Gå til innhold

Asus M5200 høyfrekvent lyd


kimbernt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

 

Er det noen andre som har Asus M5200/M5622N som har en høyfrekvent lyd

når en bruker batteri?

 

Det er som regel helst når jeg kjører internet explorer dette oppstår.

Det varierer litt alt etter på hvilke web sider jeg er på.

 

Viss det er noen andre som har dette problemet og kanskje funnet en løsning

hadde det vært greit og høre fra deg.

 

 

 

En annen ting, er det noen som vet om det er mulig og stille vifte inn slik at den ikke starter før en viss cpu temp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

min hadde konstant høyfrekvent lyd, kjøp hevet.

 

edit:det var ikke den eneste grunnen til at jeg kansellerte kjøpet.

Endret av Peder82
Skrevet

Gå på enhetsbehandling, så egenskaper på usb-enehetene. Så deaktiverer du strømsparing for usb. Da forsvinner lyden :thumbup:

Skrevet

det med å stille inne vifte etter temperatur søkte jeg meg grønn etter. tror det gikki linux, hvis du bruker det kan du sende meg pm så skal jeg finne fram informasjonen om det.

Skrevet (endret)

Hallo

 

Takk for svar

 

Jeg prøvde maskinen på nett uten wlan, men med modem,

da forsvant lyden. (Kunne høre noe svak lyd av og til)

 

Har også nå deaktivert strømsparing på usb portene.

 

Så nå får jeg prøve.

 

Har ikke tilgang til wlan hvor jeg er nå, så jeg får sjekket det

ut mer senere.

 

Er det noe galt med maskinen, eller er det bare sånn??

 

Jeg kjører ikke linux så da er det kanskje ikke mulig og justere

vifte hastigheten? :hmm:

Endret av kimbernt
Skrevet

Ja det gjorde susen.

 

Det holdt og ta vekk haken for strømsparing på den ene

usb rot huben. Regner med at det er den for det trådløse nettverks kortet.

 

Dette kortet er tydeligvis koblet til en USB port.

 

Da lærte jeg noe nytt :yes::yes:

 

Takk for hjelpen.

Skrevet

Wlan kortet er med stor sannynlighet et minipci kort. Og er dermed ikke koblet opp mot usb. Aner ikke hvorfor denne høyfrekvente lyden kom. Har hatt det på flere av mine centrino-baserte pcer. Når jeg konfronterer f.eks teknisk på hp, så påstår de at problemet ikke eksisterer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...