Gå til innhold

Guildwars World Preview (29oct)

Anbefalte innlegg

Skrevet

De som har preordra spillet fra de 1 av de spillebutikkene som er opplyst på www.guildwars.com får prøve spillet vær gang det får beta frem til det slippes. Jeg for min del gidder ikke preordre det, venter heller på at det kommer til Norge før jeg kjøper det.

Men nå som det er over, får jeg spørre dere som har spillet det hvilket inntrykk dere sitter igjen med etter å ha spillet det. Jeg for min del synes det var et meget bra spill, med en kjempegod grafikk. Co-op missionene var perfekt balansert til 6 stk, du fikk litt problemer vis det var bare f.eks 3. Alene hadde du ingen sjangse i havet.

Tror dette er et spill jeg skal kjøpe meg, spesielt siden det ikke har noen måndesavgift ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var da morsomt nok dette, men fant det litt rart at når jeg var ute på missions så traff jeg aldri på andre spillere (enn de som var i gruppen), men det er kanskje slik det skal være? At man kun er i sammen når man er i byene? Litt teit da...

Skal se litt mer på Everquest II tror jeg...

Skrevet

Jepp Desdichado, det er det som er meningen . Jeg syns det funka ganske bra. Men ble ganske lei av at levelupene ikke var særligt fantastiske da. Fikk 10 skillpoints, oooh, +1dmg :/

Skrevet

Det er det aller beste med spillet. Teamet som gjør questen får en helt egen kopi av det oppdraget, noe som vil innebære at det bare er du og dine team kamerater som som er tilstede. Dette funker kjempebra siden det da ikke blir en horde med mennesker som prøver å gjøre questen og som da smeller samme hvor enkelte får fighte mens andre ikke.

Det er også fint at looten som blir droppet er reservert til 1 av de i teamet. XP deles også ut etter hvor mange som har vært med å drepe det monstre. Den totale XP som monstre gir deles på de som har vært med å slakte det.

Skrevet
Det er også fint at looten som blir droppet er reservert til 1 av de i teamet. XP deles også ut etter hvor mange som har vært med å drepe det monstre. Den totale XP som monstre gir deles på de som har vært med å slakte det.

Samme opplegget som i Anarchy Online hvis man har Alpha loot... Likte det opplegget...

Skrevet

Likte så absolutt grafikken og verdenen i spillet, men jeg hatet gameplayet. Synes det systemet med districts var håpløst, og instanced missions var så som så.

Personlig synes jeg det finnes bedre alternativ til et MMORPG enn dette. (Synes forøvrig Guildwars var mer et MORPG enn et MMORPG.)

At det ikke koster penger i måneden synes jeg ikke veier opp for at spillet virker ganske grunt.

Skrevet
Likte så absolutt grafikken og verdenen i spillet, men jeg hatet gameplayet. Synes det systemet med districts var håpløst, og instanced missions var så som så.

Personlig synes jeg det finnes bedre alternativ til et MMORPG enn dette. (Synes forøvrig Guildwars var mer et MORPG enn et MMORPG.)

At det ikke koster penger i måneden synes jeg ikke veier opp for at spillet virker ganske grunt.

Districts i GW likte jeg veldig, avlaster området for store mengder med folk. Du kunne frit velge det dristric du ville, var det ikke nok folk på det districte du var på, kun du enkelt og greit velge et annet district, eller nermere bestem, server.

Arenanet har selv klassifisert GW som et CORPG, competitive online roll playing game, med elementer fra MORPG siden.

Personelig likte jeg GW. Grafikken funker, og co-op missions opplegget (alle får en egen kopi) funker utrolig bra. Du slipper å vente på at flere grupper med mennesker skal gjøre seg ferdig med en del. Du spiller gjennom oppdraget på en egen kopi, ingen som avbryter deg eller noe. Er også meget positivt at det ikke koster noe i månden for å spille GW. Synes det blir meget dyrt å skal betale over 100 kr å månden for å spille et spill av slik type online.

Skrevet
Synes det blir meget dyrt å skal betale over 100 kr å månden for å spille et spill av slik type online.

Jeg er enig i at det er positivt at månedsavgiften droppes, men det er på én betingelse, at support og oppdateringer fortsatt er like bra. Jeg ville heller ha betalt 100kr i måneden å fått et spill som blir konstant forbedret, enn å ikke betalt, og fått et spill som aldri har en oppdatering.

Hvis man tenker litt så er jo ikke 100kr mer enn en 2-3 ferdigpizzaer eller 2 pils på byen i måneden... Det har jo de fleste råd til :)

Skrevet

Joda, sant nok. Men likevell er 100 kr i månden i tilegg til at du kjøper spillet for 400 kr, en del. På 1 år har du brukt 1600 kr på bare 1 spill. Andre året blir da bare 1200 kr, men dvs at på 2 år har du brukt 2800 kr på 1 spill, tenk hvor mange spill du kunne fådt for den summen :p

Etter som jeg har lest blir GW oppdatert kontinuelig mens vi spiller via en streaming teknologi. Etter at du har spillet gjennom alle oppdragene, noe som kan ta sin tid, kan du fremdeles søke rundt på mange store områder etter skatter og for trenings skyld.

En og annen gang kommer der nye områder, som Arenanet selv sier blir store. De utgis på vanlig måte, dvs du må i butikken og kjøpe det, eller kjøpe det på nette og laste det ned. Det er ikke påkrevd at du kjøper de expansion pakkene som kommer, det bestemmer du selv, men du får ikke nye områder uten.

Så alt i alt tror jeg GW blir et bra spill, vel, håper i alle fall det. Har bare spillet 1 beta og er fornøyd, men om hele spillet blir bra eller en linær kjedelig quest som ingen ende tar, det får vi bare vente å se.

Skrevet (endret)

Vil vel si meg som en liten veteran innen for GW, var med på E3 jeg.

Jeg var Elementalist/Ranger lvl 20, med Water og Fire spells + apply poison.

Bugga poison'n litt med at den funka på wanden min :cool:

Eide de fleste. Hvis noen har hørt om Water Trident så brukte jeg den ekstremt mye.

Endret av PinneVed
Skrevet (endret)

Guild War preview'en var ganske bra, likte spesielt at de satser en del på PVP.

Det eneste negativet med preview'en var at den stjal det meste av helgen min :p

Endret av Jazzcat
Skrevet

Ditto :!:

Det var den helgen liksom :whistle:

Syns det funka relativt greit jeg. Men er vel nesten ikke MMORPG da, mer MORPG, som apollox sa. Veldig gøy hvis man kjenner 6'er gruppa si bra, og det funker bra.. men om man ikke har det blir det litt kjedeligere.

Må si at jeg kanskje kommer til å spille dette.. bittelitt.. frem til Darkfall / WoW kommer :p

Skrevet

Ja helge gikk fort unna. Dette skal jeg definitivt ha meg, når det ikke koster noenting i mnd. så har det vært å kjøpe. Det er et såpass bra spill. :!:

Skrevet

La oss si det på denne måten; Jeg skjønner godt hvorfor de ikke vil ta betaling for å la folk spille Guildwars.

Værre drittspill.

Skrevet (endret)

Den "patetiske påstanden" var en subjektiv mening.

En personlig påstand trenger ikke argumenteres.

Men, javel; det var innlysende fra start at Guildwars bare var en visuelt pent spill, der gameplayet er omtrent like dypt som badekaret mitt. Hele kjøpesystemet virket totalt ødelagt, noe som er utilgivelig selv i en open beta, om de vil gi folk et skikkelig inntrykk av spillet.

Hele skillsystemet var heller ikke imponerende, der min erfaring med klassekombinasjonene var katastrofale. Det er mulig jeg bare er dårlig i Guildwars, men dette var en mening jeg delte med mine gode kamerater.

Jeg frykter at Guildwars er et spill som seiler sin egen sjø, og, hadde det ikke vært gratis ville ikke skuten holdt seg over vannflaten, det skal jeg love deg.

Endret av Boheme Netter
Skrevet

Tipper du er den typen som lasta ned, satt i Lions Arch i 2 timer og gad ikke snakke med andre, for så å loge ut og si det er et dritt spill.

Vel, kan informere i at spillet er virkelig bra. Co-op missionene funker kjempe med et at ditt team får en egen kopi av oppdraget og blir dermed ikke forstyrret av andre som gjør den samme questen.

Kjøpe systemet funker også kjempe. Du kan velge om du vil kjøpe våpen og armour fra markedet, eller få en crafter til å lage det for deg, men da trenger du sef de rette tingene.

Klasse systemet virker også, som f.eks jeg var Warrior/elementlist, dvs jeg la sterkest vekt på å være warrior, men jeg hadde også diverse muligheter for gjør basisk elementlist tinger. Systemet i Guild Wars er MYE enklere enn f.eks Neverwinter Nights. Der har du veldig VELDIG mange valg når du har gådt opp en level, noe som kan bli litt frustrerende for de som ikke er så mye inne på D&D. Dette har Guild Wars forenklet mye, så du har ikke så veldig mye å konsentrere deg om, men det funker kjempe. Og får vær level du får, får du også skill points som brukes til å oppgradere det du vil, sef, jo høyere du er i level, jo mer koster det av skill points.

Guild Wars er ikke bare pen grafikk, det har et kjempe gameplay, det er lett å komme inn i og det har en quickbar og spell caster som er kjempelett tilgjengelig, du trenger ikke engang klikke på det, er bare å trykke på tastaturet så skjer det.

Etter min smak er Guild Wars et meget bra spill som de virkelig kun ha tjent godt på, og tatt betaling for på lik linje som med Everquest 2.

Skrevet

ehhh Guildwar blir et bra spill men på betean der du kunne gå fritt om på de skikkelige om då kan man se hverande det hadde vært litt digg da 5 stykker springer igjennom verdenen på en eventyrliks ferd :p

Skrevet
Tipper du er den typen som lasta ned, satt i Lions Arch i 2 timer og gad ikke snakke med andre, for så å loge ut og si det er et dritt spill.

Jeg kunne tippe mye om deg, slik som du orddeler, men vi lar det ligge.

Faktisk spilte jeg med tre mates i fire til fem timer, vi gjorde alt opp til mission 3, pluss en del utforsking på stormappet.

Jeg har, med andre ord, fulgt IGN standarden for omtaler av spill. (Det er ihvertfall det IGN gir inntrykk for.)

Vel, kan informere i at spillet er virkelig bra. Co-op missionene funker kjempe med et at ditt team får en egen kopi av oppdraget og blir dermed ikke forstyrret av andre som gjør den samme questen.

Co-op missionene var helt grusomme, det var en snedig gjentakelse av samme fiender, med samme level og utseende. Det at vi ikke døde en eneste gang snakker også for seg selv.

"Instant dungeons", som det nå heter på fagspråket er ikke noe nytt. Dette har vært inkludert i flere mmorpgs, og, om jeg husker riktig, kommer til å bli inkludert i WoW. (Ta høyde for at jeg sikkert tar feil på det siste.)

Kjøpe systemet funker også kjempe. Du kan velge om du vil kjøpe våpen og armour fra markedet, eller få en crafter til å lage det for deg, men da trenger du sef de rette tingene.

Synd monstrene aldri droppet de riktige tingene, da. Min erfaring med kjøpesystemet er heller labert. Jeg fikk inntrykk av at det var helt uferdig, og muligens med vilje, ettersom alt kostet 2-3 gull.

Dessuten, når vi allerede er inne på våpentemaet; hva slags dritspill får creepsa til å droppe dårligere våpen og utstyr enn det man allerede har?

Jeg kan vel til en viss grad ta hensyn for dette, siden man begynte på lv.15.

Men det er like fullt latterlig.

Klasse systemet virker også, som f.eks jeg var Warrior/elementlist, dvs jeg la sterkest vekt på å være warrior, men jeg hadde også diverse muligheter for gjør basisk elementlist tinger.

Good for you.

Systemet i Guild Wars er MYE enklere enn f.eks Neverwinter Nights. Der har du veldig VELDIG mange valg når du har gådt opp en level, noe som kan bli litt frustrerende for de som ikke er så mye inne på D&D

Jeg ser ikke hvordan Neverwinter Nights kan brukes som eksempel, siden det ikke er et mmorpg i det hele tatt. Men, jeg kan spille på din blokkfløyte, for morro skyld; Neverwinter Nights gir deg mange valg slik at man har kontroll over sin egen character, og måten den presterer i gitte situasjoner.

Men, Neverwinter Nights var faktisk enklere, om du minnes den kjekke auto-level funksjonen, der du bare valgte class og features.

NWN kom også med fine forklaringer på hva alle skillsa og statsene gjorde, slik at du var klar over hva du gjorde når du satt opp diverse stats.

Dette har Guild Wars forenklet mye, så du har ikke så veldig mye å konsentrere deg om, men det funker kjempe. Og får vær level du får, får du også skill points som brukes til å oppgradere det du vil, sef, jo høyere du er i level, jo mer koster det av skill points.

Guild Wars har 'forenklet' det i den grad at de har fjernet all mulighet for dypere utvikling. Men det er faktisk irrelevant, siden det er et actionfokusert spill, jeg kan godt skjønne hvorfor de appelerer til den mer korttenkte brunten av gamere.

Og, som jeg nevnte over, for å skape en aldri så liten kontrast; NWN ga deg fine instrukser på alt, og hva som gjorde hva, der Guild Wars såvidt nevnte hva de forskjellige skillsa gjorde.

Det kan godt hende jeg tar feil på dette punktet. Om det fantes var det ihvertfall altfor godt skjult.

Guild Wars er ikke bare pen grafikk, det har et kjempe gameplay, det er lett å komme inn i

Det er lett å hive seg inn i det, men det er jaggu meg helt umulig å forstå seg på det. Men, you are entitled to your own opinion, du må jo selvfølgelig få lov til å like det traurige gameplayet.

Det har en quickbar og spell caster som er kjempelett tilgjengelig, du trenger ikke engang klikke på det, er bare å trykke på tastaturet så skjer det.

Du sier ikke det? Det høres jo ut som en fantastisk feature! Men, hva i alle dager, det finnes jo på nærmest alle bra MMO's der ute, så jeg skjønner ikke hvordan du mener at dette skal skille GW fra resten.

Etter min smak er Guild Wars et meget bra spill som de virkelig kun ha tjent godt på, og tatt betaling for på lik linje som med Everquest 2.

For det første er ikke EQ2 ute enda, om det blir verdt å betale for er en helt annen diskusjon.

Men, er det trygt av meg å anta at du ikke har spilt noen andre mmorpger enn Guild Wars? Du har denne søte naiviteten som radierer fra menneskers første kontakt med et MMO.

Det ville jo selvfølgelig vært noen som frivillig hadde betalt for det, men de ville aldri kunne bli like store som AO, EQ, DAoC og CoH.

Skrevet

Guild wars er ikke et MMORPG, heller ikke et MORPG, men et CORPG spill.

Skjønner heller ikke hva du fighta mot og hvilken quester du gjorde, men jeg gjorde en god del av de co-op questene og fant en god variasjon med monster som ikke var helt lett å ta knekken på alene, noe som gjenspeiler at det var mission ment for flere.

Grunnen til at jeg sammenligner med NwN var ikke for å sammenligne med et annet CORPG spill, men et RPG spill generelt, kun liksågodt ha tatt Sacred eller Baldurs Gate for den saks skyld, var bare for sammenligningen.

Utforsket en god del av spillet, fant mye, blant annet en del jern, fjær, skjell og dyre hud. En del av de tingene du fikk som loot kunne strippes med et salvage kit, der du fikk hides eller iron.

Er klar over at EQ2 ikke er kommet, men det var bare for en sammenligning. Kunne også tatt WoW der, men valgte da EQ2, poenget kom nå i det minste frem, betalingen.

Er ikke noob innenfor MMORPG spill, har nok spillet en del RPG spill, og noen MMORPG spill. Du kan bare komme med det derre "IGN standard" svadaet som du fyrer fra deg, driter i det. Om jeg prøver et spill, liker det, så spiller jeg videre. Finner jeg ikke ut av hvordan det skal gjøres, gidder jeg ikke, selv om de "reglene" sier noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...