Gå til innhold

Creative Gigaworks S750 (7.1)


guezz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

hepp. bra test.

Tenkte jeg skulle kjøpe det gigaworks settet til en shuttle jeg kommer til å bygge etterhvert, men er usikker på om det holder å bruke det innebygde lydkortet, eller om jeg må ha eksternt lydkort. Blir isåfall sb81p eller nyere

 

mvh nerd-light

Takk! Hvis du skal kjøpe dette settet anbefaler jeg deg å droppe det innebygde lydkortet og heller anskaffe deg Audigy 2 ZS. Dette kortet har 7.1-støtte, DD- pg DTS-dekoder og EAX4. Veldig bra kort til spill og ganske bra til film og musikk.

 

Jeg er sikker på at lydopplevelsen for film og musikk hadde blitt bedre med et bedre kort, men det er ikke så mange kort som er så allsidig.

 

Edit: Jeg tror ikke at du vil angre på kjøpet. Jeg anbefaler deg å lese andre tester av settet hvis du ikke har gjort det allerede...

 

jepp, men blir nok eksternt lydkort i den shuttlen jeg skal ha, men den kommer bare til å ha pci express porter, noen som vet når creative kommer med lydkort pci-x format eller ? sorry hvis det ble litt offtopic :)

Lenke til kommentar

 

hepp. bra test.

Tenkte jeg skulle kjøpe det gigaworks settet til en shuttle jeg kommer til å bygge etterhvert, men er usikker på om det holder å bruke det innebygde lydkortet, eller om jeg må ha eksternt lydkort. Blir isåfall sb81p eller nyere

 

mvh nerd-light

Takk! Hvis du skal kjøpe dette settet anbefaler jeg deg å droppe det innebygde lydkortet og heller anskaffe deg Audigy 2 ZS. Dette kortet har 7.1-støtte, DD- pg DTS-dekoder og EAX4. Veldig bra kort til spill og ganske bra til film og musikk.

 

Jeg er sikker på at lydopplevelsen for film og musikk hadde blitt bedre med et bedre kort, men det er ikke så mange kort som er så allsidig.

 

Edit: Jeg tror ikke at du vil angre på kjøpet. Jeg anbefaler deg å lese andre tester av settet hvis du ikke har gjort det allerede...

 

jepp, men blir nok eksternt lydkort i den shuttlen jeg skal ha, men den kommer bare til å ha pci express porter, noen som vet når creative kommer med lydkort pci-x format eller ? sorry hvis det ble litt offtopic :)

Dessverre blir ikke det før i Mars 2005.

 

Next Gen. Sound Blaster Zenith Info

 

According to our sources, the next generation sound chip from Creative will be known as Sound Blaster Zenith. It will be a complete new architecture from the current Audigy series and it will be based on PCI Express x1. The launch of Audigy 4 Pro today which is an enhanced Audigy 2 ZS chip is the transition to the Sound Blaster Zenith series scheduled for launch in March 2005.

vr-zone

 

Angående off-topic: Det gjør ingenting siden du har kommentert testen tidligere i tråden. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Fin test av trådstarter.

 

Er selv eier av et Cam. Megaworks 5.1 THX, lillebroren til giga. HAr aldri vært så fornøyd med et annlegg. Spiller utrulig klart å gir en fin tung klar bass men ikke hadde trodd på forhånd.

 

Men en viktig ting å huske både med mega og giga, er at disse skal spilles inn (følg instruksjoner i medfølgende anvisning), for har vært borti mega før som har blitt ødelagt med for hard spilling i starten.

 

Det som er sikkert at bor du i blokk burde man finne noe mindre for dette trykker veldig bra. Bor selv i eget hus å bruker annlegget som hjemmekino, spilling og ellers "windows sounds":p

 

Absolutt anbefalt! Giga vil sikkert få priser/awards på lik linje som megaworks fikk. Planen min er å kjøpe gigaworks å koble begge sub`ene sammen, d ska trøkke d:D

 

Enjoy! :thumbup:

Lenke til kommentar
Fin test av trådstarter.

 

Er selv eier av et Cam. Megaworks 5.1 THX, lillebroren til giga. HAr aldri vært så fornøyd med et annlegg. Spiller utrulig klart å gir en fin tung klar bass men ikke hadde trodd på forhånd.

 

Men en viktig ting å huske både med mega og giga, er at disse skal spilles inn (følg instruksjoner i medfølgende anvisning), for har vært borti mega før som har blitt ødelagt med for hard spilling i starten.

 

Det som er sikkert at bor du i blokk burde man finne noe mindre for dette trykker veldig bra. Bor selv i eget hus å bruker annlegget som hjemmekino, spilling og ellers "windows sounds":p

 

Absolutt anbefalt! Giga vil sikkert få priser/awards på lik linje som megaworks fikk. Planen min er å kjøpe gigaworks å koble begge sub`ene sammen, d ska trøkke d:D

 

Enjoy! :thumbup:

hvor lenge skal disse spilles inn?

Lenke til kommentar

hvor lenge skal disse spilles inn?

 

Hvis jeg husker rett, hadde jeg 20 timer eller noe sånnt, finner ikke boka mi :ermm:

 

Har hørt at sub`en kan bi herpet hvis man spiller hardt de første timene. Har nå hadd megaworks i snart 2 år, å funker dritbra enda, samme trykket som før :D

 

Stemmer det virkleig at gigaworks har dårligere lyd enn megaworks???

Sub`en til giga har 210W mens på mitt er den 150W.. må/burde da være mer futt...

 

Skal ha meg giga, å brokoble sub`en min til megaworks, det bi vel svinge?? :w00t:

Lenke til kommentar
Stemmer det virkleig at gigaworks har dårligere lyd enn megaworks???

Sub`en til giga har 210W mens på mitt er den 150W.. må/burde da være mer futt

Lydmessig skal visst Gigaworks være ganske overlegen Megaworks. Bedre og kraftigere subwofer og bedre satelitter.

 

Etter hva jeg vet er Gigaworks bare dårligere enn Klipsch Promedia Ultra. Megaworks er vel ganske jevnbyrdig med Z-680, mens Z5500 er noe bedre.

Lenke til kommentar
Stemmer det virkleig at gigaworks har dårligere lyd enn megaworks???

Sub`en til giga har 210W mens på mitt er den 150W.. må/burde da være mer futt

Lydmessig skal visst Gigaworks være ganske overlegen Megaworks. Bedre og kraftigere subwofer og bedre satelitter.

 

Etter hva jeg vet er Gigaworks bare dårligere enn Klipsch Promedia Ultra. Megaworks er vel ganske jevnbyrdig med Z-680, mens Z5500 er noe bedre.

har hatt begge og kan bekrefte dette. gigaworks er overlegent

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • 5 måneder senere...
Jeg har planer om å kjøpe dette høytalersettet, og lurer på hvilket lydkort jeg da blør kjøpe. Er X-fi xtrememusic en god ide?

7362248[/snapback]

Jeg har selv X-Fi, og etter hva jeg har erfart er lydkvaliteten merkbar bedre enn Audigy 2 ZS.

 

XtremeMusic er et godt valg hvis du har allsidige bruksområder (musikk, spill, osv.).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...