet holder ) så blir det en fin syre.

 

Og når jeg sier "sterk" syre, mener jeg sterk syre for "dagligdagse" mennsker som sjeldent kommer borti 5M HCL, kongevann osv.

Lenke til kommentar
så fort aceton kommer i kontakt med fuktighet ( luftfuktighet holder ) så blir det en fin syre.

ok, for de av dere som virkelig lurte på hva Aceton tar og ikke tar av stoffer, så kan det hjelpe med ett produktdatablad : Aceton produktdatablad

Før man flamer hverandre, så står slike ting som f.eks :

REAGERER MED:

Plaster. Alkalimetaller. Alkali (-salter). Oksiderende stoff. Metaller. Halogener. Halogenerte hydrokarboner. , m. m.

Så slipper man å flame hverandre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hva skal jeg bruke for å rense cpuen med?

jeg fant i kjelleren en flaske som det sto isopranol på !.

kan jeg bare ta en ren klut å dytte den i flask etuten å riste litt så tøre fint av cpu å gpu ?

 

dynster det vekk selv eller må mamnn tørke det vekk ?

Bare å finne en ren klut eller papir som ikke loer. Isopropanolen dunster bort ja, trenger ikke tørke med noe etterpå...

Lenke til kommentar

Jeg har brukt isopropanol i form av "kondensfjerner" til ca 25 kr fra bensinstasjon et par ganger.. Fungerer utmerket! Har vært LITT bekymret over at det ikke er REN isopropanol jeg har brukt, men det har gått bra så langt! Akkurat NØYAKTIG hvor finner jeg REN isopropanol???

 

Og hva er best til å jevne thermal pasten utover med? Så langt har jeg brukt et mastercard kort! :)

 

Og er AS5 best, eller finnes det en enda bedre thermal paste? Microplex.no har et par forskjellige.. Det er en som er dyrere enn AS5.. HMMM!!!!!!!

Endret av ThomasWH
Lenke til kommentar
Jeg har brukt isopropanol i form av "kondensfjerner" til ca 25 kr fra bensinstasjon et par ganger.. Fungerer utmerket! Har vært LITT bekymret over at det ikke er REN isopropanol jeg har brukt, men det har gått bra så langt! Akkurat NØYAKTIG hvor finner jeg REN isopropanol???

 

Og hva er best til å jevne thermal pasten utover med? Så langt har jeg brukt et mastercard kort! :)

 

Og er AS5 best, eller finnes det en enda bedre thermal paste? Microplex.no har et par forskjellige.. Det er en som er dyrere enn AS5.. HMMM!!!!!!!

Du kan kjøpe ren isopropanol på Jernia (kallt blå isopropanol). Hvis du har pentium 4 eller AMD 64 skal du ikke bruke noe til å spre ut kjølepastaen med (ihvertfall ikke AS5). Instruksjoner for påføring finnes på sidene til Arctic Silver

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...